Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor i enkeltmandsvirksomhed?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart virker et kommanditselskab (K/S) som en oplagt løsning. Det minder lidt om et I/S, bortset fra at du kan få din investor ind, uden at denne personligt hæfter, hvis virksomheden går ned. Som andre har nævnt, vil rådgivning fra revisor eller advokat dog være at anbefale i denne fase.
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:08
Dato: 10-08-2007 23:57:25 Forfatter: Lademann
Jeg ved ikke om jeg har misforstået noget, men jeg mener bestemt at det er muligt at have en anden overskudsdeling end ejerdeling, så man kan dele overskudet fx i forhold til arbejdsmængde de forskellige parter i I/S''et bedrager med.

Du har ikke misforstået noget, jeg glemte det bare da jeg skrev indlægget. Man kan sagtens dele overskuddet efter arbejdsmængde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11

K

Mattias Skovhøj:
Hej alle. Tak for jeres besvarelser.

Tryharder: Jo det kan du lige tro, at der er noget der hedder. Beløbene i henhold til denne virksomhed er ikke store nok til at der kan stiftes et Aps - og det skal de heller ikke blive.

Lademann: Det var også noget i den stil jeg selv havde tænkt på - godt at høre, at det er muligt.

Flemming: Okay. Lad os sige, at følgende er en realitet - worst case scenario: Jeg starter en ny virksomhed, og lægger DKK 5.000 som egenkapital. Jeg finder en investor, der gerne vil lægge 25.000 oveni, imod at få en del af overskuddet. Efter en rum tid går virksomheden konkurs og skylder nu 25.000 væk. Jeg selv har ingen værdier overhovedet. Som jeg forstod dig, bliver det så investoren der hæfter nu? Det var jo ikke planen - og den får jeg ham helt sikkert ikke med på. Men jeg har måske misforstået det?

Tak for jeres besvarelser!

ig her – der er der skabelon til I/S kontrakt. > http://www.startvaekst.dk/KontrakterForISApsOgAS  

Du kan skive alt i den om fordeling af overskud, arbejdsfordeling m.m.

Invester kan også håndteres med et gældsbevis og betingelserne for tilbagebetaling af indskuddet.  I den forbindelse har ”han” lånt dig pengene personligt – og så hæfter han ikke for noget som helst…

Det er altså ikke så svært – så held og lykke med forehavendet.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)