Hvad er ulempen ved Ewire, siden alle startups ikke benytter sig af det?
Helt ærligt, så tror jeg det skyldes manglende markedsføring fra ewires side, eller i hvert fald meget ringe markedsføring.
Jeg har "fulgt" dem siden det blot var en pung på nettet, til i dag faktisk at have et ret interessant produkt. De formår bare ikke rigtig at komme ud med det, og kan slet ikke forstå de ikke er aktive på amino.dk, med profiler og reklamer.
Helt ærligt, så tror jeg det skyldes manglende markedsføring fra ewires side, eller i hvert fald meget ringe markedsføring.
Er fuldstændig enig.
Og til debatten på forrige side vedr. Dankort og Visa/Dankort, så tager Ewire BEGGE DELE.
Hvilket blot gør det endnu mere sørgeligt, at deres løsning ikke er mere kendt.
Men hvis man kun har Ewire som betalingsløsning på sin shop, så må man ikke reklamere med, at man tager Dankort ved at vise Dankort-logoet, da det er et Netsvaremærke. (det er i hvert fald sådan jeg har forstået det.) Men det er muligvis på den baggrund at misforståelsen er opstået.
Nu er det noget tid siden, at du postede dette indlæg, så du har sikkert allerede valgt betalingsmodul. Men jeg vil gerne lige give mit skud også. Jeg bruger ewire på Rockz Jewelry, som sælger billige smykker.
1. Det som jeg synes er fedt ved ewire er for det første brugervenligheden. Det er mega nemt at sætte op, og derefter styre.
2. Supporten er i verdensklasse! Jeg skrev engang til dem en sen lørdag aften, og jeg fik allerede svar igen 5 minutter efter.
- De to ting synes jeg helt sikkert gør en forskel for mig. Jeg kan ikke sammenligne det med nogle af de andre betalingssystemer, da jeg ikke har prøvet dem. Men jeg ved at ewire plejer at være billigst, hvis du ikke har alt for mange transaktioner. Der er faktisk en amino der har lavet et sammenligningssite, det kan jeg selvfølgelig bare ikke finde lige nu ;)
God vind herfra
Mvh Gustav
Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.
VISA dankort - ikke rene Dankort - det kan kun Teller/Nets - så vidt jeg er orienteret har de monopol på dette. Og så er der altså også andre der kan det samme, f.eks. Swedbank (som dog kræver man har en betalingsgateway også).
Nixen !
Ewire er også indløser, da de er godkendt som pengeinstitut, og de tager alm. dankort også. Nets/ Teller er alt for dyrt, specielt hvis din shop ikke har en meget stor omsætning.
Men hvis man kun har Ewire som betalingsløsning på sin shop, så må man ikke reklamere med, at man tager Dankort ved at vise Dankort-logoet, da det er et Nets varemærke. (det er i hvert fald sådan jeg har forstået det.) Men det er muligvis på den baggrund at misforståelsen er opstået.
Jo det må man godt, du kan se et af de billeder som Ewire bruger :
Ewire er også indløser, da de er godkendt som pengeinstitut, og de tager alm. dankort også. Nets/ Teller er alt for dyrt, specielt hvis din shop ikke har en meget stor omsætning.
Det ser du til, at du har ret - tak for korrektion. Tidligere var det jo kun Nets. Men så retter jeg da også min artikel om betalingsgateways og indløsere til. Det ser virkelig ud som om Ewire er ved at komme ind i kampen som indløser. Og det er tiltrængt efter Euroline lukkede ned for nye kunder i Danmark.
Det ser du til, at du har ret - tak for korrektion. Tidligere var det jo kun Nets. Men så retter jeg da også min artikel om betalingsgateways og indløsere til. Det ser virkelig ud som om Ewire er ved at komme ind i kampen som indløser. Og det er tiltrængt efter Euroline lukkede ned for nye kunder i Danmark.
Faktisk er Ewire en af de ældste spillere på banen...om ikke den ældste. De var med i online betalings spæde barndom, og det undrer mig også lidt at det først er nu de for alvor har vind i sejlene.
Jeg bruger det selv, og er det ikke en million forretning du har, så tror jeg, dog uden at have undersøgt det til helt bunds, at det er den billigste og nemmeste løsning du kan få. En business Light pakke koster et engangsbeløb på 395,-
Jeg kan sige at jeg bruger swedbank som indløser på mine kort (uden at have nets). Jeg stod nemlig med det problem at nets ikke ville hjælpe mig, så skulle finde et alternativ og synes også ewire er en god løsning hvis man ikke kan komme i gang på andre måder, men jeg vil dog stadig forsøge mig hos swedbank først. de har været utroligt imødekommende, behjælpelige og ikke mindst hurtige. Hos swedbank er engangsbeløbet 1500 kr. mod ewires 395 kr. Jeg kan dog sige at i det lange løb er en betalings gateaway (quickpay) med swedbank klart den billigste. jeg satte mig ned og lavede en beregning på 500 månedlige transaktioner a 500 kr. og ewire er i den forbindelse kontra den aftale jeg har med swedbank, næsten dobbelt så dyre. forskellen var på årsbasis omkring 30-35.000 kr. man ville spare.
Ok, ja 500 transaktioner pr. md a 500 kr er også flot, og så har du helt ret i, at Ewire ikke kan være med med. Hvis man er oppe i en ret pæn omsætning, skal man helt klart have en anden løsning. Men f.eks. til at starte en lille webshop op, er du godt og billigt kørende med Ewire.