Hej Hvis jeg starter et selskab er der så noget krav til omsætning/overskud for at det kan få lov at leve videre, rent lovgivningsmæssigt? Lidt groft sat op så vil jeg lave 3 aps som hedder Holding_APS, Udvikling_APS og Hosting_APS. Holding_APS holding for Udvikling_APS og Hosting_APS. Ideén er så at Udvikling_APS køber køber hosting af Hosting_APS. Ved denne opsplitning kan Hosting_APS på sigt tage eksterne kunder ind og skabe ekstra omsætning til "koncernen" uden at bringe udviklingsfirmaet i fare hvis det hele en dag ramler.
I dette setup vil det dog være Udvikling_APS som primært skaber omsætning og Hosting_APS vil kun lige løbe rundt eller give meget lille afkast, da dets formål ikke er at skabe omsætning som udgangspunkt, men en ren "sikkerhedsmæssig" foranstaltning baseret på et fremtidigt senario hvor firmaet vokser. |
Simon:Hej
Hvis jeg starter et selskab er der så noget krav til omsætning/overskud for at det kan få lov at leve videre, rent lovgivningsmæssigt?
Det er der intet krav om nej, der er krav om at din ejenkapital opretholdelse hvilket er svært medmindre du har lidt indtjening men det er du sikkert bekendt med.