Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drømme domæne er ejet af super Best?

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fundet det helt rette navn til mit projekt MEN ...

Det er ejet af Super Best ... der er ingen info på Google via det tænkte domæne navn.

Er der nogen af jer der har erfaring i opkøb af reg. domæner, der kan give mig lidt info og vejledning i hvordan jeg skal håndter dette?

Efter utallige søgninger og gennemsyn af alle hits på google, så dukker der ikke et eneste link op med det pågældende domæne navn.

Super Best har ejet dette domæne gennem længer tid og det er reg. frem til 31-12-2013.

Kan det tænkes de har det som et domæne de lægger tilbud ud på?

Hvordan får jeg overbevist Super Best om jeg skal være den nye ejer af dette?

Venligst

René Buch

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:54

Hvis du ingen relation har til domænet, så er der ikke andet for, end at tage kontakt til Super Best..

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 21:04

jeg kan naturligvis gå ind og købe de domæner der ligger lige til højrebenet i forbindelse med det domæne super Best ejer, men det ville nu være 100 % optilmalt at få dette ene domæne med i gruppen, således der kommer en total sammenhæng mellem alle de domæner jeg har kig på. mellem 15 og 20 domæner, som alle har hentydning til det domæne Super Best ejer.

Derfor ville det være mega fedt at kunne blive ejer af omtalte domæne, da resten af domænerne begynder med det ord som Super Best har rettighederne til lige pt.

Jeg tvivler stærkt på det kan betale sig at stille i kø hos DK Hostmaster i håb om Super Best ikke betaler for det domæne det næste år.

Derfor hvordan takler jeg kontakten til Super Best omkiring dette domæne?

Venligst

René Buch

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 21:08

Hr. Buch:
Derfor hvordan takler jeg kontakten til Super Best omkiring dette domæne?

De har højst sandsynligt en it-afdeling du kan tage fat i

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 21:13

Jeps det er jeg med på.

Men det var mere men hvordan jeg får dem overbevist om det domæne - som de ikke benytter - har det langt bedre i mine hænder Geeked

Venligst

René Buch

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:14

Bruger de domænet? 

Hvor lang tid har de haft det registreret?

Hvis de ikke bruger det, så kontakt registranten af domænet - Og IKKE Super Best's hovedafdeling. Super Best er delt ud på selvstændige købmænd, og flere af dem har domænet registreret til deres egen forretning. 

Spørg dem om de skal bruge det, og hvis ikke om de vil overflytte det til dig. Du kan eventuelt tilbyde dem et vederlag for dette.

Hvis de ikke vil overdrage det, og du mener du har mere ret til domænet så kan du køre en klagesag på domænet. Det koster ~500,- men forbered dig på op til 6-9 måneders behandlings tid.

Husk dog i en evt. klagesag er der mange ting der spiller ind. Er domænet nyt eller under et par år, så kan de oftest beholde domænet udelukkende ved at fremvise planer om ibrugtagelsen f.eks. design forslag o.l.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 21:30

Super Best har ejet dette domæne i 12 - 15 år og de benytter det ikke - der kommer 0 hits på google - DK Hostmaster har ikke nogen oplysninger på dette domæne, men går jeg ind på div. udbyder af webhoteller og søger hos dem, kommer den samme ejer op - en Super Best butik der faktisk ikke er så langt fra mig så det gør noget, dog er den ikke lokal.

Måske jeg slet og ret skulle tage hen til dem og sige goddag og tale med købmanden, om jeg muligvis kan overtage det - mod et mindre vederlag - så hans udgifter er dækket ind.

Jeg kan jo blive positiv overrasket Smile

Venligst

René Buch

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 21:37

Hr. Buch:
DK Hostmaster har ikke nogen oplysninger på dette domæne

Det kan ikke passe! Hvis et domæne er registreret vil du kunne slå det op på dk-hostmaster.dk da det er dem der administrere .dk-TLD'et

Det kan dog være at informationerne om ejeren er skjulte, det er dog næsten udelukkende hvis du har adressebeskyttelse. Men du kan stadig slå det op.

EDIT: Det ER et .dk domæne ikke også?

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 21:46

Mark:

Hr. Buch:
DK Hostmaster har ikke nogen oplysninger på dette domæne

Det kan ikke passe! Hvis et domæne er registreret vil du kunne slå det op på dk-hostmaster.dk da det er dem der administrere .dk-TLD'et

Det kan dog være at informationerne om ejeren er skjulte, det er dog næsten udelukkende hvis du har adressebeskyttelse. Men du kan stadig slå det op.

EDIT: Det ER et .dk domæne ikke også?

Det er et .dk domæne der er tale om ellers ville jeg ikke skrive om DK Hostmaster.

Tja meget muligt, men der kommer intet op når jeg skiver det domæne navn på DK Hostmaster.

Jeg er helt klar over hvem der er ejeren i dag.

Men at indgive en klagesag, er nok lige i overkanten på nuværende tidspunkt, inden jeg har talt med ejeren.

Det kan jo være det er et levn fra tidligger tider i den forretning, som de bare holder fast i fordi de får en samlet regning fra DK Hostmaster, og ikke tænker så meget over dette domæne, som jeg gerne vil eje.

Dog vil jeg lige gemme alle mine søge oplysninger, hvis de lige med et begynder at bruge det - efter jeg har talt med dem, så lugter det jo lidt .....

Venligst

René Buch

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 21:56

Hr. Buch:

Det er et .dk domæne der er tale om ellers ville jeg ikke skrive om DK Hostmaster.

Engang slog jeg selv et .com domæne op på dk-hostmaster og kunne ikke forstå der intet kom frem, fejl kan ske ;-)

Hr. Buch:

Tja meget muligt, men der kommer intet op når jeg skiver det domæne navn på DK Hostmaster.

Hvorfor tror du det er registreret? Hvor har du slået det op, har du prøvet f.eks. unoeuro?

Hr. Buch:

Men at indgive en klagesag, er nok lige i overkanten på nuværende tidspunkt, inden jeg har talt med ejeren.

Helt enig, min pointe var også at du skulle henvende dig til dem først og høre om de vil overdrage det. Hvis ikke, og de ikke bruger det, men at du mener du har mere brug for domænet så kunne du prøve en klagesag. 

Hr. Buch:

Det kan jo være det er et levn fra tidligger tider i den forretning, som de bare holder fast i fordi de får en samlet regning fra DK Hostmaster, og ikke tænker så meget over dette domæne, som jeg gerne vil eje.

Det er meget plausibelt.

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)