Det tog mig ikke "tid" at finde den, den var logisk for mig at finde, og det er min pointe.Folk og målgrupper er meget forskellige, og det er skønt at du tilbyder din hjælp, men den tone du bruger er, synes jeg, lidt hård i forhold til hvad der spørges om. Du har en hjemmeside hvor der "bare skal køres kunder igennem" og det er dejligt, det virker for dig og er sådan DU gerne vil have den. Men trådstarter siger meget tydeligt at det ikke er det udtryk han/hun vil sende og så må svaret også være tilpasset derefter, i min optik.
Hård tone? Jeg skrev bare det var en crap løsning med den pil, fordi stort set ingen vil finde den. Det tog mig 2 minutter, og jeg vil mene, at jeg er ret godt inde i webløsninger. Men at trådstarter er ved at lave endnu en Burberry, det synes jeg er skidt. Der må også være en grund til, at så stort et mærke ændre hele deres shop under et halvt år efter lanceringen, og det skyldes at den var svær at gennemskue og bruge.
Vil man sende visuelle udtryk, så skal man være meget klar i formidlingen af disse, hvis nye besøgende skal fange dem... Man har få sekunder til at overbevise den besøgende, og der gælder det om at fange opmærksomheden.
Desuden er det en klassisk fejl, at mange mærker vil lave funky og visuelle hjemmesider, som de besøgende har svært ved at finde ud af, fordi de er for indviklet. Og den fejl skal trådstarter bare ik lave, da det koster besøgende og salg...
Hej Pernille og Fashion-seller.
Dejligt med lidt feedback fra jer. Så er billederne skiftet ud til noget mere "tåleligt" og lidt mere kunstneriske.. :-)
Til Fashion Seller:
Jeg værdsætter dit feedback, men du skal vide, jeg er ikke ude på at "køre kunder igennem shoppen" som du fint udtrykker det, men jeg ude efter at skabe kunderelationer på sigt, loyale trofaste kunder, og ja, jeg kan ligeså godt være ærlig, jeg skal ik score penge her, eller ha så mange kunder som muligt, men kører efter en princip, få og godt, og hvor prisen er skruet en smule i vejret for kvalitet, og slet ik kvantitet. (hvilket jeg skriver allerførst i shop delen).
Jeg har valgt at køre min side i 2 dele:
PRÆSENTATIONSSIDE: Her vil jeg vise de kommende kollektioner, for hvert år. Her vil jeg lægge vægt på det visuelle, farverne, materialer prints osv igennem "flyvende billeder", og lave en form for portofolio. Blog delen har jeg valgt, for at vise kommende trends, små nyheder, hvilket eksperimenter der laves, og hvilke billede shoot vi er ved at lave i samarbejde med stylister og photografer, back stage, ogs videre. Det er meget vigtigt, hvis kunden skal kunne se hvad der sker, og føler sig en del af designet, og der er mulighed for at komme med kommentarer feedback, dvs, kunden er i centrum. Jeg er blevet lidt indspireret af denne hjemmeside, som har den samme struktur. (Advarer li om nogle lidt halv erotiske billeder, men det kan du vel godt tåle :-) ) Her bygger man også en side, hvor man kommer ind på de forskellige kollektioner, og blog delen, og videre til shoppen. Jeg synes det er visuelt meget flot og lækkert, måden man har gjort det på. Det er lidt anderledes bygget, end fx dit mainstream shop, som jeg synes er mega kedelig, og vil tænke " åh-nej. ikke-endnu-et-af-de-supermarkeds-shop ". På præsentations side, vil jeg også få fat på modeller, som vil være med og være en del af kollektionen, og finde "lækre modeller", for heller en veltrænnet gut end en med en ølmave. På dene del, vil jeg også skabe en form for netværk, hvor stylister og photographer kan være med til at sætte et præg på kollektionen. Med denne side, prøver jeg at brande mit produkt, og udstråle ikke-kvantitet, men kvalitet, og visulet vise hvad der sker på side, en form for appetit vækker.... Her satser jeg også på sociale medier, hvor folk kan se hvor mange likes der er, hvem følger med osv..
SHOP-SIDE: Her er det så mening, jeg vil forføre kunder over til shoppen, enkelt og lækkert lavet, og stadig sans for kvalitet.
Smag og behag er vi meget forskelligt, som Pernille kommer ind på. Jeg er ik ude p åat lave en Netto agtige shop med tilfælge kunder der kommer ind, salg og ud igen, det vil være synd, og hvis det skal være på den måde, så kan jeg lige så godt finde mig et andet fuldtids job og score penge. Jeg har gået på Danmarks Designskole, fordi jeg brænder for form/farver/funktion/æstetikken, og for os handler det om DESIGN og KVALITET og BRANDE og ikke bare massefremstille produkter, der skal sælges, og det var også min pointe med tråden, hvordan jeg kan skille mig ud fra alle de andre nyoprette webshops som sælger, made in china produkter.
Jeg vil lave en oplevelses webshop, men hvordan....Måske er jeg helt galt på den, og droppe al den præsentations halløjsa, tage en indkøbsvogn me d tanks i og sælge 1 tank og få en ekstra med i købet til samme pris, ... så får jeg da i det mindste solgt nogle styks :-)