Som andre har skrevet - der er ikke noget der hedder gode renter - så det skal ikke være jeres fokus. I vil sikkert også opleve, at der er en del banker der slet ikke er begejstrede ved udsigten til en ny virksomhedskonto, hvis ikkeder med det samme står en del penge og hvis ikke personen har sine personlige konti i samme bank
Det koster uanset hvad man tror, bankerne en del for hver konto de driver - Jeg tror de fleste tal ligger omkring 500 kr per konto der skal drives. Der skal følges op på ganske meget - tilknyttes netbank som skal ha omkostninger fordelt på antal konti, der skal udstedes og drives kort - og der skal i de fleste banker afholdes møder - mindst en gang årligt med erhvervskunder - og der kan være risiko, selv uden lån, for overtræk via kort.
Derfor takker mange banker nej til at oprette helt gratis erhvervskonti til kunder der ikke har det private engagement samme sted, og tager så penge for selve kontoen - eller for kort eller netbank.
Det bliver nok jeres fokus område, at først se om jeres egen private bank der kender jeg som flinke mennesker, vil sætte en erhvervskonto op gratis, og eller finde en bank der vil.
Er man fordel+kunde hos Nordea, går det fint og man får samme fordele med over i sin erhvervskonto. Ellers er der flere små banker, som desværre også ofte vil være de samme der optræder på listen over de 10 banker der er i risiko på den type lister - jeg mener dette er den absolut nyeste liste over banker med risiko. Så længe vi taler begrænsede midler er det ikke farligt, men det er jo desværre lidt typisk, at netop banker som har svært ved at klare sig og som derfor har svært ved at "fonde sig" = skaffe penge til fornuftig rente -. er villige til at tage mere risiko og betale mere for folks penge, end sunde banker er - hvilket jo så dels koster dem yderligere, og ikke samlet nødvendigvis gavner dem
- Almindelig Brand Bank
- Andelskassen JAK Slagelse
- Basisbank
- Cantobank*
- FIH Erhvervsbank
- Totalbanken
- Vestjysk Bank
- Vorbasse Hejnsvig Sparekasse.
vh