Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spam - hvor går grænsen!?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 79
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er 2 kammerater, som fra i dag har startet et I/S og har lavet en hjemmeside til formålet. 

Mit spørgsmål er så om vi MÅ skrive til virksomheder pr. email, at de har muligheden for at tilmelde sig vores site. 
Vores hjemmeside henvender sig til en speciel gruppe af virksomheder og derfor kan vi ikke bare skrive til hvem som helst.

Eksempel:

Lad os sige at vi har lavet denne hjemmeside, hvor bilforhandlere som sælger blå biler og kun blå biler kan tilmelde sig. 
Må vi så gerne skrive til alle forhandlere som sælger blå biler, at de nu har muligheden for at være på en hjemmeside KUN for bilforhandlere som sælger blå biler.?

Jeg synes loven ang. spam er lidt misvisende. Det jo ikke fordi vi vil spamme dem med emails, bare give dem chancen for at komme med på vognen. 

Jeg håber der er nogen som gerne vil hjælpe, da vi ikke gider starte vores firma med en erstatningssag, bare fordi vi ikke kender reglerne ;) 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er meget nemt - det må du IKKE :)

Du må derimod gerne ringe til dem - eller sende et brev ( med posten)

Hovedreglen er at det er ulovligt ( spam) at sende mails uopfordret.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:33

Grænsen går ved den første mail.

Hvis man ikke aktivt har tilmeldt sig et nyhedsbrev, skrevet sig op på mailliste etc, så må man ikke sende en mail ud ang. salg. Ligemeget hvilken vej salget vender og drejer sig. Man må ikke.

Istedet må I sende dem et fysisk brev, eller ringe dem op istedet. Bare ikke bruge mails til det.

Hvis I meldes for spam, er bøden på 10.000 kroner for den første mail, og 100 pr mail derefter. Sådan en bummert kan hurtig blive slemt dyr.

Edit: Var lige en kende langsom der :P

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 14:39

Jonas:
Hvis I meldes for spam, er bøden på 10.000 kroner for den første mail, og 100 pr mail derefter.

Det er 100,- pr, mail. Dog minimum 10.000,-. Så f.eks. 60 spammails er også = 10.000 i bøde.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 79
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 14:42

Ja, det er vel så simpelt. Mange tak for det hurtige svar! 

Så må vi igang med de sociale medier i stedet for ;)

Men jeg skal bombes med tilbudsaviser selvom jeg har sat et "ingen reklamer tak" på postkassen. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:45

Mark:

Jonas:
Hvis I meldes for spam, er bøden på 10.000 kroner for den første mail, og 100 pr mail derefter.

Det er 100,- pr, mail. Dog minimum 10.000,-. Så f.eks. 60 spammails er også = 10.000 i bøde.

Ah, har bare læst det som 10.000 først, og 100 derefter. Pyt, de 10.000 er rigtige, og stadig en rigtig dyr omgang at rode sig ud i ;)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 15:54

Må man så heller ikke sende mails til hjemmesideejere/wemasters og høre om de er interesserede i linkbytte eksempelvis?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 16:03

Første gang jeg hører om dette .... Vi må konstatere,

tak

Succes er ikke destinationen, men kan være begyndelsen på rejser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30

praktikanten86:
Må man så heller ikke sende mails til hjemmesideejere/wemasters og høre om de er interesserede i linkbytte eksempelvis?

Man må ikke sende en eneste upfordret mail til nogen der ikke har accepteret at få mails fra en -  ikke EN eneste mail - og formålet er helt ligemeget - Spam er og bliver spam og er rædsomt - folk der ikke gider gøre en indsats for et salg eller et produkt - smider bevidstløse mails af sted til folk der i forvejen har nok at se til i indboxen

Du må ringe til dem - og ha mod til at tale med dem direkte

vh

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 16:37

ok. Mange tak for svar. Det er jo ikke til at misforstå, og så blev jeg så meget klogere. Jeg må jo så blankt erkende at have sendt et par spam-mails. Det er så slut nu. Jeg vil dog sige at det langt fra er alle hjemmesider der har et tlf-nummer man kan kontakte folk på.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)