Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg bruge en af disse betalingsgetaways til danske kreditkort?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, vil helt klart anbefale en dansk indløsningsaftale eller som swedbank osv.
Paypal er fint til at starte med, men start ud rigtigt med dk/dankort osv osv og du starter godt ud fra start.
Hvis det skal være lige nu og her, kan ewire måske hjælpe dig.
Epay og Quick gateways er også gode!

Held Og lykke.

Mvh

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 00:24

Skal ikke have paypal, skal have en ganske normal indløsningsaftale og have det rigtige fra start.
Min spørgsmål til at starte med gik egentlig også bare på om nogen vidste om jeg kunne få danske kort med en af de fire betalingsgetaways,.

Ved ikke om folk har misforstået, men har aldrig været interesseret i paypal, da det som primært ikke kommer til at ramme min målgruppe/kommende kunder på nuværende tidspunkt.

Fra Flensborg
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Fra  Fido & Felix UG Skrevet kl. 21:05

Hej,

SEB Euroline tilbyder indløsning til BÅDE internationale kort og Dankort gennem Quickpays Gateway. Eneste ulempe er at du først får udbetalt omsætningen efter ca. 2 uger, hvorimod Nets udbetaler næstkommende bankdag. Hurra for tirsdag når man får udbetalt weekends omsætning til sin bankkonto :)

Mig bekendt er Euroline den eneste alternativ til Nets.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er der ikke rodet en masse sammen i denne tråd?

Betalingsgatewayen er dem der modtager oplysninger fra kortholder (kunden), og sender dem videre til indløser.

Quickpay og Paypal og en masse andre er betalingsgateways. Men ud over en betalingsgateway skal man også have en indløsningsaftale for de kort man vil tage imod.

Nets står for indløsning af dankort (Man må ikke bruge dankort-logoet, his ikke man tager rene dankort!) - Kan SEB / Euroline også indløse dankorttransaktioner nu??

Seb / Euroline tager master, vise og et par andre.

Der skal altså 2 aftaler til, for at man kan tage imod betalingskort. En aftale med en betalingsgateway, og en indløsningsaftale.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 21:54
Webmarketing, vil du ikke uddybe?

Mig bekendt har Nets monopol på indløsningsaftaler for Dankort, men SEB Euroline accepterer selvfølgelig Visa/Dankort, da de så bare benytter visa-delen af kortet. Som Carsten skriver, kan man dog i så fald ikke benytte Dankort-logoet i sin shop.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34

PayPal er rigtig fint - men jeg har oplevet et par gange, at kunderne simpelthen falder fra. Nogle kunder tror de skal oprette en bruger, og for andre er det ikke betryggende at skulle forlade webshoppen for at betale.

EWire er måske det sted du leder efter. De koster 399 i opstartsgebyr og ellers omkring de 2% i gebyr pr ordre/transaktion. EWire tager (som jeg har forstået det) også imod Dankort, som er en af de få der gør det (foruden en indløsningsaftale). 

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 10:22

Du har helt ret, Hoffmann: Nets har monopol på indløsning af Dankortet, men Euroline og Swedbank kan indløse Visa/Dankort - de gør det blot gennem Visa-delen på kortet.

Og Carsten Kvist er spot on: Betalingsgateways (eller payment service providers) er dem bag softwaren, der modtager kortoplysningerne. Det foregår typisk i et betalingsvindue på hjemmesiden.

Indløseren er, populært sagt, den bank, der står for selve pengeoverførslen.

Jeg håber, det giver lidt afklaring, topprospect? 

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 10:30

Euroline tager ikke nye kunder ind, før medio Maj :-)

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 10:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Heine Hansen:
Du har helt ret, Hoffmann: Nets har monopol på indløsning af Dankortet, men Euroline og Swedbank kan indløse Visa/Dankort - de gør det blot gennem Visa-delen på kortet.

Ja. Man skal bare passe på dem der siger (og de er mange) 'Jeg bruger ..... Og kan fint tage Dankort... 90% af alle dankort er visda-dankort' - Faktum er, at de kan tage Visa kort... Visa er en type kort, Dankort er en anden type kort. At vi har tradition for at smelte de to kort sammen i et stykke plastik gør ingen forskel. - Det er stadig to forskellige kort.

Hvil man tage dankort skal man igennem Nets. Der er INGEN anden vej.

Der er også vidt forskellige regler for de to korttyper. - Nets' regler gælder for Dankort, Visas regler gælder for - Ja, Visakort.

Det kan godt være dette ikke spiller den store rolle for 90% af forbrugerene, men for de sidste 10% af forbrugerene gør det. - OG, det burde spille en rolle for alle virksomhedsejere der vil tage mod betalingskort. De regler i skal overholde for de forskellige korttyper en nemlig vidt forskellige!

Og så lige den sidste. - Har man ikke indløsningsaftale med Nets kan man ikke vise dankort-logoet. - Jeg TROR faktisk det har ret stor salgsværdi her i danmark, men det er der nok nogen der har undersøgt.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 10:44

Carsten Kvist:
Og så lige den sidste. - Har man ikke indløsningsaftale med Nets kan man ikke vise dankort-logoet. - Jeg TROR faktisk det har ret stor salgsværdi her i danmark, men det er der nok nogen der har undersøgt.

Dankortet er et af de mest kendte varemærker i Danmark, så selvfølgelig giver det en hulens masse troværdighed, at kunne smække sådan et logo op på ens webshop. Det kan der overhovedet ikke være nogen tvivl om :-)

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)