Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et surt opstød.. - Når kunder ikke vil betale...

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pernille Abildgaard:
Ib Abildgaard ( pænt navn forøvrigt ;)

Tak i ligemåde.

Pernille Abildgaard:
Vil det gøre en forskel om de erklærer at de ikke er i RKI? De skriver vel også "under" på at de vil betale for deres ydelse.

Så har man hævebeføjelser. Det har man ikke normalt fordi en pengeydelse udebliver. Og man kan komme ud af sin aftale, som kan være godt i særdeleshed, hvis man ikke er færdig med sit arbejde.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 11. Feb 09
Indlæg ialt: 23
Fra  MULTIMEQ Skrevet kl. 23:53

Det er meget belastende, når folk ikke betaler - jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation, men du har gjort det eneste rigtige - betalt din kontakt for det arbejde han udførte.

Jeg ved ingenting om hvad oversættelse m.v. koster, men jeg ved at bageren ikke smider rundstykkerne i nakken på mig, når jeg forlader butikken - jeg har desværre oplevet en del gange nu, at folk ikke betaler - især for mine skilteopgaver - de vil altid have det hele; store forchromede løsninger og allerede ved første møde, kan jeg forudse, at de ikke vil betale.

Det giver sig ofte udslag ved, at de har ureallistiske høje forventninger om mængden af folie - tekst m.m. og det ender som regel altid med en mellemløsning, da de piver over prisen på den dyre løsning.

Alt for ofte må jeg lægge ud i månedsvis hos mine leverandører og jeg overvejer kraftigt at indføre forudbetaling på de fleste opgaver, der includerer folie, skilteplader, fragt osv, da det bare er mig der ender med regningen og det er SÅ tarveligt og dybt, dybt uprofessionelt !

Folk glemmer, at jeg køber folien, sætter tingene op i SignLab, skærer det ud, piller det op, applikerer det og skærer det ud og derefter monterer det på de ønskede flader - det er en laaang procés ved større skilte og facader og man ender med at have tjent 2 kr mens man har løbet rundt som idiot.

Meget belastende og giver virkelig sure opstød indimellem

/Morten

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 00:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard: tak for svaret, så lærte jeg også noget i dag, det er jo altid dejligt ;)

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:04

Morten Poulsen:
og jeg overvejer kraftigt at indføre forudbetaling på de fleste opgaver, der includerer folie, skilteplader, fragt osv, da det bare er mig der ender med regningen og det er SÅ tarveligt og dybt, dybt uprofessionelt !

Yes God ide - før den bare ud i livet. Det er vi nogle der har lært af, og taget konsekvensen  http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/01/05/164111.htm

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 00:16

Ib, I min webshop ringer jeg har jeg PT. bankoverførsel samt Paypal - da den er ret ny og jeg ikke nåede at få tilsluttet Nets før åbning (vidste ikke at det var en langsom process ), men når vi overgår til kortbetaling - så bliver det med telefonisk bekræftelse af ordren - at kunderne virkelig er dem og har bestilt, inden jeg afsender varer eller booker tid til coaching. ;-)

/ L. B.H.B.S.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:20

Beck & Sommer:
så bliver det med telefonisk bekræftelse af ordren - at kunderne virkelig er dem og har bestilt, inden jeg afsender varer eller booker tid til coaching. ;-)
Wink

God ide !

Men alene en telefonisk bekræftelse er vel ikke i sig selv altid en sikkerhed ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 00:52

Det vil jeg mene, hvis vi taler kortsnyd, hvor netbutikker ikke er dækket - men ikke mod debitorer som ikke betaler - Jeg har her i aften besluttet at kontakte RKI for at høre, hvad det koster at være kunde hos dem - samt pr. udtræk. Derefter kan jeg som forlange forudbetaling eller sikkerhed før opgave. Det kan være, at det i det lange løb kan betale sig, men det kommer an på prisen - 200,- hver 2. mdr. er ikke nok for det ;-)

/ L. B.H.B.S.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:28

Hej Beck & Sommer !

Hører gerne her i tråden fra dig, hvad det koster hos Expertion (RKI).

Eller fra andre og erfaringer med brugen af RKI.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 08:15

Det er nok bare tiderne, og vi må nok forvente, at det ikke bliver bedre med det samme :)

Vi tilbyder telefonpasning på 10 sprog og i den forbindelse tilbyder vi også, når der er kapacitet, oversættelser mellem de sprog for vores faste kunder, men vi tager i perioder også nye kunder ind på oversættelsesdelen.

Men selvom vores medarbejdere dagligt snakker og skriver sproget, så er der til tider kunder, der kommer med samme kommentar som trådstarter om, at de lige har en kontakt med det sprog, der har gennemgået teksten og fundet xx fejlm eller hvad det kan være.

Man kan jo så undre sig over, at de ikke fik vedkommende til at ordne opgave fra start, når personen alligevel skal gennemgå hele projektet, men naturligvis laver vi også fejl en gang imellem, men de historer jeg hører hos andre, der tilbyder oversættelser, denne tråd mm. siger mig, at nogen nok nærmere prøver at få free work.

Men der er desværre ikke så meget at gøre, hvis de først sidder med teksten, man kan godt sende inkasso, RKI eller en retsag efter dem, men er jo at smide gode penge efter dårlige. Vi plejer at blackliste kunden og så op på hesten igen.

Det er kedeligt, for oversættelserne har kostet penge at lave, men tidligere erfaringer siger mig, at det koster endnu mere, at få de par betalinger hjem.

Jeg tror dog ikke meget på forudbetaling, der er mange, der vil være skeptiske og ikke kun de dårlige betaler, men også dem, der vil se, hvad man reelt kan. Vi er begyndt at sende omkring 10% af teksten til gennemgang, og så kan de acceptere det. Hvis det er en hastesag, så må de selv være hurtige til at godkende det tekst, der sendes.

Men det er altid en endeløs kamp, hvad man skal gøre med dårlige betalere, men mon ikke vi vil komme til, at se flere af dem i tiden fremad.

Fra Brenderup
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Broderi & Design Skrevet kl. 08:30

Jeg var for nogle år tilbage medlem af RKI i to år, men fik intet ud af det, andet end udgifter. Mener jeg betalte omkring 1000 +moms om året. Proceduren var at de kører ud til kunden med runsstykker eller wienerbrød og forsøger at lave en betalingsaftale med kunden. Ja jeg tænkte mit... men som konsulenten fra RKI forklarede var det deres bedste erfaringer.

De fuldte op på 1 sag. Efter tre måneder og tre hjemmebesøg blev sagen henlagt, idet de havde konstateret at kunden ikke kunne betale. Beløbet drejede sig om 2500 kr.

Nej for mit vedkommende er det mere effektivt selv at ringe til kunden.  Mange bliver meget flove over at blive ringet op på den måde. Men det virker :) Nogen bliver sure og jeg hører aldrig fra dem igen. Bare ærgeligt jeg gider ikke have dårlige betalere. Men de fleste tager det rigtig pænt.

Jeg taler altid i en pæn, men også meget bestemt tone. Man ved jo ikke på forhånd hvad årsagen til den manglende betaling er :)

Og sidst men ikke mindst. Oplever jeg at kunder gentagende gange ikke betaler til tiden (hvilket vil sige 7-10 dage efter forfaldsdato) bliver de bedt om i fremtiden at betale forud.

Håber mine erfaringer kan bruges :)

Hilsen Anne

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)