Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering ved import fra ikke EU-lande, men omsætning under 50.000.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

jeg overvejer at starte en lille business med at sælge smykker fra Tanzania i Danmark. Jeg forventer dog ikke at omsætte for mere end 50.000 om året.

Jeg har således forstået, at man ikke behøver oprette virksomheden med så lille en omsætning, men på den anden side, skal man jo registreres for at importere varer til sin virksomhed fra ikke-EU-lande - men umiddelbart er det jo ikke til en virksomhed - ?

Dertil kommer, at prisen for smykkerne ikke kommer til at overstige de omkring 3000 kr, som man må have med gennem tolden - på den anden side, importerer jeg dem med henblik på salg.

Er der nogen der ved, om det er nødvendigt for mig at registrere en virksomhed?

Venlig hilsen

Kristian

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 10:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Med mindre du får en anden virksomhed til at stå for selve importen, så skal du registreres hvis du vil sælge smykkerne videre.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:54

Jep der er ikke nogen undergrænse - al import med videresalg for øje kræver CVR med moms og importørregistrering. Det er dog ikke en kæmpe møllesten, men selvklart skal du lige kunne håndtere told og moms

vh

Tilmeldt 10. Mar 13
Skrevet kl. 05:48

Hej igen og tak for svarene.

Jeg har nu undersøgt lidt videre, og fundet ud af, at det er mere eller mindre problematisk at oprette firmaet i forhold til min dagpengeret.

Ang. muligheden for at få en anden virksomhed til at stå for importen, hvordan er så reglerne for at få overdraget varen fra det firma og sælge det videre?

Og de første 50.000, som man kan tjene momsfrit, bliver de annulleret af eventuelle dagpenge?

VH

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 07:32

fredder:
Ang. muligheden for at få en anden virksomhed til at stå for importen, hvordan er så reglerne for at få overdraget varen fra det firma og sælge det videre?

Hvad mener du med at "få overdraget" ? Der vil være tale om køb og salg, hvis du vil have en virksomhed til at importere smykkerne til dig. Det er jo varer som virksomheden køber og skal sælge videre til dig og skal ind i virksomhedens regnskab og ud igen. Du må forvente en udgift forbundet hermed.

/Lene

/ L. B.H.B.S.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 09:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil have en virksomhed til at klare importen for dig, så er det virksomheden der står for købet i kina. Når varen er kommet til DK sælger virksomheden det så videre til dig (som privatperson). Dette har selvfølgelig nogle omkostninger, så du skal regne med at det bliver dyrere end at klare det selv. 

Du er velkommen til at sende mig en PM, hvis det kunne være interessant, så kan jeg muligvis klare importen for dig, mod en mindre betaling.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42

fredder:
Jeg har nu undersøgt lidt videre, og fundet ud af, at det er mere eller mindre problematisk at oprette firmaet i forhold til min dagpengeret

hvis du mener i forhold til at du ER på dagpenge - så er det rent faktisk helt enkelt ikke muligt at starte CVR og importregistrere kan du ikke uden CVR og dermed slutter den der, med mindre du vil opgive dagpenge. Jeg har lavet et BLOGINDLÆG OM BIBESKÆFTIGELSE som måske er godt at læse for dig

fredder:

den anden køber det og sælger det videre til dig med moms og tager en pris for det naturligvis - så det er i mine øjne slet ikke en god mulighed normalt

fredder:
Og de første 50.000, som man kan tjene momsfrit, bliver de annulleret af eventuelle dagpenge?

Man kan ikke som sådan tjene momsfrit - men hvis man ALDRIG kommer over 50.000 i omsætning på 12 mdr i træk så må man operere uden moms

Læs evt DETTE LINK om de 50.000 kr som IKKE er en undergrænse som man bare kan udnytte og så registrere sig, (og annulleret af dagpenge spørgsmålet giver ikke mening for du får ikke lov til at oprette selskab på dagpenge som du så tidligere i svaret)

Du skal regne med at dagpenge så skal stoppe og du skal turde satse på firmaet i stedet og det lyder risikofyldt i dit fald

vh

Tilmeldt 10. Mar 13
Skrevet kl. 09:43

Mange tak for svarene.
Min overvejelse er at min far har et firma, som er importregistreret. Er det muligt at importere varerne gennem hans firma og købe dem for et symbolsk beløb, og derfra sælge dem videre uden at være registreret?

Og videre, hvad er kravene til mig, hvis jeg vil sælge smykkerne på en markedsplads? Jeg har hørt, der er kommet en del kontrol af dette.

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08

fredder:
min far har et firma, som er importregistreret. Er det muligt at importere varerne gennem hans firma og købe dem for et symbolsk beløb, og derfra sælge dem videre uden at være registreret?
beløbet skal jo reflektere værdien ellers kan din fars firma få skatteproblem, men tager han bare en lille fortjeneste, så er den ok

fredder:
Og videre, hvad er kravene til mig, hvis jeg vil sælge smykkerne på en markedsplads? Jeg har hørt, der er kommet en del kontrol af dette.
at du opgiver alt til skat og dagpengekontoret - ellers er det frit frem så længe du ikke risikerer at komme over de 50.000 kr  i omsætning på 12 mdr i træk. Hvis du med kontrol mener at skat holder lidt øje med området, så har du vel ret.

vh

Tilmeldt 10. Mar 13
Skrevet kl. 13:39

Ok, så bare lige for at lukke den helt.

Hvis min far har købt smykkerne her i Tanzania - hvor det i øvrigt er svært at få en kvittering på sådan noget; kan det gøres uden? - for ca. 1000 kr. Så tager jeg dem igennem tolden og importerer dem gennem hans firma (hvordan foregår dette i praksis?) - og han sælger dem så til mig i Danmark for 1500 kr.

Er det lovligt og forsvarligt?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)