Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ved ikke om jeg tør starte som selvstændig....

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skriver dette indlæg da jeg (sikkert som så mange andre før mig) overvejer at starte som selvstændig, men simpelthen er usikker på rigtig mange ting...

Lidt baggrunds information:

Jeg har gennem snart 15 år arbejdet med salg. Dette som sælger, salgschef, coach og salgstræner.

Jeg har haft succes i mine jobs, og har også idag et dejligt arbejde. Alligevel sidder jeg med den der følelse af der mangler noget.....

Mine kompetencer og erfaring ligger primært indenfor telemarketing og mødebooking - og da jeg idag har et arbejde hvor jeg har en del hverdags fridage overvejer jeg at starte lidt ud for mig selv - og prøve kræfter med mindre telemarketings/mødebooking opgaver. Dette er naturligvis ikke noget der vil konflikte med mit nuværende fuldtidsjob.

Jeg er ikke i tvivl om hvorvidt jeg kan lykkes i det rent faglige, men må ærligt indrømme at jeg tvivler på mig selv når det kommer til andre ting.

Vil jeg have rygrad og vedholdenhed hvis alt ikke bare spiller fra dag 1

"tro på dig selv, så bliver du en succes" Den slags klicheer kan jeg læse på stort set alle iværksætterblogs - men det virker ikke på mig.

Selvfølgelig tror jeg på mig selv, men jeg der er velsagtens 450 ting jeg slet ikke har gennemtænkt, og ligeså mange uforudsete udfordringer der vil dukke op undervejs.

Well - i bund og grund har jeg pt. mulighed for at starte småt op ( i min fritid) - investeringen vil bestå i en fastnet telefon+headsæt hvilket er minimalt. Så de ting er til at overse.

Mangler nok bare... Lidt motivation.....

Hvis i synes det er et pjattet indlæg - jamen så fred være med det.

Håber på lidt sparring her :-)

Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Fra  BIGBizz Motivation Skrevet kl. 19:51

Prøv at se denne video med Martin Thorborg, den hjælper helt sikkert :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke om jeg helt forstår hvad du er bange for. Hvis du giver op - ja så er det jo det - og hvad har det så kostet dig - herregud et head-set er til at betale og kunderne skal vel faktureres for telefontiden og en del kører mobil og har ex 6 timers tale eller mere med i abonnementet - moderne mobil telefoner med en god forbindelse indendørs uden vind - er fine nok til det. Husk at slå vis nummer fra - for en del af dem du ringer til i mådebooking og telemarketing kan jeg forestille mig ikke tager telefonen - og så er det super upraktisk hvis de ser dit nummer og ringer tilbage i din normale arbejdstidStick out tongue

Du må ikke komme over 50.000 kr i omsætning på 12 mdr uden at være momsregistreret, så bliver det nemlig dyrt, men registrering er gratis og vist giver det lidt administrationskrav til moms og regnskab - men det er til at leve med.

Jeg kan derfor ikke rigtigt finde argumenter for ikke at se at komme igang - Prøver du ikke, så er du sikker på du ikke fik noget ud af det - prøver du - så kan du vurdere om det er det værd eller ikke - og skulle du så være en af dem der ikke har ryggrad hvis ikke det spiller dag 1, hvad har du så tabt - noooooothing - så gå du fortrøstningsfuld igang og pris di lykkelig at du kan det fagligt, at du har et arbejde der gør at det bliver ren ekstra flødeskum på kagen du tjener, at du kan gøre det uden at konflikte med dit arbejde - og du har råd til at lade være hvis du efter nogen tid finder det for kedeligt alligevel.

Eneste hage er naturligvis at du IKKE må lave en aftale med nogen om at booke det ene eller andet - og så ikke holde til at gennemføre den enkelte opgave - så skal du stoppe - skal det være efter hver afsluttede opgave så du ikke bringer andre i rod.

Motivationen ligger i dig selv og den kan vi nok ikke flytte stort på, men jeg mangler helt at se WHY NOT i det her - så se bare at komme igang Big SmileYes

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:00

Du har jo intet at miste - kom igang :)

John siger det meget klart - det eneste jeg synes - og ofte ser er dette;

"Husk at slå vis nummer fra - for en del af dem du ringer til i mådebooking og telemarketing kan jeg forestille mig ikke tager telefonen - og så er det super upraktisk hvis de ser dit nummer og ringer tilbage i din normale arbejdstidStick out tongue"

Det er rigtigt set fra din/phoners side - men jeg tror også det betyder en del kunder der ikke gider svare.

Der må kunne laves en smidigere løsning, med ekstra telefon eller hvad ved jeg, så i ringer med åbent nummer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:04

Jesper Laugesen:
Der må kunne laves en smidigere løsning, med ekstra telefon eller hvad ved jeg, så i ringer med åbent nummer.
Jeg tror du har ret i at det KAN koste nogle der ikke tager den - men ved fra nogen der ex ringer for social forskningsinstituttet - at det er super usmart hvis den man ringer op, ringer tilbage medens man er på almindeligt arbejde - og en ekstra telefon som man ikke tager fordi man slukker den, vil jo også irritere pokkers hos den der var ringet op og nu hænger i en tom linje eller en telefonsvarer - så ja - jeg lytter da også, selv om jeg ikke har behovet - gerne til hvordan den løses, når man ikke som gallup ringer op fra centrale numre eller lignende

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09

Tak for svarene.

Super video iøvrigt!

Korrekt - der er sådan set ikke rigtig noget der taler imod....

Altså bortset fra frygten for at fejle !! ?? !!

Måske er det et tabu emne på et forum bestående at selvsikre driftige mennesker, ved ikke.........

Men det er trods alt et "stort" skridt for en alm lønmodtager som mig :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12

Du fejler næppe og hvis du gør kan du jo lade være med at fortælle det til nogen - det kommer ikke til at stå tatoveret i panden - bare kom igang - tag inspiration i martin T

vh

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)