Jeg har været så heldig at have fået en efterlønner tilknyttet min virksomhed og vil gerne ansætte ham. Jeg har ikke andre ansatte. Hvad skal der til for at kunne ansætte ham. Han vil have et varierende antal timer, og han skal betales per time. Hvis det er muligt vil jeg rigtigt gerne undgå feriepenge og pensions indblanding.
Så kære kloge hoveder, hvilke ting skal jeg have styr på så tingene foregår korrekt og der ikke er nogle af os der bliver straffet?
Vi bruger selv SKATs LetLøn, men det navn er totalt misvisende, så du skal evt. finde dig en anden service til dette brug. Der er flere online udbydere af lønudbetaling, så der bliver trukket de korrekte beløb i ambi, atp osv.
Pension kan du sagtens slippe for, og specielt til en efterlønner, men feriepenge og ATP tilkommer efter reglerne og er bestemt af arbejdstype, ferie med løn eller uden og ATP af timetal Tag evt danløn. Meld til, print deres netsaftale, underskriv og giv til bank der bekræfter og sender ind, og du er kørende. Tilmelding gratis og så 15 kr pr løn Tillykke med samarbjdet Venlig hilsen john
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hos Bluegarden kan vi hjælpe dig med alt omkring lønnen. Du indberetter blot hans timer pr. telefon eller mail, og så håndterer vi resten. Så slipper du for at tænke på beregninger, indberetninger og overførsler.
Så vidt jeg kan se at der noget funktionær lignende arbejde han vil få (IT service og support), findes der nogle former for standard kontrakter eller ligende der kan bruges, så vi begge to er nogen unde sikrede ?