Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg fakturere moms i nyopstartet virksomhed???

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at man ikke skal cvr og moms registreres i en virksomhed som tjener under 50.000 årligt.

Jeg har oprettet konsulent- og foredragsvirksomhed og har netop haft den første kunde.

Jeg læser til pædagog og har opstartet virksomheden som en lille bibeskæftigelse og jeg forventer IKKE at tjene over 50.000 i virksomheden i år.

Skal jeg stadig fakturere moms selv om jeg ikke forventer at have en årlig indtjening på over 50.000?

Jeg indberetter jo selvfølgelig stadig min virksomhedsindkomst til SKAT.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 16:50
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 17:08

hej du skal være opmærksom på du ikke må tjene over 50.000kr på tolv løbene mdr.. det kan være en rigtig god ide at sætte sig grundigt ind i reglerne på området for det er dyrt hvis fælden klapper.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ikke noget med TJENER som i overskud - men OMSÆTTER for mere end 50 t på 12 lbd måneder. Kommer du til det, hjælper det ikke at registrere dig på det sene tidspukt, for så får du moms + bod på hele beløbet inden du registrerede

Du skal og må ikke fakturere moms når du ikke er registreret

du opgiver indtægten i rubrik 12 forskud og årsopgørelse og evt udgift direkte forbundet med at få indtægten i rubrik 29 (udgift må ikke overstige indtægt i de rubrikker) eller i udvidet selvangive fra rubrik 111 og frem

held og lykke med virksomheden - lyder spændende

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 18:04

Jeg ER klar over at det er omsætning der er tale om men når det er konsulenttimer der sælges er der jo ikke som sådan noget vareindkøb etc. Da det jo bare er mig og min viden der sælges.

Men lad os antage at jeg inden ti måneder f.eks har omsat for 48.000 kan jeg så vælge at lade firmaet ligge brak i to måneder eller skal jeg da registrere mig i en fart inden jeg får næste opgave. 

Jeg kunne da ikke drømme om at lade det ligge brak men hvad gør jeg i den situation.

Og i det tilfælde at omsætningen derefter overstiger 50.000 skal jeg da ikke betale moms af de 50.000 som jeg allerede har omsat for???

Hvilket CVR nummer skal jeg forresten påføre en faktura indtil da??? CPR nummer???

Nogle bogholderier vil jo have svært ved at behandle en faktura uden CVR nummer. 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 18:09

socialguiden:

Jeg ER klar over at det er omsætning der er tale om men når det er konsulenttimer der sælges er der jo ikke som sådan noget vareindkøb etc. Da det jo bare er mig og min viden der sælges.

Men lad os antage at jeg inden ti måneder f.eks har omsat for 48.000 kan jeg så vælge at lade firmaet ligge brak i to måneder eller skal jeg da registrere mig i en fart inden jeg får næste opgave. 

Jeg kunne da ikke drømme om at lade det ligge brak men hvad gør jeg i den situation.

Og i det tilfælde at omsætningen derefter overstiger 50.000 skal jeg da ikke betale moms af de 50.000 som jeg allerede har omsat for???

Hvilket CVR nummer skal jeg forresten påføre en faktura indtil da??? CPR nummer???

Nogle bogholderier vil jo have svært ved at behandle en faktura uden CVR nummer. 

Hvis du i løbet af 10 måneder forventer 48k - så er det nok nu du skal momsregistrere dig :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 18:16

Ja men det er jo slet ikke min forventning det var en hypotetisk antagelse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

socialguiden:

Ja så ikke bare kan så skal du bestemt lægge det brak de næste mindst 2 måneder eller mere - for det er helt løbende der regnes 12 mdr tilbage så det kan være mere end to måneder du skal holde ferie da de 48.000 måske lå mest sidst i de 10 mdr

Som Lucas drønkorrekt skrev - du skal absolut registrere dig hvis du mener du på nogen måde kan ramme 48.000 på 12 måneder eller senest hvis du ser omkring 2-3.000 per måned for så kommer der bare lidt mere fart i og så rammer du 50.000 kr

Du har vist fået DETTE LINK ? for JO du skal betale moms + samme beløb en gang til i bod af ALT du har omsat inden registreringen hvis du rammer 50.000 kr. Det er din PLIGT at registrere dig bare på forventningen - det er IKKE en bundgrænse men alt er beskrevet i linket

Jeg forstår dig sådan, at du mener ikke du har glæde af det for du køber ikke noget med moms til din virksomhed men skal jo lægge moms på din ydelse og bliver dyrere. Det bliver du jo kun hvis det er til nogen der ikke er momsregistrerede (skoler f.eks.?) mens andre jo bare trækker den fra

VH

Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 18:28

Cookie tak for svar, jeg har læst linket igennem og ser det som at det nok er bedst bare at lade mig registrere inden jeg udsender faktura. Selv om det kun er de første 2500.- der er på vej i kassen. 

Men du rammer plet mht. skolerne for det er lidt der hunden ligger begravet, jeg er nemlig AdHd konsulent, foredragsholder og rådgiver. Så der er chance for at mange af mine kunder vil være skoler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48

kig evt til denne GAMLE TRÅD - Undervisning KAN være momsfri - men ikke hvis den gives med indtjening som hovedformål som jeg forstår det - og det kan man nok hævde her. Tal evt med skat - ring og hør dem hvad de mener

vh

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)