Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boligside om condoer til salg i Thailand

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Olsen:

Jeg ville ikke, som du gør, nævne nogle navne på projekterne, for stort set alle med lidt erfaring med Thailand, vil så henvende sig direkte til developeren og spare dine 5% kommission ;-)

Du vil så miste ihvertfald 50% af dine klienter!

Det er jo ikke tilfældet når det er Lars´egne condos han sælger. Jeg har selv en masse condos til salg her: http://www.thaihomebase.com og jeg holder heller ikke noget skjult overhovedet, for folk er velkomne til at se om de selv kan skaffe disse condos til samme pris hos developeren, (for det kan de ikke), men ja, hvis man prøver at sælge noget til samme pris, som bygherren, så er det en anden sag, hvor man med fordel nøje kan overveje sin strategi :-)
 

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart, Jørgen, hvis det kun er sine egne lejligheder han sælger ;-)

Men der vil altid være nogen der går direkte til developeren hvis de kender navnet, så der er altid en risiko, men folk gør bare som de selv finder rigtigt, og hvis de vil risikere at miste en klient, er det OK med mig ;-)

De 16 år jeg har arbedjet her har jeg ikke tal på hvor mange klienter jeg har mistet fordi jeg oplyste om projektnavnet, men fakta er da jeg hold op med det så steg mine indtægter betydeligt!

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg må komme med et forslag, så synes jeg der bør laves en hjemmeside, og så er det bare om at have masser af billeder, samt en præsentation af hvem der står bag projektet, med billeder på personerne og adresse på firmaet.

Jeg tror også det kunne være en super idé at tilbyde leje af disse lejligheder, hvis ikke de sælges med det samme - jeg tror mange danskere er ved at få øjnene op for hvor fed en oplevelse det er at bo i en lejlighed frem for et hotel - man har mere frihed, og udbuddet af spisesteder er jo enormt uanset hvor man befinder sig - også når det kommer til take-away!

De gange vi har været i Thailand, har vi en af gangene benyttet os af Oriental Holidays - men vi savner nogle, der også tilbyder leje af lejligheder, og gerne på samme høje, troværdige niveau.

Men ellers er det skam et spændende projekt :-)

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 04:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig me dig, Thomas.

En anonym hjemmeside hvor man klikker på "About Us" og så bare får en sludder for en sladder, der på ingen måde præsenterer "hvem er vi", men bare plaprer løs om de sædvanlige ting, som alle ved i forvejen, det giver ikke den besøgende tryghed til at anvende den service der tilbydes, for folk vil helt enkelt vide hvem der står bag, og hvis de først skal tjekke hele Google ud for at finde ud af hvem der ejer siden eller emaile en ukendt person for at høre "hvem er du", så springer folk blot fluks til den næste hjemmeside i f.eks. Pattaya, hvor der jo er hundredvis af brokersider som alle ligner hinanden til forveksling ;-)

Hvis man ikke kan differentiere sig fra alle konkurrenterne, så er man så godt som død og begravet allerede inden man går igang!

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er mine egne condos jeg sælger, og de findes ikke til samme pris nogen steder. Bygherren har en højere pris, og det har div. agenter/mæglere også.
Ydermere så tilbyder jeg at finansere købet, hvilket gør det muligt at købe, for langt de fleste mennesker, også de som ikke kan låne pengene på anden vis.

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, Lars, du ejer selv alle de condoer du sælger.

Det er fint at du så kan sælge til lavere pris.

Men folk der kikker forbi din side vil alligevel tjekke ind på f.eks. http://savannasands.com/ for lige at se hvad det er for et projekt, og hvis de kan lide det, så er der mange der simpelthen køber via developeren enten fordi de tror de får mere sikkerhed ved at købe direkte, eller fordi de ikke tør handle med en "mellemmand" eller broker...også selvom dine priser er lavere.
Anderledes er det naturligvis for de som ikke har råd til at købe kontant, eller som blot er interresseret i at få lejligheden financieret.

Men derfor behøver du stadig ikke fortælle dem navnet på projektet hvor du sælger FØR du evt. har kontaktet developeren, og fortalt ham, at "Hr. Ligusterhæk" fra Danmark er interesseret i deres lejligheder, og såfremt denne person ikke køber een af dine, men alligevel køber een af f.eks. Savanna Sands, så er du sikret dine 5%...det er ozz en slags penge, ikk? ;-)

Men folk er jo forskellige, nogle oplyser navne på projekter andre gør ikke. Og jeg kan da godt fortælle dig hvem der har flest salg ;-)

Bare 1 person køber en lejlighed direkte fra developeren, fordi han har set navnet på projektet via din side, det er penge ud af vinduet...hvorfor risikere det?

Den eneste fordel jeg kan se ved at man opgiver navnet er, hvis man er nybegynder, og ikke selv har et navn eller erfaring at spille på, så kan det være en fordel at bruge navnene på respekterede developere, og derved måske opnå de besøgendes fortrolighed. Men som jeg nævnte tidligere i denne tråd, så er det også vigtigt at de besøgende ved HVEM der står bag hjemmesiden, for ingen har lyst til at handle med et spøgelse som man kun kan få fat i via en e-mailform.... mange gider ikke engang kontakte sådan en side, hvor bagmanden er totalt anonym ;-)

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ok jeg tager kommentarene til efterretning, selvom jeg umiddelbart ikke, er enig i alle tingene. Jeg prøver at gøre tingene anderledes, og være mere åben og ærlig, og derfor skal jeg selvfølgelig også, have lidt detaljer omkring mig selv med på websiden.
Jeg ved ikke hvorfor en køber, skulle føle sig mere sikker ved at betale den højere pris hos bygherren, da det er de samme bygninger, og de samme love og regler der gælder etc. Kontrakten er lavet af en advokat, og køber bør selvfølgelig have sin egen advokat til at godkende.
Hvis jeg mister et salg hist og her, så går det nok, sålænge at jeg har samvittigheden iorden, og kan gøre nogle glade, ved at de typisk sparer 50000 Kr ved at købe af mig. Eller de er glade fordi de ikke behøver at gå ud i byen og låne pengene.

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan også ligge dem ind på www.sydbolig.dk det er gratis :-) og den ligger fint på en del søgeord.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er en genial ide og vil straks sende et link til min mor som gerne vil sælge sit fantastisk smukke hus i Thailand.

Hendes problem er at finde den rette til at sælge det, og hvorfor ikke dig ?

Jeg mangler lidt information om salgsbetingelser, dit honorar, hvordan boligen fremvises og lign  - men det får man måske når man som sælger af en ejendom kontakter dig ?

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej May-Britt.

Nu er det ikke helt klart for mig hvem du henvender dig til, men jeg går ud fra det er til Lars Larsen som startede tråden.

Han er dog inde på at han kun sælger sine egne ejendomme, og ikke derfor er decideret ejendomsmægler.

Hvis han ikke er interesseret i at sælge din mors hus, især hvis ikke den ligger i Pattaya, så må du gerne sende mig en besked, så vil jeg med glæde smide din mors hus op på mine 9 ejendomssider og står for fremvisning osv.

Jeg har 16 års erfaring som ejendomsmægler i Thailand.

Hvor er din mors hus beliggende?

MVH

Kristian

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)