Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

paypal - moms

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. jeg har lavet et krypterings program, som jeg nu sælger over nettet, via paypal, og har tjent ca. 80.000 indtil videre.

Jeg ved ikke meget om moms og skatter, så mit spørgsmål lyder på, om jeg skal betale moms, jeg har ingen kunder fra danmark, men primært usa, men også en del fra europa. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:53

den er ny for mig - så jeg lytter spændt med. Du skal nok for at folk med forstand skal svare, fortælle om det er til private eller firmaer - for til private EU skal der vel normalt moms på fra registrerede - medens der til firmaer bliver der tale om ydelsesmoms som mere er statistik - MEN og her står jeg stille i hovedet - normalt skal man momsregistreres hvis man omsætter for mere end 50.000 kr på 12 måneder - men hvordan det så er hvis hele det salg er ydelsessalg til udlandet og til selskaber - beats me - så jeg hænger meget gerne med her

Jeg kunne frygte at du med den omsætning skulle være momsregistreret og kan få moms og bod - men jeg er langt fra sikker

Du skal helt sikkert opgive indtægten til skat i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:56

ok, mange tak for svaret :) alle mine kunder er privat kunder

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10

mikkelin:
ok, mange tak for svaret :) alle mine kunder er privat kunder
vent stadigt til andre svarer - men det burde betyde at du skulle fakturere med moms og kan være i ret alvorlige vanskeligheder ved ikke at være registreret - men inden du vælger at dø af skræk, så lad os lige håbe nogen kan svare om det med ydelsessalg til udlandet gør spor forskel for du skal ikke ha moms på til USA - men til EU så det er jo kun en del af omsætningen - jeg aner det helt enkelt ikke - eller LÆS HER 

SKAL MAN MOMSREGISTRERES VED SALG AF YDELSER TIL PRIVATE EU OG USA FOR OVER 80.000 KR prøver jeg som spørgsmål i håb om nogen falder forbi Big Smile

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22

Du skal anmelde til skat at du er exportør. Private kunder i eu skal betale dansk moms - dem udenfor eu slipper. Det er en optimal konstruktion fordi kan trække den fulde danske moms fra dine udgifter fra. For salg til virksomheder i eu kan momsen udelades, hvis du får og accepterer deres cvr nr. - det er en speciel øvelse som man skal sætte sig godt ind i før man praktiserer den.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54

Tambou.dk:
Du skal anmelde til skat at du er exportør.

Da ikke ved salg af ydelser.Huh?

Om en frivillig registrering er fornuftig vil afhænge af hvor stor købsmomsen er i forhold til den salgsmoms, der  skal afregnes ved en frivillig registrering.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06

Henrik Koudahl:

Tambou.dk:
Du skal anmelde til skat at du er exportør.

Da ikke ved salg af ydelser.Huh?

Det var det jeg MÅSKE TROEDE - kan man få et link til at ydelsessaglg til EU til private som vel normalt skal være med moms kan køres uden momsregistrering hvis man overskrider 50.000 kr??  og hvis noget er til private EU og resten uden for???

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:24

Det bedste jeg kan byde ind med af link er til momslovens § 48 "... Afgiftspligtige personer etableret her i landet skal uanset § 47, stk. 1, ikke registreres og betale afgift, når de samlede afgiftspligtige leverancer ikke overstiger 50.000 kr. årligt. ..."

Det centrale er sidste led "...når de samlede afgiftspligtige leverancer ikke overstiger 50.000 kr. årligt". Udgangspunktet for hvad der er omfattet af afgiftspligtige leverancer er momslovens kapitel 3, hvor salg til private uden for EU ikke nævnes som del af giftsgrundlaget og dermed ikke er omfattet af registreringsgrænsen på 50.000 kr.

For lige at runde krøllen med eksportør registrering (og importør registrering) er det begreber som stammer fra Toldloven. Her tales der kun om fysiske varer. Du kan eksempelvis ikke lave en kontrol af levering af elektroniske ydelser - eksempelvis leveret via internettet. Hvis trådstarter derimod sender en fysisk cd med hans program, da vil det være en vare og kræve registrering som eksportør.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)