Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drømme domæne er ejet af super Best?

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du registrerer det som privat person og har hemmelig adresse så kan du undgå at der kommer nogen information frem om domænet.

Men ovenstående lyder som om at du sørger på sitet frem for i deres database over danske domæner.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:02

Jeg prøver lige engang til Big Smile

det er helt uden betydning hvad DK Hostmaster siger eller retter skriver.

Det jeg godt vil have hjælp til er hvordan i gør eller har gjort når i skulle overtage et optaget domæne?

Hvordan har i gjort for at få det i jeres navn?

Venligst

René Buch

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 00:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså lige en gang til. Hvis det ikke er registreret hos DK-Hostmaster, så eksisterer domænet ikke.

Men, hvis det du mener, er at der ikke kommer ejeroplysninger fra ved DK-Hostmaster, så er det jo en helt anden sag.

Hvis det sidste er tilfældet, så må du ringe eller skrive til Superbest og høre om du må overtage det, siden de alligevel ikke bruger det.

(Det kan være brugt til andre ting end www, så du kan ikke altid vide med sikkerhed om det ikke bliver brugt.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 00:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hr. Buch:

Det jeg godt vil have hjælp til er hvordan i gør eller har gjort når i skulle overtage et optaget domæne?

Hej Renë,

Jeg vil da foreslå, at du bruger nogenlunde samme fremgansmåde, som vi gjorde, da vi i sin tid overtid domænet systemservice.dk fra Microsoft:

Vi startede med et telefonopkald, for at afklare, hvilken afdeling, som havde med håndteringen/registreringen af domæner at gøre. Herefter tog vi fat i den pågældende afdeling og fandt den rigtige kontaktperson. Vi skrev herefter en pæn mail, hvor vi gjorde opmærksom på, at de havde det pågældende domæne registreret, men at vi kunne se, at de ikke brugte det til noget. Herefter gik det slag i slag og vi overtog domænet for 6-7 år siden. :-)

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 03:41

Det er dog utroligt at folk bliver ved med at fokusere på om det kan findes på DK-hostmaster eller ej, om trådstarter Buch har tastet rigtigt eller ej.

Manden har jo, i øvrigt meget tålmodigt, skrevet gentagne gange at han ved hvem der ejer  domænet, så det er jo FULDSTÆNDIG LIGEGYLDIG med whois opslag og hvad ved jeg. MANDEN VED GODT HVEM DER EJER DOMÆNET, så fat det dog.

Som den eneste så bevsvarer Kenneth på Buch's spørgsmål. Dette er den rigtige fremgangsmåde, har også fået købt et par domæner, dog .com-domæner, med samme fremgangsmåde.

Held og lykke med det Buch.

Kommer snart...

Fra Denmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 08:47
Hr Buch,
Når nu du ved hvilken butik der ejer domænet, så tager du hen til den for at handle, når du så er færdig og har betalt, så spørger du venligt ekspedient om chefen er tilstede idag og om du lige kunne møde ham, du har selvfølige købt et par gode flasker vin og nogle gode bøffer, du møder forhåbentlig købmanden og så er det bare og håbe at han ikke har planer med domænet og at han er villig til at overdrage det til dig
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Tænkstort

tænkstort:
Manden har jo, i øvrigt meget tålmodigt, skrevet gentagne gange at han ved hvem der ejer  domænet, så det er jo FULDSTÆNDIG LIGEGYLDIG med whois opslag og hvad ved jeg. MANDEN VED GODT HVEM DER EJER DOMÆNET, så fat det dog

Rolig nu, det giver faktisk god mening i forsøget på at hjælpe Buch, at få afklaret hvem domænet er registeret til og hvordan forholdene er omkring ejerskabet.

Du har ret i at den del af debatten gik lidt skævt, men den anbefalede fremgangsmåde kan afhænge af hvem der har registreret domænet og hvordan :-)
Buch kunne komme hurtigt om ved den del af debatten, ved at angive hvordan han har fundet frem til ejeren når det nu ikke kan slåes op hos DK-Hostmaster. 

Personligt kan jeg ikke rådgive når jeg ikke kender domænet, fordi jeg plejer at undersøge domænet grundigt om ejerforhold, historik og evt. anden anvendelse end lige www. Eksempelvis har vi, i Solutio, registreret domæner som du ikke kan finde noget som helst om på Google, eller andre steder på nettet, men store dele af vores interne infrastruktur er bygget op på de domæner. Der er også domæner der kun bliver brugt til mailsystemer, de er heller ikke til at finde links til på Google.

Hvis forholdende er som da Kenneth overtog systemservice.dk, så er der kommet en god fremgangsmåde frem i tråden.

De bedste hilsner
/Brian 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brian. Du har ret. Big Smile Jeg var nok lidt for kort i lunten da jeg skrev indlægget, det var også en lidt sen dag/nat. Beklager.

I sidste ende fik trådstarteren den rigtige hjælp, så det endte jo godt. Men jeg mener stadig at der blev fokuseret lidt for meget, unødigt, på whois, når han gentagne gange skriver at det ikke er relevant, for han ved rent faktisk hvem der ejer domænet.

God søndag til jer alle.

Kommer snart...

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 14:13

Kenneth Wellin:

Hr. Buch:

Hej Renë,

Jeg vil da foreslå, at du bruger nogenlunde samme fremgansmåde, som vi gjorde, da vi i sin tid overtid domænet systemservice.dk fra Microsoft:

Vi startede med et telefonopkald, for at afklare, hvilken afdeling, som havde med håndteringen/registreringen af domæner at gøre. Herefter tog vi fat i den pågældende afdeling og fandt den rigtige kontaktperson. Vi skrev herefter en pæn mail, hvor vi gjorde opmærksom på, at de havde det pågældende domæne registreret, men at vi kunne se, at de ikke brugte det til noget. Herefter gik det slag i slag og vi overtog domænet for 6-7 år siden. :-)

dbh
Kenneth

Stor tak det er lige den type information jeg er ude efter, hvordan det kan gøres eller er gjort ...TAK

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 14:26

Jeg vil naturligvis gerne sige alle deltager i tråden tak for deres tid og iver for at hjælpe mig.

Nu har jeg en ide til hvordan jeg skal takle SuperBest - for at få fat i det domæne.

Men er efter læsningen af de nye indlæg i tråden - blevet lidt i tvivl om de så rent faktisk bruger det domæne til noget, men jeg kan næppe forstille mig en enkelt SuperBest butik, skulle benytte et domæne udelukkende til mail, det giver ingen mening i min knold.

Det var noget helt andet hvis det var en forretning med en kæmpe webshop - eller andet der giver rigtig mange mails hver dag fra kunderne, sådan er det næppe i en SuperBest butik, jeg er overbevist om dem der klager eller vil i kontakt med denne butik, enten henveder sig direkte i butikken eller kontakter kæde kontoret.

Derfor er dette domæne helt udenfor hvad en kunde normalt vil søge på for at komme i kontakt med SuperBest.

Der er som jeg ser det, dette domæne har intet med SuperBest navnet at gøre, jeg tror det er et lævn fra gammel tid, hvor den butik var med i en anden kæde af købmænd.

Derfor vil jeg i morgen tage en kort tur med toget og forsøge at få købmanden i tale, så har jeg da et eller andet at arbejde vidre med, håber da jeg kan overtale ham til at give det fra sig.

Der er en der skriver ham undersøger domænet grundigt og det ikke altid har noget med www at gøre, hvordan underssøger jeg dette? Håber på lidt mere hjælp til dette punkt TAK

Venligst

René Buch

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)