Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skiller en beklædnings-designer's online tøj-webshop sig ud fra de andre "cheap " webshops?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

CRAZY:

så er siden blevet shinet lidt mere op, og "online shop"-knappen mere synlig.....

Er der nogen der kan komme med noget med konkrete eksempler på, hvordan jeg kan skille mig ud fra de andre "hurtige-oprettede-t-shirts-tanks-shop"....Når jeg mener skille sig ud fra de andre, , så er det ik ensbetydende med, hvordan jeg hurtigt får kunder i biksen, men mere, hvordan jeg kvalitetsmæssigt skiller sig ud fra de andre, hvordan jeg kan fokusere på håndværket, design og kundetilfredshed samt kunden i centrum. Jeg er ikke ude på at lave en shop hvor jeg er ude på at få kunder i biksen, og tjene penge på det, for så kunne jeg ligeså godt importere billige tanks fra kina ligesom alle de andre og sælge dem på livet løs for tjene penge, eller tage et fuld tids job og score penge,....det er ik det min formål er.. Det er ikke et supermarkeds webshop jeg er ved at lave, men et mere stylish internet shop, hvor kunden skal ha den følelse, han er i centrum ...

Fashion-Seller:
Ordet design er ik beskyttet, så alle må bruge det, som de lyster. Så du skal måske ik hænge dig så meget i, hva andre shops gør eller kalder deres varer, men mere fokusere på dig eget...

Er du klar over, hvor svært det er at finde din egen shop på forsiden? Det tog mig 2 minutter at regne den ud... Jeg sad bare og ventede på, at der skete noget, men det gjorde der ik... Så hvis du vil have kunder i biksen, så skal du virkelig have arbejdet med optimeringen, for ellers finder de slet ik webshoppen...

Din shop er stadigvæk nærmest umulig at finde... Jeg tror at 99,95% af alle besøgende vil forlade siden, da de ik tror, at der kommer mere... Drop det der smarte "klik på den hvide pil og så folder menuen sig ud" funktion, da den er dårlig. Menuen skal bare være der fra start, for ellers finder ingen ud af, at man kan klikke på den...

Hvis du endelig vil skille dig ud, så skal det næppe være med billeder af halvnøgne mænd. Hvis jeg ik vidste bedre, så ville jeg tro, at siden omhandlede bodybuilding eller træning, og jeg ville ALDRIG gætte på, at det skulle være et tøjmærke. Så du skal få de signaler, som billeder mm sender til at matche med dit tøjmærkes image...

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 01:04

Nu er smag og behag -og målgrupper -jo meget forskellige, og selvom der bestemt skal gøres noget ved siden, så er jeg egentlig ikke enig med dig, fashionseller, i at man ikke kan se hvad siden handler om. Jeg tror bare at I er meget forskellige. Jeg kan se at din egen side og dit visuelle udtryk er meget mainstream, hvor Crazys visuelle udtryk er mere high-fashion, og der er vel ikke noget galt i at være forskellige uden at det betyder at det er "crap" som du udtrykker det. ;)

Nu er Amino jo heldigvis et sted hvor man kan få råd og vejledning, og med lidt god vejledning er jeg sikker på at Crazy nok skal få en flot shop op, som kan udstråle designet der sælges, til den rigtige kundegruppe.

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:12

Pernille Abildgaard:

Hvor lang tid tog det for dig at finde webshoppen? 

Hvis du sammenholder det antal sekunder/minutter med det, som du har til at overbevise en normal besøgende om, at han/hun skal blive, så ville du også vide, at den er helt gal med den menu. Jeg har ik sagt, at siden ik skal være visuel, men så skal man gøre op med sig selv, om man vil sælge eller blot fremvise. Et godt eksempel på en side, som lavede de samme fejl, var Burberrys site, som de heldigvis ændrede i slutningen af 2012. Der tog det visuelle overhånden, og det gjorde, at siden var meget svær at finde rundt på...

Og driver man et nyt eller mindre kendt mærke, så er det meget bedre, at man skruer ned for visualiseringen, og i stedet for får fremvist nogle produkter til de besøgende.

Ja jeg har en mainstream shop, for her skal intet brandes, der skal bare køres kunder igennem butikken Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 01:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det tog mig ikke "tid" at finde den, den var logisk for mig at finde, og det er min pointe.Folk og målgrupper er meget forskellige, og det er skønt at du tilbyder din hjælp, men den tone du bruger er, synes jeg, lidt hård i forhold til hvad der spørges om. Du har en hjemmeside hvor der "bare skal køres kunder igennem" og det er dejligt, det virker for dig og er sådan DU gerne vil have den. Men trådstarter siger meget tydeligt at det ikke er det udtryk han/hun vil sende og så må svaret også være tilpasset derefter, i min optik.

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:11

Pernille Abildgaard:

Det tog mig ikke "tid" at finde den, den var logisk for mig at finde, og det er min pointe.Folk og målgrupper er meget forskellige, og det er skønt at du tilbyder din hjælp, men den tone du bruger er, synes jeg, lidt hård i forhold til hvad der spørges om. Du har en hjemmeside hvor der "bare skal køres kunder igennem" og det er dejligt, det virker for dig og er sådan DU gerne vil have den. Men trådstarter siger meget tydeligt at det ikke er det udtryk han/hun vil sende og så må svaret også være tilpasset derefter, i min optik.

Hård tone? Jeg skrev bare det var en crap løsning med den pil, fordi stort set ingen vil finde den. Det tog mig 2 minutter, og jeg vil mene, at jeg er ret godt inde i webløsninger. Men at trådstarter er ved at lave endnu en Burberry, det synes jeg er skidt. Der må også være en grund til, at så stort et mærke ændre hele deres shop under et halvt år efter lanceringen, og det skyldes at den var svær at gennemskue og bruge.

Vil man sende visuelle udtryk, så skal man være meget klar i formidlingen af disse, hvis nye besøgende skal fange dem... Man har få sekunder til at overbevise den besøgende, og der gælder det om at fange opmærksomheden. 
Desuden er det en klassisk fejl, at mange mærker vil lave funky og visuelle hjemmesider, som de besøgende har svært ved at finde ud af, fordi de er for indviklet. Og den fejl skal trådstarter bare ik lave, da det koster besøgende og salg... 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 06:40

Jeg er 110% enig med fashion-seller omkring designet af webshoppen. Tiden er forlængst løbet fra de sites, hvor brugeren skal løse en lille rebus, eller andre 'spændende' små udfordringer, for at komme videre.

Og det er jo primært en shop og ikke et website - antager jeg. Derfor duer det altså ikke, at lade brugervenligheden vige, til fordel for et fancy look. Folk som shopper på nettet, er ikke interesseret i en grafisk åbenbaring; de vil købe en vare, og hvis det er for besværligt, så finder de lynhurtigt et andet sted at handle.

Ja, det er hårdt, men sandt ;)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 08:24

Fashion-Seller:

Pernille Abildgaard:

Hård tone? Jeg skrev bare det var en crap løsning med den pil, fordi stort set ingen vil finde den. Det tog mig 2 minutter, og jeg vil mene, at jeg er ret godt inde i webløsninger. Men at trådstarter er ved at lave endnu en Burberry, det synes jeg er skidt. Der må også være en grund til, at så stort et mærke ændre hele deres shop under et halvt år efter lanceringen, og det skyldes at den var svær at gennemskue og bruge.

Vil man sende visuelle udtryk, så skal man være meget klar i formidlingen af disse, hvis nye besøgende skal fange dem... Man har få sekunder til at overbevise den besøgende, og der gælder det om at fange opmærksomheden. 
Desuden er det en klassisk fejl, at mange mærker vil lave funky og visuelle hjemmesider, som de besøgende har svært ved at finde ud af, fordi de er for indviklet. Og den fejl skal trådstarter bare ik lave, da det koster besøgende og salg... 

Hej Pernille og Fashion-seller.

Dejligt med lidt feedback fra jer. Så er billederne skiftet ud til noget mere "tåleligt" og lidt mere kunstneriske.. :-)

Til Fashion Seller:

Jeg værdsætter dit feedback, men du skal vide, jeg er ikke ude på at "køre kunder igennem shoppen" som du fint udtrykker det, men jeg ude efter at skabe kunderelationer på sigt, loyale trofaste kunder, og ja, jeg kan ligeså godt være ærlig, jeg skal ik score penge her, eller ha så mange kunder som muligt, men kører efter en princip, få og godt, og hvor prisen er skruet en smule i vejret for kvalitet, og slet ik kvantitet. (hvilket jeg skriver allerførst i shop delen).

Jeg har valgt at køre min side i 2 dele:

PRÆSENTATIONSSIDE: Her vil jeg vise de kommende kollektioner, for hvert år. Her vil jeg lægge vægt på det visuelle, farverne, materialer prints osv igennem "flyvende billeder", og lave en form for portofolio. Blog delen har jeg valgt, for at vise kommende trends, små nyheder, hvilket eksperimenter der laves, og hvilke billede shoot vi er ved at lave i samarbejde med stylister og photografer, back stage, ogs videre. Det er meget vigtigt, hvis kunden skal kunne se hvad der sker, og føler sig en del af designet, og der er mulighed for at komme med kommentarer feedback, dvs, kunden er i centrum. Jeg er blevet lidt indspireret af denne hjemmeside, som har den samme struktur. (Advarer li om nogle lidt halv erotiske billeder, men det kan du vel godt tåle :-) ) Her bygger man også en side, hvor man kommer ind på de forskellige kollektioner, og blog delen, og videre til shoppen. Jeg synes det er visuelt meget flot og lækkert, måden man har gjort det på. Det er lidt anderledes bygget, end fx dit mainstream shop, som jeg synes er mega kedelig, og vil tænke " åh-nej. ikke-endnu-et-af-de-supermarkeds-shop ". På præsentations side, vil jeg også få fat på modeller, som vil være med og være en del af kollektionen, og finde "lækre modeller", for heller en veltrænnet gut end en med en ølmave. På dene del, vil jeg også skabe en form for netværk, hvor stylister og photographer kan være med til at sætte et præg på kollektionen. Med denne side, prøver jeg at brande mit produkt, og udstråle ikke-kvantitet, men kvalitet, og visulet vise hvad der sker på side, en form for appetit vækker.... Her satser jeg også på sociale medier, hvor folk kan se hvor mange likes der er, hvem følger med osv..

SHOP-SIDE: Her er det så mening, jeg vil forføre kunder over til shoppen, enkelt og lækkert lavet, og stadig sans for kvalitet.

Smag og behag er vi meget forskelligt, som Pernille kommer ind på. Jeg er ik ude p åat lave en Netto agtige shop med tilfælge kunder der kommer ind, salg og ud igen, det vil være synd, og hvis det skal være på den måde, så kan jeg lige så godt finde mig et andet fuldtids job og score penge. Jeg har gået på Danmarks Designskole, fordi jeg brænder for form/farver/funktion/æstetikken, og for os handler det om DESIGN og KVALITET og BRANDE og ikke bare massefremstille produkter, der skal sælges, og det var også min pointe med tråden, hvordan jeg kan skille mig ud fra alle de andre nyoprette webshops som sælger, made in china produkter. 

Jeg vil lave en oplevelses webshop, men hvordan....Måske er jeg helt galt på den, og droppe al den præsentations halløjsa, tage en indkøbsvogn me d tanks i og sælge 1 tank og få en ekstra med i købet til samme pris, ... så får jeg da i det mindste solgt nogle styks :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Skrevet kl. 08:53

Pernille Abildgaard:

Det vil jeg gerne. Jeg har arbejdet en del med "kreative" og jeg tror jeg kender, ihvertfald en del af dine "bump" når det kommer til det tekstmæssige udtryk. Jeg synes du har nogle gode visuelle ting derinde, og det kan jeg godt omsætte til ord.

Jeg ved ikke om jeg når at kigge det igennem i aften, da jeg har en deadline, men ellers sender jeg dig lige en pb i morgen, med de tanker jeg gør mig om din side :)

Hej Pernille

Jeg har været lidt inde og læst din blog, og må indrømme du er god til at udtrykke dig i ord, alt bliver levende i billeder igennem dine sætninger :-)

Skriver du også på engelsk?

mvh

Crazy

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Skrevet kl. 14:24
Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 14:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for de pæne ord, dem vil jeg straks tage til mig :)

Jeg skriver ganske habilt på engelsk også, men det er britisk engelsk hvis det gør nogen forskel, da jeg har boet i London i nogle år.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)