Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistering af lille virksomhed + købsfunktion hjemmeside

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Fra  www.loveable.dk Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg sidder og overvejer at starte min egen virksomhed, med videresalg af varer. Jeg vil primært importere varer fra Kina.

Jeg har et par spørgsmål:

1) Hvilke fordele er der ved at momsregistere sig, når jeg nu ikke skal videresælge til virksomheder, men kun til private kunder. Jeg regner ikke med at nå en omsætning på 50.000 kr indenfor de første 12 måneder. 

- Jeg driver det hele hjemmefra, så jeg har ingen udgifter til lager, tlf, internet.

2) Er det bedre for mig at lade vær med at momsregistere mig og sælge mine varer til mine kunder (uden pålagt moms), fremfor at pålægge momsen i prisen?

eks: Jeg køber et parti varer for 1000 kr. hertil kommer der moms og importgebyr på i alt 410 kr - altså betaler jeg i alt 1410 kr for mit parti varer.
Disse videresælger jeg for 2500 kr i alt. 
Dette giver mig et overskud inden skat på 1090 kr. 

Vil det ikke være det samme for mig, om jeg pålægger mine kunder moms (og får fradrag i købsmoms) end det ville for mine kunder der pludselig skal betale 25% oven i 2500 kr?  

Lige meget hvad ender jeg vel med at skulle betale de 250 kr i moms (eller skal jeg betale mere til skat?)

3) Hvis den jeg køber mine varer af betaler porto, så lægges dette beløb vel ikke oveni beregning af importmoms og told

4) Hvis jeg starter min virksomhed uden momsregistering skal jeg betale de 38% i skat, men hvis jeg lader mig momsregistere skal jeg kun betale 25% i virksomhedskat?

5) Er der andre muligheder end Nets, med henblik på en købsfunktion til en hjemmeside (dankort og evt mastercard) ?

5) Andet jeg skal være opmærksom på?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25
Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  www.loveable.dk Skrevet kl. 16:38

tak for linket, jeg har også tjekket deres hjemmeside, men synes ikke jeg finder svar på mine konkrete spørgsmål. 

Fra Ryomgård
Tilmeldt 3. Mar 13
Indlæg ialt: 15
Fra  KBA Mobil Skrevet kl. 18:05

Du kan ikke importere fra Kina uden at være momsregistreret. Så flere af dine spørgsmål besvarer sig selv.

Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  www.loveable.dk Skrevet kl. 18:18

har du et link til dette? :)

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 19:21

Du skal import registreres samt moms registreres (hænger sammen). Varerne skal der betales told og importmoms af uanset hvad. Som momsregistreret kan du så fradrage momsen så den går lige op. Hvad angår link så er der rigtig mange gode søgemuligheder på Skat og google.
Rigtig mange herinde spørger om ting der let kunne søges på de relevante myndigheders hjemmesider :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

smalltank:

1) Hvilke fordele er der ved at momsregistere sig, når jeg nu ikke skal videresælge til virksomheder, men kun til private kunder. Jeg regner ikke med at nå en omsætning på 50.000 kr indenfor de første 12 måneder. 

- Jeg driver det hele hjemmefra, så jeg har ingen udgifter til lager, tlf, internet.

Som du har set fra andre - er det fuld stop der - du skal være importør og moms registreret inden du køber for 1 krone fra uden for EU med videresalg for øje - dine kunder kan dermed ikke undgå moms fra dig - men du kan trække momsen på det importerede fra - og jeg udgør her fra at du behøver asien til din import. Importere du kun fra Europa kan du slippe men skal overholde ALDRIG at kunne kommer over 50.000 i omsætning på 12 mdr i træk, da det er meget dyrt at misse - LÆS DETTE LINK som kan hjælpe med at forstå den problematik

smalltank:
3) Hvis den jeg køber mine varer af betaler porto, så lægges dette beløb vel ikke oveni beregning af importmoms og told? 
Nej men mon ikke han så har lagt portoen oven i varens pris så det er lige så langt som det er bredt

smalltank:
4) Hvis jeg starter min virksomhed uden momsregistering skal jeg betale de 38% i skat, men hvis jeg lader mig momsregistere skal jeg kun betale 25% i virksomhedskat?

Nej det er noget sovs Big Smile Hvis du ikke har virksomhed så er din skat ca 44% inkl. am bidrag mindst. Hvis du har virksomhed og bare køre den som personlig virksomhed så betaler du den samme % i skat af dit overskud. Du KAN køre det under VSO og kun betale 25% virksomhedsskat af den del du ikke hæver - men det vil for dig betyde at du skal ha hjælp med regnskab OG det er ingen fordel med mindre du ellers betaler topskat. Så kan du lige så godt betale bundskat af dit overskud med det samme og slippe for VSO

smalltank:
5) Andet jeg skal være opmærksom på?

Ja du skal sætte dig godt ind i told, moms, regnskabspligt, årsafslutning og skat - eller knytte en økonomiperson på. Du kan søge en sådan på www.agera.dk og det behøver ikke være dyrt og er freelance per time

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 20:29

Ja, jeg tror lige du har fået det klare samlede svar fra Cookie.

Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  www.loveable.dk Skrevet kl. 11:03

tusind tak !
det er bare som en lille hobby for mig, altså noget jeg lidt gør for sjov for at afprøve dette (men seriøst), så jeg regner ikke med at skulle omsætte for så meget. Men når jeg skal momsregistereres for at importere, så den er jo klaret ! :)

Jeg har læst at man skal tjekke sine smykker for zink og bly, er der nogen af jer der kan svare mig på om zinc alloy er under den kategori? - da de fleste smykker er fremstillet af dette. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18

ingen tvivl om at zinc alloy betyder metal med zinc - og ja der er zink i masser af smykker - sågar i små mængder i det meste stå - selv et rolex ur indeholder zink i deres stålblanding - lidt lidt lidt - men der findes folk der slår ud af det. Ellers kender jeg ikke noget til reglerne

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)