Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et surt opstød.. - Når kunder ikke vil betale...

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Schwalbe:
Jeg var for nogle år tilbage medlem af RKI i to år, men fik intet ud af det, andet end udgifter. Mener jeg betalte omkring 1000 +moms om året. Proceduren var at de kører ud til kunden med runsstykker eller wienerbrød og forsøger at lave en betalingsaftale med kunden. Ja jeg tænkte mit... men som konsulenten fra RKI forklarede var det deres bedste erfaringer.

Wink Jeg tænkte nu mere på, at de vist også har et advarselregistrer, således at man kan få oplyst om den kommende kundemuligheder er i dette opført som dårlig betaler. Og hvad et sådant koster tjek/abon.

Det er rigtigt at det koster at gå efter dårlige betalere.

Men udover den erlagte arbejdsydelse, har nogle også lagt ud for materialer, som f.eks, håndværkere, skilteleverandøer m.m. typisk jo gør.

Disse grupper, dem som ligger i forvejen ud for materialer vil jeg kraftigt anbefale og tage forud betaling/a. conto.

Hellere holde en "fridag" end også smide gode materialer i hovedet på en dårlig betaler.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Brenderup
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Broderi & Design Skrevet kl. 09:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Disse tjek er inkluderet i dit abonnement som jeg omtalte :)

Jeg ligger også ud for materialer og beklædning, så jeg kender alt til hvor vanskeligt det kan være at drive forretning, hvis kunderne ikke betaler :) Jeg laver del fakturering (aconto) som folk skal betale, når jeg indkøber tøj.

Ja jeg holder også hellere en fridag :)

Hilsen Anne

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:42

Hej Schwalbe

Jeg vidste ikke at RKI både havde advarselsregister og havde udkørende inkassovirksomhed.

Ja det med kaffen og "blødt" brød lyder helt tåbeligt.

Den prof. dårlige betaler/debitor afviser med henvisning til, at man (RKI) ikke må betræde dennes private ejendomsret/matrikel

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 10:08

bacardil:
Jeg tror dog ikke meget på forudbetaling, der er mange, der vil være skeptiske og ikke kun de dårlige betaler, men også dem, der vil se, hvad man reelt kan. Vi er begyndt at sende omkring 10% af teksten til gennemgang, og så kan de acceptere det. Hvis det er en hastesag, så må de selv være hurtige til at godkende det tekst, der sendes.

Vedr. forudbetaling, tror jeg det kommer meget an på, hvilken branche det er. Der er stor forståelse for, når jeg løser større HR-opgaver,  at jeg kører efter denne her betalingsmodel, som jeg har listet på min hjemmeside:

"Hvis ikke andet er beskrevet i samarbejdsaftalen, følger vi følgende model:

1. Tilbudsfremsendelse
  2. Ordrebekræftelse / kontraktunderskrivelse
  3. Indbetaling af depositum: 10 %  (dog minimum 1000,00) af  fakturabeløb, hvilket skal være indbetalt inden opgavestart og senest 8 dage efter kontraktindgåelse (Fortrydelsesretten bortfalder)
  4. 40 % af fakturabeløbet indbetales ifbm. aflevering af 1. rapport (halvvejs rapporten.
  5. De sidste 50 % af fakturabeløbet indbetales ifbm. aflevering af 2. rapport (opgave afslutning)."
Depositum - a'conto er meget brugt indenfor det juridiske felt, og når jeg yder juridiskrådgivning til private ifbm. familieret - så er det et depositum indsat på en klientkonto.
Det er alle de dersen småopgaver, som vi løser gennem mit netværk, som giver problemer, da man jo har en eller anden forventning om, at kollegaer, venner og bekendte - kan stå inde for kunden ifbm. betaling, hvilket gør at jeg ikke tager det samme forbehold :-)

/ L. B.H.B.S.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:31

Beck & Sommer:

"Hvis ikke andet er beskrevet i samarbejdsaftalen, følger vi følgende model:

1. Tilbudsfremsendelse
  2. Ordrebekræftelse / kontraktunderskrivelse
  3. Indbetaling af depositum: 10 %  (dog minimum 1000,00) af  fakturabeløb, hvilket skal være indbetalt inden opgavestart og senest 8 dage efter kontraktindgåelse (Fortrydelsesretten bortfalder)
  4. 40 % af fakturabeløbet indbetales ifbm. aflevering af 1. rapport (halvvejs rapporten.
  5. De sidste 50 % af fakturabeløbet indbetales ifbm. aflevering af 2. rapport (opgave afslutning)."

Og ovenstående model kan sagtens overføres til andre brancher. Kører selv en lignende fremgangsmåde.

Ja advokater kører også noget lignende.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:19

Beck & Sommer:
Havde lige brug for at læsse af - før natten kalder og jeg i morgen skal skrive et høfligt men bestemt svar ;-)

Nemlig - høfligt og bestemt.
Forvent derefter intet.
Overvej, hvor megen energi du vil bruge på at inddrive 200 kr., som du alligevel aldrig får fra én, som alligevel aldrig bliver din kunde.

Jeg ville stikke ham min indre finger og så komme videre med at betjene mine rigtige kunder.

Hvis det er webtekst, ville jeg efter et par uger tjekke den med copyscape for at se, om han har brugt oversættelsen alligevel.
Hvis han har, ville jeg nok lige ringe til ham og spørge, hvordan han kan bruge en oversættelse, der efter hans mening er så ringe.
(Men det vil du formentlig heller ikke få 200 kr. ud af).

Du skal selvfølgelig følge din almindelige rykkerprocedure, selvom han bestrider kravet. 

Venlig hilsen

Hans

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 14:57

Hans Stokholm Kjer:
Nemlig - høfligt og bestemt.
Forvent derefter intet.
Overvej, hvor megen energi du vil bruge på at inddrive 200 kr., som du alligevel aldrig får fra én, som alligevel aldrig bliver din kunde.

Det er simpelthen griner dette her:

Jeg skrev således i dag:

Kære XXXXX,
I det jeg takker for din “Feedback” er jeg ked at høre, at opgaven ikke levede op til dine forventninger.
I forbindelse med kravspecifikation kan jeg oplyse dig om, at vi er bekendte med [FIRMAET] og målgruppen, hvilket vi selvfølgelig har medregnet i vores kravspecifikation til opgaveløsning.
Jeg vil gerne pointere, at den kvalitet Beck & Sommer leverer uanset opgave, område eller art til en hver tid er kvalitetstjekket og i orden, da vi hellere vil fravælge opgaver, vi er usikre på, om vi kan løse jf. vores kvalitetskrav samt standard end at aflevere et dårligt produkt. For god ordens skyld kan jeg derfor informere dig om, at jeg til denne opgave brugte vores svenske oversætter [FYREN]. [FYREN] er en dansk / svensk mand på 21 år som kommer fra en akademisk familie og er bosiddende i Sverige på sit 15. år. [FYREN] læser Svensk Litteratur- Kultur –Medie ved Lund Universitet. Da [FYREN] gerne vil ernære sig som oversætter under sit studie, har han, for at kvalitets tjekke sit produkt, fået sin svensk litteratur lektor til at læse korrektur på opgaven inden aflevering.
Med ovenstående i mente, har jeg svært ved at forestille mig en bedre løsning og i særdeleshed prisen taget i betragtning.
Jf. ovenstående forventer jeg selvfølgelig, at fordringen bliver betalt rettidigt, og såfremt du en anden gang har brug for vores assistance – vil vi gerne være dig behjælpelig. 
Med venlig hilsen
Derefter fik jeg endnu en mail, og korrespondancen er efterhånden så langt ude, at jeg nu ikke besvarer den, med mindre han stiller konkrete spørgsmål.  Jeg tænker mit...

/ L. B.H.B.S.

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 15:45

Åh jeg kan sætte mig ind i din frustration. Og så for 200 skide kroner, undskyld mig.. Jeg sidder lige netop i dag og har fået en mail fra en kunde, der sørme ikkelige havde fået betalt, og trods venlige påmindelser (uden hverken gebyrer eller sure miner herfra) sender mig en mail i dag, med ugens undskyldning. Der er altid et eller andet teknisk som de ikke selv forstår, som de håber jeg heller ikke gør.

Den der hidtil har scoret toppoint her er "jeg kunne ikke printe din faktura ud, så jeg kunne ikke gå i banken med den" Min svar ( som burde have været NÅ!) var at jeg foreslog at vedkommende købte en kuglepen og skrev mit kontonummer samt beløbet ned, så var jeg sikker på at den rare bankdamer nok skulle være ham behjælpelig. Jeg havde pengene samme dag, kun to uger over den meget rimelige frist han derudover havde fået, opgavens indhold vs. pris taget i betragtning.

Jeg synes også det er de af mine kunder som er mindst tålmodige selv, der trækker betalingen. Jeg har det ok med at jeg har kunder der mener jeg skal stille mig rådighed for dem 24/7 og svare på deres opkald NU eller deres ditto mails. Jeg kan rumme dem i ret stort omfang, og kan som regel også godt få en dialog igang om hvor meget af min tid de kan få uden at skulle betale ekstra for det. men når det så er dem der bruger 2-3 uger på at få betalt mig, så bliver jeg altså bare virkelig nogen gange meget u-rummelig og TRÆT. Og heldigvis er det jo de færreste der er sådan, jeg synes generelt jeg har haft nogle gode, søde kunder, betaling med det samme og god feedback. men de andre der, de fylder jo lidt i hverdagen :)

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:00

Ja det er de få der kan fylde meget.

Har lige fået denne:

-------------------------------

Hej Ib

Jeg har modtaget din mail. Vi vender snarrest tilbage med nærmere beskrivelse af billeder (angivelse af sted og afstand).

Vi har modtaget og betalt faktura 8 af 9/3-13. Pålydende 20.615 kr.

Venlig hilsen

XXXX

---------------------------------------

Den 11. mar. 2013 15.05 skrev Råd & Mal <info@raad-mal.dk>:

Hej XXX !

For god ordens skyld skal jeg bekræfte nedenstående.

Kan du udfor de enkelte fotos oplyse hvilke rum de er fra, og hvilke afstande de er taget fra ?

Har I brugt den udleverede pjece ” Visuel bedømmelse af malerarbejde”? Her igen vedhæftet som fil.

Kan du endvidere bekræfte, at du har modtaget faktura nr. 8 fra 2013 ? Her igen fremsendt som vedhæftet fil.

Endvidere at I ikke findes i diverse registre som dårlige betalere?

Afslutningsvis skal jeg oplyse, at såfremt der er tale om berigtigede reklamationer har vi udbedringsret som dem, som har udført arbejdet.

Du vil igen høre fra mig, så snart jeg har modtaget dine svar.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

----------------------------------------------------

Fra: XXXX
Sendt: 10. marts 2013 22:52
Til: Ib Abildgaard Nielsen
Emne:

Hej Ib

I forbindelse med jeres færdiggørelse af maler- og gulvarbejde i XXXX, vil vi gerne fremsætte følgende reklamation.

Efter vores mening er ydelsen ikke udført tilfredsstillende, idet bl.a.:

1. Malingen på badeværelset dækker ikke ordentligt, man kan således se den blå farve, der skulle males over, og der er fugtskjolder, der er synlige gennem malingen.

2.     I stue C er malingen krakeleret oppe ved stukken.

3.     I forhold til gulvet er der søm, som ikke er slået ned i gulvet og huller, som ikke er fyldt ud.

Du bedes venligst hurtigst muligt og inden 14 dage meddele, hvad du vil gøre i anledning af vores reklamation. Vi er naturligvis indstillet på at lade dig få mulighed for selv at vurdere kvaliteten af ydelsen, hvis du ønsker det.

Jeg vedhæfter billeder som dokumentation

Med venlig hilsen

XXXX

----------------------------------------------

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)