Det er meget sjovt at se, nu succesfulde virksomheder, der brugte Amino til at komme igang. F.eks. spurgte gigantsuccessen WhiteAway Amino's brugere om hjælp til deres spritnye site i denne debat.
Miinto som nu har afdelinger i mange lande, kom igang her
Agera som Amino har været medstifter til og som nu har 12 medarbejdere, har også fået hjælp
Også virksomheder som BilligVVS og Oplevelsesgaver.dk har trådt deres barnesko på Amino.
Har du andre eksempler på succesfulde virksomheder som har brugt Amino, så kom endelig med dem her, det er sgu så inspirerende :-)
..... og så er der jo alle os der er "født" på Amino, og som stadig er her
Fx. vores lille gechæft der startede med et opkøb af en anden virksomhed på Virksomhedsbørsen, og derefter er vokset med 3 andre shops, og nu beskæftiger 1,5 mand på fuld tid
Så tak til Amino, Martin og alle andre hjælpsomme brugere :)
Jeg har brugt amino enormt meget til inspiration. Vil da mene vi er forholdsvis succesfulde. Vi er pt. 12 fuldtidsansatte efter 2 års drift og vi har endnu ikke lånt en krone i banken. En kombination af snusfornuft og moderne tilgang til forretning har vist sig gangbart. Vi er i byggebranchen, som pt. ikke har det så nemt, men vi udvikler os stadig i rivende fart. Vi er endnu ikke milionærer, men det tegner da til at blive meget givtigt inden så forfærdelig længe. Har siden jeg har startet forretning fundet ud af at det sværeste er at "få barnet til at trække vejret".
Havde det ikke været for Amino ville jeg nok ikke have haft modet til at springe ud i det. Så amino har helt klart inspireret mig. Synes også dagligt jeg ser brugere herinde som virkelig brænder for iværksætteri.
Har i overvejet at lave en succes side med firmaer som blev hjulpet i starten? Dette kunne også bruges som en liste til hvem i kan interviewe i Amino TV.
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.
En ide.. Jeg har igennem mange år læst "inspirationsbøger" på hvordan man er startet op og desværre er de fleste på engelsk. ( det er ok for mig men der er mange danskere som måske higer efter sådanne bøger, for at få inspiration til at springe ud i iværksætterlivet)
Så saml en 10-20 historier i en bog og udgiv den på dansk/engelsk.. folk behøver ikke de store forkromede successhistorier, som de store forlag skriver om.. der er mange som kunne nøjes med de mindre, hvis de bare fik opmærksomhed.. og det kunne man få i en bog, som denne :-)
Måske noget lign med whiteaway, billigvvs . . . . .
Evt også nogen af de mindre som ikke er verdenskendte men alligevel har succes, i min øjne behøvet succes ikke måles i mia. succes med sin forretning syntes da også et når man kan leve af det man har bygget op, opkøbt osv. Selvfølgelig ikke lige køre rundt med skindet på næsen og samlet time løn på 40 kr men lige nummeret over det.
Med deres historie og amino som overskrift så man kan grave lidt i hvad det var amino kunne og evt ikke kunne og om de stadig bruger det, til hvad brugte de det og hvordan osv. . .
En bog jo men det er sku fedt at høre det fra hestens egen mund :)
Olina, med bogen mener jeg jo at man interviewer de 15-20 små folk som har succes med deres forretninger.
F.eks kan en forretning med 5 mio i omsætning stadig have masser af succes, hvis hans egne kritierier/mål er opfyldt.
Mange gange er det jo hele processen fra start til de 5 mio i omsætning som kan være mega inspirerende for alle andre iværksættere at læse.. Dvs hvilke overvejelser er der fra start, undervejs, osv..
Og det er det, som kunne være fedt at have en bog i både papirformat, kindleformat, pdf, osv.. som kunne inspirere folk/kommende iværksættere eller alm. folk, som også bare drømmer om at stige karrieremæssigt i en virksomhed :-)