Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne problem???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle! 

Jeg skal til at sælge iphone covers og har fundet på et domænenavn jeg gerne vil have.

problemet er bare at navnet er iphone. Må man godt hedde f.eks. iphone-covers.dk

iphone-tilbehør.dk osv.? 

Mvh Niklas.S

Fed tøjbutik! http://www.plndr.dk/?referer=47018

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 03:08

Nej - Iphone er tm.

Mvh.

Teddy

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 05:52

Du "må" ikke bruge navnet "iPhone" fordi det er beskyttet med trademark. Men, rigtig mange gør det alligevel, da sandsynligheden for at Apple kommer efter dig, fordi du bruger det ord i et domæne, er meget meget lille, dermed ikke sagt at de ikke kan finde på det.

Så det er helt op til dig selv, om du "tør". Det vildeste der vil ske, er nok at du vil skulle overdrage domænet til Apple, hvis det kom så vidt. Smile

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 09:09

Bare gør det :-)

Apple kommer nok ikke efter dig..
Hvis de gør, skal de bare have domænet også er du 45kr fattigere, men ellers intet :-)

Men det ville være dumt af dem at lukke alle hjemmesider som har deres navn i, så mister de jo bare en masse omtale og alt muligt :) 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Skrevet kl. 12:56

Det er et trademark, derfor må du ikke - Man må heller ikke gå over for rødt eller køre for stærkt, men det er der mange der gør alligevel og der er tusindvis af iphonedomæner på markedet og naturligvis kommer Apple ikke efter dem alle - Det er vel egentlig mere et spørgsmål om stil, er det god eller dårlig stil at lukrere på andres arbejde uden deres godkendelse? - de fleste vil vel sige nej, især hvis det vedrører deres egne produkter.

Hilsen

Teddy

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 18:11

@Teddy.

Ahh Teddy, så længe det bare er en mindre webshop som egentlig bare holder apple (og specielt Iphone) i live så det ikke noget at være bange for.

Hvis jeg havde lavet et tøjmærke, som blev solgt rundt omkring, ville jeg da bare elske mere omtale/salg og andet.
Ville du nok også.

Det jo ikke fordi opretter "stjæler" noget marked fra apple ved at lave en shop som sælger "falske" covers til Iphone.

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Skrevet kl. 22:41

Hej Christoffer

Hvis jeg var Apple ville jeg være ligeglad, måske endda ligesom dig se det som noget med værdi i - For det ikke skal være løgn har jeg selv et iphone-domæne (i com version), som jeg i sin tid og i al naivitet købte uden at tænke på det var et trademark - da det gik op for mig, tænkte jeg først på at droppe det, men parkerede det i stedet for at se om det gav trafik og det gjorde det og $ til, så jeg har det stadig - Når jeg alligevel siger nej, så skyldes det som sagt, dels at jeg simmelhen syntes, at det, udover at være meget lidt kreativt også er dårlig stil, dels at den opfattelse for alvor er ved at brede sig og en dag måske også vil brede sig helt ind i de kredse, der udarbejder retningslinier for de allagoritmer som søgemaskinerne kører på og så kan brugen på sigt være en dead end.

Jeg har aldrig siden købt et trademark og kunne ikke drømme om at gøre det i dag, men får af den grund ikke moralske kvabbalser over at andre gør det (ville jo også være lidt hyklerisk), men når op spørger om det er tilladt, så er svaret vel stadig nej?

Hilsen

Teddy

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:08

Jeg synes at det er at tænke ret kortsigtet, hvis man kører efter går-den-så-går-den-pricippet.

Jo, det kan godt være at det kun er 45 kr. der går tabt på domænet, men hvad så med alt det PR, det SEO, de email lister etc. man har opbygget på domænet? Det går vel også tabt hvis Apple kommer og siger haps - eller hva'?

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)