Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang importør registrering.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lidt spg ang importør registrering.

Jeg overvejer at hive nogle vare hjem fra kina til videre salg, og kan forstå man så skal importør registreres.

Skal man så stadig ikke betale told af varer man bestiller med en kost pris i alt på under 80kr.

og moms skal man stadig kun betale hvis man omsætter for mere end 50.000kr.

Jeg tænker det skal starte helt i det små og når ikke at omsætte for 50.000kr i år da jeg skal teste en del produkter og det bliver små ordre af gangen til test.

Når jeg importerer varerne skal det så stadig bare gøres i eget navn osv selvom man er importør registret eller skal man gøre noget mere?

Skal man bare selv føre regnskab over det hele som man så kan vise hvis skat vil tjekke op på en?

Kan man stadig sælge tingene som privat person?

Det var vist det.

Med venlig hilsen

Christian

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret sikker på at du skal bestille varerne som firma når du er importør registreret, og man skal altid føre regnskab, i al fald hvis man har fortjeneste på 50.000 DKK/år, men ville personligt være på den sikre side og føre regnskab hele vejen igennem.

Jeg tror ikke at du kan sælge tingene som privat person, eller jo muligvis som brugte varer over Den Blå Avis el. lign.

Dette er alt sammen gætterier, og følger lige med på sidelinjen da jeg gerne lige vil høre hvad de erfarne siger :)

Mvh.
Joachim Skovgaard 

Co-Founder af en plakatwebshop, indehaver af et online bilmagasin, samt kæmpe nørd, når det kommer til 5G telefoner.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chr,

Først og fremmest: når du importerer varer fra ikke-eu lande med henblik på videresalg så SKAL du importørregistreres og dermed også momsregistreres.
Det betyder også, at du skal have fortoldet dine importerede varer, og det er på eget ansvar.
Du betyder så også at du skal føre regnskab og behandle moms af køb fra ikke-eu lande som udenlandsk moms (samme princip som eu moms).

Alt dette uanset din omsætningen størrelse, da der bliver importeret :)

Mvh. Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar..

Så det vil sige at den grænse på 80 kr som gælder for privatpersoner for fortoldning ikke gælder for firmaer?

Og som firma skal man betale moms uanset omsætning?

Ville gerne undgå postdanmarks gebyr her i starten men kan se der nok ikke er nogen vej uden om eller jeg må se mig om efter varer inden for eu selvom det bliver lidt dyre men som test på marked er det måske ok.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chr,

Grænsen på 80 kr. berører ikke dig, da du importerer med henblik på videresalg. Du skal ALTID indberette fortoldning af dine importerede varer (hvis ikke din speditør - eller hvad det hedder - gør det for dig).

Igen - når du importerer med henblik på videresalg, så skal du være moms- og importørregistreret. Også selvom din omsætning kun er 100 kr. på 12 fortløbende måneder.

Mvh.

Lars Thomsen 

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46456
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt som Lars har svaret dig - du skal naturligvis betale told (og der er ikke en undergrænse men læg til sammen det er jo umuligt at bygge noget op på pakker under 80 kr i alle fald -og er det nogle enkle tests, er det jo ikke problemet. Du kan så bare i modsætning til private trække din importmoms fra siden hen Det sker ved at der beregner en såkaldt erhvervelsesmoms på 25 % af toldværdien. Denne moms kan du dog trække fra ligesom momsen på varer, du køber hos en dansk virksomhed.

Du skal inden sætte dig ind i told og bestemt også i moms og det at føre regnskab korrekt så du ikke løber ind i vanskeligheder- Alt for mange springer ud fra 10 meter vippen helt uden at kunne svømme, så sæt dig ind i told moms regnskab og skat - evt via skats iværksætterkurser og ved at læse løs på nettet - og høre om konkrete ting herinde

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak for svar, det er dejligt med god hjælp..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)