Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undersøger jeg markedet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey allesammen

Jeg skal til at starte virksomhed op, og jeg har fundet en leverandør der tilbyder dropshipping.
De siger at jeg skal have en omsætning på min 50000,- om året, ellers vil jeg blive faktureret for resten, da det selvfølgelig har nogle omkostninger.

Produktet jeg skal sælge ligger på en indkøbspris der er ca 300,- og det skal sælges for 439,-
Hvordan kan jeg bedst muligt finde ud af om muligheden for at sælge 150-170 stk på et år er muligt?

Er der nogle gode tips og tricks til at undersøge et specifikt marked ?

Mvh Mads 

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 01:25

Hvis man går ud fra, at du regner med at sælge 150 stk. om året, med en fortjeneste på kr.139,00,- pr. stk., så har du et overskud på kr. 20.850,00,-. Heraf skal du så betale for alle omkostningerne der måtte være, f.eks. i forbindelse med hosting, outsourcing og ikke mindst markedsføring.

Ikke at jeg har voldsomt meget styr på disse 3 ting, men jeg kunne snildt forestille mig, at du ikke kommer voldsomt langt for 20k om året, og uanset om du måtte have noget tilovers efter disse udgifter, så skal du stadig betale 40% i skat af det resterende.

Så selv hvis du kan klare de 3 ting for eksempelvis kr. 10.000,00.-, så skal du af med kr. 4.000,00,- til skat. 

Det kan sagtens være, at jeg forholder mig ret forkert til det her, og folk med mere ekspertise må hellere end gerne rette mig, hvis jeg har taget fejl nogen steder - men umiddelbart vil jeg i givet fald mene, at en fortjeneste på kr. 6.000,00 om året er meget lidt for så meget arbejde. Så kunne du vel som sagtens ligeså godt prøve dig med affiliate marketing i stedet for? 

-Mads 

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 01:29

Jeg vil give dig ret i af fortjenesten er lav, men nu forventer jeg heller ikke at jeg tjener noget specielt det første år, jeg vil bare gerne være fri for at skulle blive faktureret 50000,-

Så jeg kunne godt tænke mig at være forholdsvis sikker i at jeg kan få solgt 150 varer inden jeg kaster mig ud i det :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)