Jeg har læst en del om affiliti, syntes det lyder rigtig interessant, men er det noget man kan leve af.. Selvfølgelig ved jeg at der skal lægges et stort arbejde i det....
Du kan tjene en millionløn om året på affiliate.. Hvis dine sider er enten helt fænominalt populære, aktive og konvertere fantastisk, eller du har en djævelsk masse affiliate sider.
Så ja, du kan godt leve af det. Men som du selv nævner, kræver det et kæmpe stykke arbejde.
Det kan man godt. Det er der faktisk en del aminoer, som gør heriblandt den gode Halfdan Timm.
Jeg tror grunden til at du tvivler på det, er fordi de fleste affiliates ikke fortæller om deres indtjening i åbne forums. Man risikerer jo desværre at få en masse konkurrence, som det også skete for Dennis Drejer og nextfashion.dk, hvor der kom over 10 konkurrenter kort efter han fremlagde sine tal.
Ja det er helt klart muligt at leve af det, det kræver bare at du finder en niche du gider blive ved med at poste tid i - for det er ikke lige så let som for 2-3 år siden, der er hård konkurrence og folk holder sig ikke tilbage med at være underlige når de først lugter penge.
Jeg testede personligt konceptet tilbage i 2010 med indgangsvinklen, at det ikke måtte koste over 100 kr. at komme igang... det viste sig at være en god investering.
Min anbefaling er at du får lært alt om hvordan man skaffer trafik til et site, det indbefatter SEO, AdWords, Facebook mv. og så alt den viden omkring selve sitet der gør at det bliver en succes.
Jeg gik selv ind i det, og fandt lige præcis den niche der ikke var pillet så meget ved dengang og det er blevet den succes jeg drømte om.