Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskud i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Fra  Zahle&Co Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har enkeltmandsfirma ved siden af mit lønarbejde og har i 2012 et resultat på -10498 kr. (omsætning på 50.000 kr.). Er der mon nogen herinde der kan svare på følgende:

- Indgår beløbet i min samlede årsopgørelse, dvs. fratrækkes min øvrige lønindkomst inden der fastsættes skat for 2012?

- Kan jeg overføre underskuddet til 2013, hvor jeg forventer at have en positiv indtjening i firmaet?

Vil være meget taknemmelig hvis nogen kan hjælpe mig.

Mvh. Anne

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 90
Fra  BilligeDyreartikler.dk Skrevet kl. 16:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anne,

Indtægten skal selvangives i år, altså i 2012. Det gør du ved at rette på din årsopgørelse og taster et underskud i virksomheden nederst på årsopgørelsen (kan ikke præcis huske rubrikken).

Kun ved at bruge VSO kan du "flytte" dine resultater for at udjævne dine indtægter.

Kort fortalt, indtaste beløbet som underskud af virksomhed på din årsopgørelse Smile

Mangler du noget til din hund eller kat? Klik ind og se vores skarpe priser her.

Tilmeldt 24. Aug 12
Fra  Zahle&Co Skrevet kl. 17:27

Tusind tak for svar.

Indgår underskuddet i min samlet bruttoopgørelse for 2012 (så at det i bund grund udgør et fradrag)?

Mvh. Anne

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 18:05

akz:

Tusind tak for svar.

Indgår underskuddet i min samlet bruttoopgørelse for 2012 (så at det i bund grund udgør et fradrag)?

Mvh. Anne

Jeps og endda i personlig indkomst. Selvangive tallet i felt 111 eller 112 (kan ikke huske hvilket af dem) samt oplysninger under felt 300 mv.

Tilmeldt 24. Aug 12
Fra  Zahle&Co Skrevet kl. 09:40

Tusind tak for god bistand.

Mvh. Anne

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 09:48

Hej

Jeg vil blot bekræfte de oplysninger du har fået, underskuddet skal anføres i rubrik 112.

Vh

www.ØkonomiEksperten.dk

v/Ulrik Rasmussen

Tilmeldt 24. Aug 12
Fra  Zahle&Co Skrevet kl. 09:57

Tak for din konkrete anvisning :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41

akz:

jep - eneste undtagelse ville være hvis det viste sig permanent hvor skat ville kunne gå ind og vurdere om du drev virksomheden seriøst eller om den skulle ses som en hobby - for så kan underskud ikke fratrækkes i anden personlig indtægt. Det mener jeg absolut slet ikke du skal bekymre dig om her, du skal selv sagt have dit fradrag, og på sigt skal det jo meget gerne udløse overskud og skat. Du kan se om forskellen i dette link SERIØS ELLER HOBBY hvis du alligevel er nysgerrig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Aug 12
Fra  Zahle&Co Skrevet kl. 15:29

Tak for uddybning. Omsætningen bliver større i år og regner ikke med noget underskud - så det er helt et seriøst foretagende.

vh Anne

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)