Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge en anden virksomheds navn i meta title, lovlig/ulovligt?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer,

Min partner og jeg står i den situation at vi har opdateret vores webshop og i den forbindelse er der en del SEO der er gået tabt. Vi er derfor ved at tjekke op på de forskellige søgeord/links vi har. Da vi søgte rundt på google, fandt vi som noget af det første en udenlandsk virksomhed som bruger www.onlinewonderland.dk i deres meta title: http://www.jennyjoseph.com/da/tag/I/Ige-Farver-Og-Monstre-Www-Onlinewonderland-Dk - Gallakjoler. Det vil sige at hvergang der er en potentiel kunde der skriver onlinewonderland.dk isøgemaskinerne så kommer deres link frem og "stjæler" vores traffik.

Vi vil gerne vide om det er en lovlig måde at skaffe trafik, hvis ja, hvorfor? Hvis nej, hvad skal vi gøre?

Vi håber at finde en løsning på denne udfordring!

Mange hilsner Stefanie & Simon

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Den er nem :-) Det er ulovligt. I hvert fald uden jeres tilladelse. Skriv til dem og bed dem om at fjerne det og smid evt. en faktura med for ulovlig brug af jeres brand, så skal de nok fjerne det...

Hvis det havde været en privatperson uden kommercielle interesser involveret, så var det straks en anden sag!

Problem: Der skal et ret stort gebyr til hvis den ikke er ejet inde for EU til at få siden lukket ned hvis man skal gå rettens vej...

Partner - KH-Online.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Laust Kehlet:

Problem: Der skal et ret stort gebyr til hvis den ikke er ejet inde for EU til at få siden lukket ned hvis man skal gå rettens vej...

Hej Laust,

Tak for den hurtige feedback.

Vi har forsøgt at finde deres email-adresse men uden held. Deres live chat virker heller ikke. Der er kun et udenlandsk nummer vi kan ringe til...

Hvad bør fakturaen være på i kroner øre?

I forhold til problem^^ Hvad mener du så helt præcist med et stort gebyr og deres side ned?

 

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan jo skrive til dem at de er velkommen til at fastholde jeres brand i deres titel så lang tid at de vil betale et årligt gebyr på 78.950 euros.Så vedlæg en faktura på det beløb.

Mht. til gebyr så kan jeg ikke huske hvor meget det præcist er, men det tager tid og tror det er et sted mellem 10 til 20.000 kroner det koster.... Det ICANN regulationerne I skal have fat på hvis det er uden for EU og de ikke er interesserede i at fjerne jeres brand frivilligt.

PS: Men kan se på karakteren, at Mikkel Mikjær Christensen er af en lidt anden opfattelse. Det kunne da være spændende at høre hvad han har at sige til denne problemstilling.

Partner - KH-Online.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Partner - KH-Online.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay det lyder meget rimeligt. Det griber vi til hvis de ikke er til at snakke med.

Hvad tænker du Mikkel MC? :-)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget tid vil du bruge på det?

Hvis du vil stoppe dem, så forbered dig på at det tager lang tid. Domænet er købt igennem en proxy udbyder, hvilket vil sige at man ikke på whois-opslag kan se ejeren. Den adresse de skriver på siden er adressen til en større kontorbygning. Du kan jo prøve at kontakte udlejeren og høre af om de findes på adressen, eller om det er falskt. Umildbart findes der nemlig også et andet firma i 9B i samme bygning.

Kan du ikke få fat i firmaet, så kan du prøve at skrive til den mailadresse der står på whoisopslaget, og eventuelt også firmaet domænet er registreret igennem (Godaddy) og høre dem af om de vil gøre noget. 

Kan du stadig ikke komme videre, så kan du (Hvis du virkelig ønsker det) jo gå videre med det til juridiske fagfolk, prøv evt. at gør andre ramte danske kjoleforretninger opmærksomme på det, og hør om de vil være med i et fælles sag.

Alternativt - Få dem outranket på dine søgninger. Få lavet SEO til sider du selv ejer / har opsat til at ranke på dine søgeord. På den måde kan du skubbe deres side endnu længere på dit eget brand søgning, og forhåbentligt derved mindske deres trafik til det minimale. 


At sende fakturaer virker nyttesløst, tror du selv de betaler når de alligevel snylter på rigtig mange andre brands navne? Nej vel, og det vigtigste for dig er vel at få det stoppet. 

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Laust Kehlet:

Den er nem :-) Det er ulovligt. I hvert fald uden jeres tilladelse. 

Nååå

Jamen så tror jeg da trustpilot har sig et stort problem. Hele deres forretning er baseret på at skabe traifk ved at bruge andres domæne navne på deres sider.

Så mon ikke ulovligt er en dom med flere sider af en enkelt sag `

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det var sandt at det var ulovligt så er jeg sikker på der var MANGE virksomehder der genre ville have fjernet deres navn fra trust pilot haha

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

@helle

Fordi det er Trustpilots praksis betyder det så at det er lovligt? Er det ikke lidt for billigt at hoppe på den normativitet. Jeg er i øvrigt ikke sikker på det er lovligt, det som de gør, men så vidt jeg tolker TP's praksis så er de ude i en gråzone, hvor jeg kunne forestille mig at de argumenterede for at de bare lister de forskellige websites og ikke har nogen kommerciel interesse.... Men at de rent faktisk benytter andre brands i deres URL's den tror jeg ikke holder i retten baseret på de sager, der er kørt tidligere!

Det til side så tror jeg @mark har en rigtig god pointe i at bare skubbe dem af de første mange pladser er den nemmeste vej at gå.

Partner - KH-Online.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)