Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idéer til take-away-kylling

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er også et af de her mennesker, der har læst og læst og læst uden selv at blande mig i debatten. Det skal nu være slut :-)

Sagen er: Jeg har en makker, der er ved at lave forretningsplan for en take-away-kyllinge-og-pommesfrites-bar. Lækre grillstegte kyllinger af den bedste kvalitet og hjemmelavede pommes frites. Senere må det gerne udvikle sig til et franchisekoncept. I sig selv en lækker idé. Nu er det, at jeg forsøger at komme med lidt indspark mht. hvad der kan gøre maden og købsoplevelsen lidt mere unik og derved skille sig mere ud, i forhold til alle dem der nu sælger kyllinger. Jeg har bla. foreslået at få "designet" en lækker marinade som kun han har retten til at bruge. Måske få en smart kok til at udvikle den.

Er der nogen af jer, der har et par indspark til hvad der kan gøre sådan et koncept mere unikt?

Mvh. Karsten

Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 18:23

I kunne grille dem i en rigtig kulgrill?

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 01:05

I kunne også lave nogle varianter som de andre ikke har - fx ved brug af australske som jeg selv er igang med at starte en import op af. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:16

Du kan fx tage et kig på http://www.nandos.co.uk/ Det er en kæde af kyllingerestauranter som jeg stiftede bekendskab med da jeg boede i London for nogle år siden.

Det er godt nok - som nævnt - en restaurant, men konceptet kan jo tilpasses - og smagen er helt i top.

Hilsen Morten

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 12:37

Jeg savner virkelig Kentucky Fried Chicken - måske kunne i lave noget der minder om det, men bare endnu bedre :)

Altså en crunchylækker indpakning :)

Mette

Fra Humlebæk
Tilmeldt 1. Jan 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:19

Jeg har boet i Portugal i 15 år, og der er lige netop den slags restauranter meget populære.
Kyllingerne bliver ALTID lavet ved en kæmpe trækulsgril så man kan stå og se på. Dertil er der på de bedste en kølemontre med højrebskoteletter, laksesteaks, grillspyd med fisk, blæksprutter, tigerrejer, etc.
Kyllingerne skal ikke være for store, ca. 8-900 gram passer perfekt til at blive skåret op og grillet ("sommerfugl cut"). Og de skal selvfølgelig marineres.

Har du/I brug for inputs må I sige til, send evt. en PM.

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 14:09

Jeg er bange for at koceptet med "en lækker marinade" får mig til at tænke på filmen "De grønne slagtere". Men det er jo selvfølgelig også et koncept :-)

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Humlebæk
Tilmeldt 1. Jan 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:29

Jeg er interesseret i at høre om I er kommet videre med jeres kyllingedrømme?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)