Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ved nummer og telefon køb

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 4
Fra  Tah ( Eye Instruments) Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen jeg håber i kan hjælpe mig lidt.

Jeg er ved, at have mit firma oppe at køre. Der er ikke den helt store omsætning endnu(Venter på det store gennembrud :-D)

Men jeg er nu så langt, jeg blandt andet har fået et nemt nummer, hvilket jeg har betalt lidt for. Det har jeg selvfølgelig ført ind i regnskabet, og nu kigger jeg efter en mobil(smartphone), da jeg her kan følge mails og lave meget af min kommunikation på fart og når man ikke lige er hjemme.

Det skal siges, jeg har et fast arbejde ved siden af, og har her igennem en mobil ordning. Hvor jeg bl.a. betaler beskatning af fri telefoni. Hvilket jeg tænker, gør at jeg kan købe en mobil gennem mit firma, uden at skulle betale denne beskatning igen.

Mit firma grundet størrelse og omfang er registreret på min privat adresse.

Jeg har ikke nogle udgifter til driften af mobilen, kun til ind købet af den og nummeret. Men hvor længe skal jeg beskattes af den telefon? Da den kommer til at koste 3500,- kan den vel straks afskrives?

Kan jeg skriver den ind i regnskabet, og trække momsen og skat fra?

Hvis i har bedre ideer til hvorledes den skal kringles må meget gerne give jeres be'syv med...

Tak for hjælpen, mvh  

Tilmeldt 27. Jul 11
Fra  Tah ( Eye Instruments) Skrevet kl. 08:17

Godmorgen,

Er der ingen der kan hjælpe? Har prøvet at google og søge her, men har ikke rigtig fundet nogle svar, der svarer til min problemstilling....

Mvh

Tilmeldt 27. Jul 11
Fra  Tah ( Eye Instruments) Skrevet kl. 15:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kan man evt dele udgiften, ved sige 50 % arbejde og 50% privat. Og dele udgiften og momsen er det muligt???

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med et par svar Wink

Mvh

Tilmeldt 27. Jul 11
Fra  Tah ( Eye Instruments) Skrevet kl. 22:14

For måske at gøre det nemmere, er her et tænkt eks:

Jeg har en mobil fra min arbejdsgiver, og deraf betaler jeg skat af fri telefoni.

Jeg har så selv starte en lille enkelt mands virksomhed op, og kan selvfølge ikke benytte min arbejds mobil, til brug i mit eget firma.

Jeg har deraf købt en ny mobil kost pris 3500,- kr

Kan jeg skrive den ind i regnskabet evt som et små aktiv og straks afskrive den? Og da jeg allerede betaler for arbejds mobil, skal jeg ikke opgive noget til skat, da jeg ikke skal betale det to gange?

Kunne virkelig godt bruge lidt hjælp her

Mvh

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 15:15

Jeg vil foreslå at anvender din telefon fra det faste arbejde også som firma telefon i dit eget firma da du jo betaler kr. 2.500 for fri telfon så du må jo bruge den til privat (eget firma) alt det du vil.

Bruge du din nye telefon til dit eget firma kan du bruge denne KUN SOM FIRMA TELEFON og den anden kun til privat, bruger du telefonen kun erhverv skal der ikke indtægsføres kr 2.500 på selvangivelsen.

Hvis du blander det hele sammen så du faktisk skal betale 2*2.500, må du kunne få rabat ligesom ægtefolk der også har fri telefon fra hver sit  firma.

Telefonen kan straksafskrives og fratrække moms hvis du er momsreg.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)