Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korrekturlæsning? Hvad gør I?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er

Jeg sidder og skriver tekst til nogle produktbrochure - delvist oversæt fra Engelsk.

Har I forslag til hvordan jeg får læst en ordentlig korrektur på teksten?
Det er jo træls at opdate stave- og/eller sproglige fejl når først der er trykt 2000 stk :(

Hilsen Erik
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 20:19

Kunne ikke lade være med at grine lidt af overskriften, når man tager emnet i betragtning Wink

Anmeld og bedøm din udlejer på: Lejendom.dk

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 20:20

En billig løsning er jo at vise det til kløgtige venner og bekendte, i de fleste tilfælde vil jeg mene at de får opdaget det værste. 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 377
Skrevet kl. 20:25

Hej Erik,

En god regel er at lægge teksten fra sig i et par dage, for så at tage den frem og kigge på den igen. På den måde undgår du at se dig blind på div. fejl. Ellers så send mig en PB med, hvor meget tekst det drejer sig om, så kan jeg give dig en god pris i morgen på korrekturlæsning. :-)

Med venlig hilsen,

Christian Johnsen.

Rådgiver hos Billy's Billing.

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 20:49

Enten:

- Du lejer professionel hjælp. Så kan du altid vende tilbage til dem og placere ansvar, hvis der er nogle fejl.

- Du finder nogle i familien, venner eller bekendte som ser tingene igennem. Det er billigere, men du kan ikke komme bagefter og placere ansvar.

/Bengt

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 20:54

Jeg bruger en fast korrekturlæser til alt, jeg laver for andre. Uanset hvor dygtig man er til at stave eller sætte kommaer, eller hvad problemet nu er, kan man hurtigt stirre sig blind på en masse tekst, og overse en fejl. Som princip skal det ikke være mine kunders problem, så jeg kører lige alt igennem hende først. Hun er en korrektur-ninja, og hvis du har brug for hjælp, kan hun hyres, hvis du smider en pb :)

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 17
Fra  Billige-Tekster.dk Skrevet kl. 21:00

Hej Erik

Hvor meget tekst drejer det sig om? Hvis ikke du har alt for meget, læser jeg gerne din brochure igennem og retter til (gratis).

Bare skriv en PM til mig, hvis det kunne have interesse :-)

Hav en god forsat god aften!

Mvh. Lasse

Billige-Tekster.dk

Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 07:16

Hej Alle

Tak for hurtig respons.

Jeg har det lidt som Pernille, at ligegyldigt hvor mange gange jeg læser noget igennem, finder jeg altid fejl på et senere tidspunkt - jeg overser dem fuldstændig i første omgang.

SÅ - jeres forskellige tilbud kigger jeg lige på ;-)

/Erik

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 07:47

Kommer an på, hvor godt det skal være. Hvis du nærlæser artiklerne i fx Politiken, vil du løbende kunne finde, ikke stavefejl, men tegnsætningsfejl som manglende kommaer. Men pointen er, at disse fejl er så ubetydelige, at de typisk ikke påvirker læseoplevelsen. Jeg har arbejdet med professionelle tekster i mange år, og staver næsten aldrig forkert. På de bøger jeg har skrevet, har der altid været professionelle korrekturlæsere. Skal det være perfekt, kan man ikke gøre det selv!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)