Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sygedagpengeforsikring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 30. Jul 09
Indlæg ialt: 133
Fra  Idé-Sign Skilte & Solafskærmning Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge Amino'er!

Her er lige en forespørgsel:

Jeg driver et privat ejet firma, hvor jeg selv arbejder, min hustru er medarbejdende ægtefælle og vi har 1 ansat. Jeg har selv en sygedagpengeforsikring, men har aldrig fået tegnet en til fruen. Ved nu heller ikke rigtig om det kan svare sig vi slæber os på arbejde uanset tilstand ;-)

Nu skal jeg så have tegnet en forsikring på vores medarbejder, og i den forbindelse tænker jeg om det virkelig kan være rigtigt at vi pga den måde vores virksomhed er konstrueret skal have hver sin forsikring? Hvis det var et selskab ville vi jo udbetale os selv løn, og vi ville så være dækket af den samme forsikring som vores ansatte. Men i vores sitiation er det så korrekt forstået at vi (min kone og jeg) skal have vores egne forsikringer, og så en tredje forsikring til den (eller de) ansatte?

PFT for svarene.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:03

Ja, det er to forskellige slags forsikringer. Den for din ansatte er desuden lovpligtig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07

var du hovedaktionær i et selskab var det også to forskellige ligesom du ikke automatisk hører under mange andre regler for ansatte hvis du er hovedaktionær og giver dig selv løn - gælder også i dagpenge sammenhæng m.m.

Husk også lovplig arbejdsskadeforsikring

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 30. Jul 09
Indlæg ialt: 133
Fra  Idé-Sign Skilte & Solafskærmning Skrevet kl. 13:35

Tak for svarene.

Synes bare det er utroligt at man ikke kan samle det under én forsikring, men sådan er der jo så meget.

Jeg er nu ikke sikker på at den er lovpligtig? Hvis jeg har lyst til at betale mine ansattes sygedagpenge af egen lomme, så er det vel min beslutning? Det er ikke en arbejdsskadesforsikring jeg tænker på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13

du kan da givet ha det samlet men den beregnes bare for dig og for dine medabejdere og ja det er arbejdsskadeforsikringen der er lovplilgtig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)