Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til SEO & optimering

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg vil bare lige starte med at skrive at jeg ikke har den store forstand på SEO, og har ellers prøvet at finde et par guides men synes ikke rigtigt at der er nogle der går i dybten. Jeg starter på web-integrator uddannelsen her d. 14 April så får brug for alle de råd i kan give :)

Nå, men jeg søger faktisk hjælp til en hjemmeside som jeg har kodet op for en bekendt igennem venner og familie og jeg er ikke den store SEO expert. Hjemmesiden blev launchet omkring d. 3 Marts. http://polsktolksylwia.dk/ 

Min "kunde" er selvfølgelig lidt nervøs og utilfreds omkring at hendes hjemmeside ikke rigtig har fået en placering på google index endnu og jeg som koder er selv fustreret over dette da jeg selv ønsker at hjælpe hende så meget som muligt. I må meget gerne kigge i mine koder/sourcen og rette mig eller give mig råd Smile

Jeg har kun lavet keywords,content beskrivelse og lavet H1'ere. Jeg har læst lidt om linkbuilding, men har svært ved at se hvordan jeg skulle linke ting på hendes side når det er en ren html/css side der kun skal bruges til at repræsentere hende men selvfølgelig få kunder ind på siden :)

Jeg håber at i kan hjælpe en fortabt koder og få optimeret denne hjemmeside, men selvfølgelig også lære mig lidt om SEO til senere i fremtiden! ;)

På forhånd tak!

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 00:47

Se sen her tråd, den blev hurtigt til en SEO  tråd, hvor søde SEO kyndige forsøgte, at hjælpe en fortabt sjæl (mig). 

/Held og lykke

/ L. B.H.B.S.

Fra Herfølge
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Tom Andersson PR Skrevet kl. 00:50

Hej Morten

Lige hurtigt; denne er sakset fra et tilbud til en aminokunde omkring seo - og brugbar for jer; først og fremmest skal din kontakt dog undersøge, hvad hendes målgruppe kunne tænkes at bruge af søgeord - ikke hvad du eller hun synes! 

Men tjek dette hurtige skud - og bemærk, at google ikke længere bruger keywords som del af deres ranking...

Før SEO …

> Baggrundsanalyse – konkurrent-tjek – markedsbehov – kundedialog

> Formulering af en slags SEO-katalog – et ordforråd med vigtige ord, som bør forekomme både i tekst og i SEO.

> Formulering af description (som skrives for læsernes skyld og ikke for søgemaskinernes – skal være en slags ’reklame’ for siden og servicen.)

> opstilling af principper for billedtitler

> Omdøbning af eksisterende billeder

SEO i backend:

Rensning af eksisterende SEO – dvs at man fjerner spildord, som alligevel ikke vægtes. Der er ingen mening i at skrive fyldord (som, med, at, den, vores, professionel o.s.v.) i titler.
Titles – udarbejdes med baggrund i ordforrådet kombineret med sidens indhold – og med højst 70 karakterer!
Keywords – bruges ikke længere af Google som del af deres ’ranking’…
Processen i at finde keywords er dog stadig nyttig
Anchor tags – dvs. linktekst og formuleringer i links samt Alt-tekster til billeder.
Billeder – alt-tekst, billedtitler, billedtekst samt størrelse (mindst 250 x 300)
H-tags – overskrifter – integrering af ord fra ordforrådet i alle overskrifterne

SEO i frontend:

Her handler det især om at integrere ordene fra ordforrådet aktivt i selve teksten.
I første omgang skal det primært ske i overskrifter, billedtekster og link-tekster.
Sekundært kan brødtekst gennemgås med samme øjne.
Endelig bør teksten renses for sproglige fejl, tastefejl, sammensatte ord skrevet i to o.s.v.

Generelt omkring teksterne og siderne..:

Man kan godt bruge lidt tid til en polering af tekst og opsætning på hele sitet...:

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hey,

3 marts for en helt ny hjemmeside og til dags dato, er alt for kort tid til at få gode placeringer på Google, og i det hele taget blive indekseret. Især når du ikke lader Google vide at siden eksisterer gennem links til siden. Desuden vil en ny hjemmeside hoppe og springe i søgeresultaterne i en forholdsvis lang periode når først siden er indekseret, indtil den har fået sine endelige placeringer i Google.

Ud over det så skal du lige være opmærksom på brugen af meta keywords, som i øvrigt ikke bruges af Google mere, det er mange år siden den blev brugt af Google, men du har virkelig overdrevet brugen af det tag... max 3-5 søgeord/fraser skal være i denne. Den er sagt på en anden måde, alt for spammy.

Der skulle være rig mulighed for at du kan lærer om SEO på nettet, SEO bøger og meget andet. Du kan starte med disse 10 tips til søgemaskineoptimering.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 01:01

Hej Morten

Du kan også hoppe ind på http://Seofordummies.dk - jeg er sikker på at du finder den hjælp du skal bruge der.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:14
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:19

Internexus:
Du kan også hoppe ind på http://Seofordummies.dk - jeg er sikker på at du finder den hjælp du skal bruge der.

Vær opmærksom på, at du skal bruge menuen i toppen af siden for at navigere rundt på sitet og få mere viden om SEO. Jeg faldt over et par links til seeup.dk som i øjeblikket ikke er oppe at køre.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 01:25

Hej alle :)

Tusind tak for jeres hurtige svar på denne tid af døgnet! Jeg vil lige læse alt sammen grundigt igennem og henvende mig til tråden her igen hvis jeg har spørgsmål eller problemer! :)

Fortsat god nat! :)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 07:46

Der er kun forsiden indekseret lige nu, dvs
http://polsktolksylwia.dk og ikke
http://polsktolksylwia.dk/index.html

Men det sidste kan risikere at komme meget snart, da menuen linker til index.html istedet for domæneroden.

Desuden tvivler jeg meget på tingene bliver meget bedre når de andre sider er blevet indekseret, da der næsten ingen tekst er - men at title tags er næsten ens.

Title tag på forsiden indeholder ordet "forside", hvilket passende kunne udskiftes til "tolk" (4400 præcise månedlige søginger) eller "oversætter" (14800 præcise månedlige søgninger).

Især "polsk tolk" med 36 søgninger er dog relevant, og siden har faktisk en flot placering i Google som nr 10 på dette, så det kan tyde på lav konkurrence og/eller at siden er ny, som Kim har været inde på. Det ville dog være bedre, hvis ordet figurerede i title tag. Men få kiggget i Google Adwords søgeordsværktøj, for at finde ud af hvad folk søger efter når de efterspørger hendes services.

Der bør være mere tekst, udover punkt- og listeform. De ord der er der er i øvrigt typisk stærkt konkurrenceprægede ord. Koder kan ikke gøret det alene. Hun kan med fordel komme i gang med at skrive og måske også komme med et par relevate kommentarer i andres gæstebøger, hvor hun kan få links.

Det vil hjælpe på læsbarheden at noget af teksten ikke er i fed, og at "Dansk" skrives som "dansk", samt andre ord, der ikke bør starte med stort. når det er passende. Logoet bør især af brugervenligheden linke til forsiden.

Links kommer du ikke udenom, hvis du vil op i Google, men nu har hun da fået et, plus et par mentions. Og så mangler der også Google Authorship, så hun kan få billede af sit nydelige ansigt med i Googles søgeresultater

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 08:17

Bjarke Klüwer:
Vær opmærksom på, at du skal bruge menuen i toppen af siden for at navigere rundt på sitet og få mere viden om SEO. Jeg faldt over et par links til seeup.dk som i øjeblikket ikke er oppe at køre.

Ja du har fuldkommen ret. Jeg skal nok lige få alt dette rettet.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)