Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til salg på webshop.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 163
Fra  Techstore Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg mangler lidt (underdrivelse) hjælp til at finde de gyldne sten vedr. salg på min webshop. Startede op for ca 1 mdr siden.

Jeg har startet en webshop som sælger mobilcovers og diverse kabler m.m. Og ja der er mange om budet...

Men efter gennemgang af priser hos andre forretninger, kan jeg se jeg er den billigste. 

Udvalget er naturligvis begrænset til en start, men skulle gerne øges med tiden hvis salget kommer med!

Har gjort en del for at "promovere" siden.

Af gratis ting har jeg oprettet en facebook side, hvor jeg har lavet en udlodning af en standerlader jeg sælger.

Fået oprettet google adword annoncer i sammenarbejde med google.

Og i forbindelse med adwords er mit dagsbudget 200.- (er jo et lille firma), vi kan se der er godt med besøg og iflg google har shoppen potentiale

til flere besøgende. Men lige lidt hjælper det.. har kørt med adwords i 14 dage uden et eneste salg!!

What am I doing wrong???  kan ikke økonomisk "smide" penge efter noget som ikke øger salget. fint med mange besøgende men salget skulle

også gerne snart starte.

Men kom meget gerne med input... er priserne for høje? For dårligt sortiment? webshop design?

Se shoppen her: www.techstore.dk

Med venlig hilsen.

Lasse Runge

Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 07:21
Hej
Tillykke med shoppen.
Nu er en måned jo ikke lang tid for at banke en butik op.

Når det er sagt, så kan jeg ikke lade være med at tænke på, om du har undersøgt behovet for dine varer?
En ting er jo at du måske synes der er et behov, der bør give en vis omsætning, allerede efter en måned, noget andet er hvad kundernes reelle behov er?

Som du selv skriver er der mange webshops der sælger covers mv - så måske markedet er mættet?

Keep up the good work :)
/Erik
Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 07:58

Hejsa, jeg sælger selv iphone tilbehør, og har gjort det siden 2011.. Det er et benhårdt markede, og det er ikke en kategori jeg vil anbefale andre at starte op i, det er simpelthen for svært at komme ind på uden et hvis kapital grundlag..

Når det så er sagt, så er der slet ikke umuligt, men det er eddermame svært at differentiere sig fra konkurrenter, det eneste man kan tilbyde er, hurtig levering, god service og så eller skrue på prisen.. Men det nytter heller ikke noget at sælge det hele til det halve for at få bestillinger i hus ..

Du skulle jo også helst tjene nogen penge, da det slet ikke er gratis at lege virksomhed.

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 08:09

Hej Lasse

Tillykke med din shop - det er bestemt en god start, men du skal også være klar over at webshops er ikke nemme at tjene penge på. Og da slet ikke på et marked med stor konkurrence. 

Der er rigtigt rigtigt meget du kan gøre endnu. Og heldigvis for det, du har jo kun været igang i en måned. 

1. SEO!

Du mangler helt basale onpage SEO. Læs f.eks. her: http://seofordummies.dk/onpage/ - du mangler f.eks. at lave gode title tags til alle dine kategorier, du mangler meta descriptions, du mangler at skrive tekster til dine kategori sider. Tag f.eks. en side som "http://techstore.dk/category/ladekabel-44/" - hvis jeg skulle finde den i google, ville titlen blot være "Ladekabel". Hvordan skulle jeg nogensinde vide at det var ladekabel til iphone?

Når ALT det er på plads, så kan du begynde at lave linkbuilding til din side. (og når du laver et forum indlæg som her på amino og alligevel nævner din shop, så SKAL du altså lave det som et klikbart link. Alt andet er torskedumt)

2. Konverteringsoptimering

Du kan lave rigtigt meget bedre mht. konverteringsoptimering. Du kan overveje at købe den her bog: www.ehandel.dk - den er rigtigt god! Men et par simple tips for nu:

• Call to Action knapper på dine produkter. Hvorfor skal man klikke sig ind på selve produktet før man kan købe det? Lav en "Køb" knap direkte på dine små produktvisninger på forsiden og i kategorierne.
  • Reklamer højt og tydeligt på din forside med at det faktisk er Covers og mobiltilbehør du sælger - det er ikke særligt tydeligt.
  • Reklamer da endnu mere tydeligt med din "Gratis fragt"!
  • Gør indkøbskurven i øverste højre hjørne meget tydligere! Du taber folk der har smidt ting i kurven, men ikke lige kan finde videre til kassen.
  • Splittest farverne på dine køb/læg i kurv knapper
  • Få tydeligt telefon nummer på alle siderne - det skaber tillid hos forbrugeren!

3. Adwords

Og sidst, men ikke mindst, er jeg nødt til lige at gøre lidt reklame for mit nystartede GRATIS nyhedsbrev om netop hvordan du tjener mere på din webshop: shoptips.dk 
God fornøjelse med din nye travle tilværelse som e-købmand!
\Mikkel
Fra Esbjerg
Tilmeldt 18. Mar 13
Fra  Techstore Skrevet kl. 08:12
Hej Michal

Tak for svaret.
Som du siger er det nok svært at komme på markedet.
Men salgs grundlaget burde være der.
Bare på ordet iPhone 5 cover ligger der lidt over 10000 søgninger på mdr basis i Danmark Så der må være kunder.
Ja har gratis fragt og dag til dag levering.
Og med de priser jeg har er avancen stadig stor, da jeg importere alle mine vare fra Kina.

/Lasse
Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 08:31
Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 08:35

Jeg kan sagtens forstå at det virker tillokkende, men som sagt, konkurrencen er mega stor... Og det er bare svært for et lille firma at hamle op med de store i forhold til, markedsføring, søgeoptimering, konvertetingsoptimering osv osv osv.

Vi har konkurrenter der omsætter for mange millioner om året, det er lidt nemmere for dem at smide en dygtig søge maskine mand på, lad os sige han skal have 80.000 for sit arbejde i første omgang.. Til gengæld hitter de nu på alle de søgefraser der sælger .. Og hvor er vi andre så ??

Som sagt, det er slet ikke umuligt, og man kan komme langt ved at optimere end side, med alle de ting der nu skal til, men jeg ville ikke anbefale min bedste ven at starte på det markede :)

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 08:47

Fair nok at der er stor konkurrence, men det handler jo også om hvad man vil have ud af det og hvor stor en risiko man tager. Hvis man ikke investerer voldsomt mange penge i det og ikke forventer en kæmpe omsætning lige om hjørnet, så kan det da være et rigtigt godt sted at lære noget. Men du skal forvente at du skal bruge mange timer før du for alvor kan begynde at hive et par salg hjem!

Men læs alt hvad du kan komme i nærheden af om online markedsføring. Øv dig og bliv bedre og klogere! Så kan det da godt være at du skal skifte til et andet emne på et tidspunkt, men synes sagtens du kan starte her - om end det er en lidt op ad bakke start :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 18. Mar 13
Fra  Techstore Skrevet kl. 12:14
Tak for de super gode råd Mikkel :-)
Forventer naturligvis ikke det store til en start.
Men det ville lune lidt på kassekrediten.
Og elsker en udfordring!
Har de sidste 3 mdr fået omkring 4-5 timers søvn om dagen. Skal passe et 7-4 job, være famile far og arbejde med shoppen om aftenen/natten. Så tid blir der investeret.
Men skal da helt sikkert læse noget mere om de punkter du nævner.
Plus har så mange ider, at det faktisk til tider bliver uoverskueligt..
Men det er ider der først kan komme ud når der er lidt flow i shoppen og der er oparbejdet et stabilt kunde netværk.

/Lasse
Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 12:36

Runge1980:

Fået oprettet google adword annoncer i sammenarbejde med google.

Og i forbindelse med adwords er mit dagsbudget 200.- (er jo et lille firma), vi kan se der er godt med besøg og iflg google har shoppen potentiale

til flere besøgende. Men lige lidt hjælper det.. har kørt med adwords i 14 dage uden et eneste salg!!

Google er ikke altid de bedste til at sætte AdWords op.

0 salg for 3.000 kr. er jo mildest talt ikke videre prangende, og der er givetvis masser af salg at hende ved at få sat en ordentlig kampagne op.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)