Så har man hævebeføjelser. Det har man ikke normalt fordi en pengeydelse udebliver. Og man kan komme ud af sin aftale, som kan være godt i særdeleshed, hvis man ikke er færdig med sit arbejde. Ib Abildgaard Råd & Mal |
Det er meget belastende, når folk ikke betaler - jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation, men du har gjort det eneste rigtige - betalt din kontakt for det arbejde han udførte.
Jeg ved ingenting om hvad oversættelse m.v. koster, men jeg ved at bageren ikke smider rundstykkerne i nakken på mig, når jeg forlader butikken - jeg har desværre oplevet en del gange nu, at folk ikke betaler - især for mine skilteopgaver - de vil altid have det hele; store forchromede løsninger og allerede ved første møde, kan jeg forudse, at de ikke vil betale.
Det giver sig ofte udslag ved, at de har ureallistiske høje forventninger om mængden af folie - tekst m.m. og det ender som regel altid med en mellemløsning, da de piver over prisen på den dyre løsning.
Alt for ofte må jeg lægge ud i månedsvis hos mine leverandører og jeg overvejer kraftigt at indføre forudbetaling på de fleste opgaver, der includerer folie, skilteplader, fragt osv, da det bare er mig der ender med regningen og det er SÅ tarveligt og dybt, dybt uprofessionelt !
Folk glemmer, at jeg køber folien, sætter tingene op i SignLab, skærer det ud, piller det op, applikerer det og skærer det ud og derefter monterer det på de ønskede flader - det er en laaang procés ved større skilte og facader og man ender med at have tjent 2 kr mens man har løbet rundt som idiot.
Meget belastende og giver virkelig sure opstød indimellem
/Morten