One.com har netop opgraderet til nye cluster server setup.
En konsekvens af dette er tilsynelandende at PayPal ikke længere fungerer igennem dem. Lyder fuldstændig absurd, da mange webhoteller kører dette. Det er da de færreste webshops der kører dedikeret servere
Er simpelthen rystet! - Kan det være rigtigt, at de bare kan fralægge sig ansvaret fra at tusindevis af webshops pludselig bare bliver afskåret betalingsformidleren uden form for advarsel eller noget. Det er da lige til pressen!
Jeg ville aldrig anbefale nogen af bruge One, af den simple grund at de simpelthen ikke aner hvad de laver. Jeg har haft One i mange år. Og det er meget mere end slut.
Er simpelthen rystet! - Kan det være rigtigt, at de bare kan fralægge sig ansvaret fra at tusindevis af webshops pludselig bare bliver afskåret betalingsformidleren uden form for advarsel eller noget. Det er da lige til pressen!
så se at få fingeren ud og skift til en kvalitets udbyder der netop ikke laver sådanne ting :-) One.com har lavet mange bøffer igennem tiden og det er sikkert ikke sidste gang
af den simple grund at de simpelthen ikke aner hvad de laver.
De har nu alligevel formået at blive Danmarks største webhotel udbyder og har været det i en 6-8 år så lidt har de gjort rigtigt, tiden er bare løbet lidt fra dem og folk vil gerne betale lidt mere for netop at få noget der _altid_ spiller.
De har skiftet til Cluster server setup, og tænkte dermed ikke lige at de ville blive blokeret hos Paypal, som hun accepterer X-antal request fra samme IP.
Det lykkes mig at komme igennem til nogle højere magter hos One og talt med store ord. Der skulle gerne blive arbejdet på en permanent løsning.
Mit råd er at klage, så får du formentlig også kompensation i form af 6 mdr længere hosting. Det er peanuts i forholdt til tabt omsætning, så overvejer af skifte. Har dog hoteller mange steder, og alle laver sgu brølere engang imellem...
Det er korrekt at fejlen opstod i forbindelse med skift til vores Cluster Setup, hvor der bruges lidt færre IP-adresser. Antallet af IP-adresser er ikke faldet markant, men alligevel lige præcis nok til at Paypal mente det var for få IP-adresser. Desværre har vi ikke fået informationer omkring dette fra Paypal før efter skiftet til Cluster Setup.
Da problemet blev opdaget, gik vi med det samme i gang med at finde en løsning. Vi er selvfølgelig også meget interesserede i at vores kunder kan bruge Paypal, og at finde en løsning havde derfor også første prioritet fra det øjeblik fejlen blev fundet.
Vi indførte fredag morgen en permanent løsning, så Paypal fungerer korrekt igen, og vil gøre det fremover.
Jeg tænker bare hvorfor der ikke bliver sendt en mail ud omkring dette, eller noget i den dur. Jeg var virkelig tæt på at skifte til anden udbyder. Jeg var at smide penge efter en programmør til at se min side igennem for fejl. Heldigvis finder jeg dette dejlige indlæg hvor der bliver skrevet det er pga en fejl.