Hejsa allesammen jeg håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg er ved, at have mit firma oppe at køre. Der er ikke den helt store omsætning endnu(Venter på det store gennembrud :-D) Men jeg er nu så langt, jeg blandt andet har fået et nemt nummer, hvilket jeg har betalt lidt for. Det har jeg selvfølgelig ført ind i regnskabet, og nu kigger jeg efter en mobil(smartphone), da jeg her kan følge mails og lave meget af min kommunikation på fart og når man ikke lige er hjemme. Det skal siges, jeg har et fast arbejde ved siden af, og har her igennem en mobil ordning. Hvor jeg bl.a. betaler beskatning af fri telefoni. Hvilket jeg tænker, gør at jeg kan købe en mobil gennem mit firma, uden at skulle betale denne beskatning igen. Mit firma grundet størrelse og omfang er registreret på min privat adresse. Jeg har ikke nogle udgifter til driften af mobilen, kun til ind købet af den og nummeret. Men hvor længe skal jeg beskattes af den telefon? Da den kommer til at koste 3500,- kan den vel straks afskrives? Kan jeg skriver den ind i regnskabet, og trække momsen og skat fra? Hvis i har bedre ideer til hvorledes den skal kringles må meget gerne give jeres be'syv med... Tak for hjælpen, mvh |
Godmorgen,
Er der ingen der kan hjælpe? Har prøvet at google og søge her, men har ikke rigtig fundet nogle svar, der svarer til min problemstilling....
Mvh