Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav om omsætning/overskud i APS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg starter et selskab er der så noget krav til omsætning/overskud for at det kan få lov at leve videre, rent lovgivningsmæssigt?
(for the sake of the argument: der er ingen kreditorer eller kassekreditter i banken som kan afføde en konkursbegæring)

Lidt groft sat op så vil jeg lave 3 aps som hedder Holding_APS, Udvikling_APS og Hosting_APS.

Holding_APS holding for Udvikling_APS og Hosting_APS.
Udvikling_APS er et udviklingsfirma som lavet software og Hosting_APS er et hostingfirma som drifter servere o.lign.

Ideén er så at Udvikling_APS køber køber hosting af Hosting_APS.
Hosting_APS sælger også sine ydelser til andre end Udvikling_APS , og Udvikling_APS faktureres selvfølge til samme priser (der er ingen under/overfakturering til egne selskaber).

Ved denne opsplitning kan Hosting_APS på sigt tage eksterne kunder ind og skabe ekstra omsætning til "koncernen" uden at bringe udviklingsfirmaet i fare hvis det hele en dag ramler.

I dette setup vil det dog være Udvikling_APS som primært skaber omsætning og Hosting_APS vil kun lige løbe rundt eller give meget lille afkast, da dets formål ikke er at skabe omsætning som udgangspunkt, men en ren "sikkerhedsmæssig" foranstaltning baseret på et fremtidigt senario hvor firmaet vokser.
Men er der noget krav til omsætning i et APS for at det kan kalde sig et "rigtigt" firma eller risikere jeg at det offentlige banker på og siger "hov du, du skal lukke"

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 11:17

Simon:

Hej

Hvis jeg starter et selskab er der så noget krav til omsætning/overskud for at det kan få lov at leve videre, rent lovgivningsmæssigt?

Det er der intet krav om nej, der er krav om at din ejenkapital opretholdelse hvilket er svært medmindre du har lidt indtjening men det er du sikkert bekendt med.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32

Så hvis jeg ikke røre ved indskudskapitalen og virksomheden ikke laver negativt resultat men et overskud på 2-3% så burde der ikke være nogen problemer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10

Ingen som helst - Holding har værdien i døtre - og bevarer du indskudskapitalen i dem har du absolut ingen problemer - ingen der kræver en speciel omsætning - så længe dit formål med det hele naturligvis er virksomhedsdrift - og det virker det jo helt som. Det er ikke ulovligt at ha underskud heller, så skal du bare som ledelse tage stilling til, om I har kapitalberedskabet (aps kapital m.m.) i orden, så I ikke bringer nogen i vanskeligheder ved at købe uden at ha dækning om du vil

Overvej, om det er nødvendigt med så kompliceret opbygning - jeg tror du havde 2 drift og 1 holding - måske et af hver rakte - så rettigheder osv - og evt overskud går i holding og risiko i datter - hvert selskab giver jo sin egen administration

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)