Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skiller en beklædnings-designer's online tøj-webshop sig ud fra de andre "cheap " webshops?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Jeg har en lille problems stilling, som gerne vil dele den med jer.

Jeg er uddannet fra Danmarks Designskole,og tøj har altid været min passion. Efter langt om længe, har jeg besluttet mig for at åbne en web-shop, og få markedsført mine designs, ik for at score kassen, men fordi det er min passion, arbejde med tøj. 

Men jeg kan se, der er mange nyoprette online tøj-butikker, og flere kommer til og ordet som "design" bliver uheldigvis brugt i flæng af unge iværksættere..

Hvordan kan jeg bedst differentiere mig fra disse "iværksætter". Hvordan skal jeg kunne markedsføre et produkt, som fx en tank top, hvor jeg har været med til at designe den fra bunden, lige fra stof valg, de mindste sy tekniske detaljer, til det færdige photoshoot, hvor der er stylister modeller og photographer, der sørger for at tank toppen bliver vist på den bedste måde på nettet.  Hvordan kan min webshop skille sig ud fra de andre webshops, som også sælger tanks, men billigt importeret fra østen, og hvor deres fokus er penge i kassen, og intet kendskab til materialer valg, syninger og selve "håndværket".

Jeg mangler lidt feedback, og gerne en som har forstand på virksomheds strategi, der kan komme med lidt råd vejledning og guldklump til hvordan jeg tuner min forretning bedst muligt, - så jeg står stærkere overfor mine konkurrenter, og kommer forrest i køen fx salg af en rigtig designer tanktops. 

Jeg burde faktisk ligge forrest i top ti liste på googles rankingslister, når man søger fx efter "danish designed tank tops", og ikke bagerst. 

mvh

C

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 172
Fra  Cardfever Skrevet kl. 15:53

Umiddelbart lyder det som om du skal gå efter at tage kontakt til en dygtig grafikker. 

Få lavet et rent og innovativt design der afspejler dine design serier. 

/Martin

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Skrevet kl. 15:58

Martin Højberg:

Umiddelbart lyder det som om du skal gå efter at tage kontakt til en dygtig grafikker. 

Få lavet et rent og innovativt design der afspejler dine design serier. 

/Martin

Hej Martin

tjeck li min shop 

Jeg mener jeg har et rigtig godt øje for design, også på det grafiske plan. Shoppen er ik færdig endnu, og der er langt vej tilbage. Men jeg tror først skal strategien og forretningsplanen være skarp, så den også afspejler sig i min internet butik, og jeg går målrettet efter kunderne...og deres behov..

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 16:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du er selv inde på det, synes jeg:

Få taget en masse lækre produktbilleder, så kunden kan se dine produkter fra alle vinkler. Forfra, bagfra, på skrå, fra oven og forneden. Zoom ind på lækre detaljer, syning, etc. så man kan se kvali'en.

Gode produktbeskrivelser, fortæl hvad dine varer består af, og giv tip omkring hvad den kan bruges til, farver, etc.

Allerede dér er du mange skridt foran dine billige konkurrenter, og så sandelig også de dyrere af slagsen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ordet design er ik beskyttet, så alle må bruge det, som de lyster. Så du skal måske ik hænge dig så meget i, hva andre shops gør eller kalder deres varer, men mere fokusere på dig eget...

Er du klar over, hvor svært det er at finde din egen shop på forsiden? Det tog mig 2 minutter at regne den ud... Jeg sad bare og ventede på, at der skete noget, men det gjorde der ik... Så hvis du vil have kunder i biksen, så skal du virkelig have arbejdet med optimeringen, for ellers finder de slet ik webshoppen...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Skrevet kl. 16:31

Tusind tak for dit råd :-) Hermed noteret ned :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Skrevet kl. 18:48

så er siden blevet shinet lidt mere op, og "online shop"-knappen mere synlig.....

Er der nogen der kan komme med noget med konkrete eksempler på, hvordan jeg kan skille mig ud fra de andre "hurtige-oprettede-t-shirts-tanks-shop"....Når jeg mener skille sig ud fra de andre, , så er det ik ensbetydende med, hvordan jeg hurtigt får kunder i biksen, men mere, hvordan jeg kvalitetsmæssigt skiller sig ud fra de andre, hvordan jeg kan fokusere på håndværket, design og kundetilfredshed samt kunden i centrum. Jeg er ikke ude på at lave en shop hvor jeg er ude på at få kunder i biksen, og tjene penge på det, for så kunne jeg ligeså godt importere billige tanks fra kina ligesom alle de andre og sælge dem på livet løs for tjene penge, eller tage et fuld tids job og score penge,....det er ik det min formål er.. Det er ikke et supermarkeds webshop jeg er ved at lave, men et mere stylish internet shop, hvor kunden skal ha den følelse, han er i centrum ...

Fashion-Seller:
Ordet design er ik beskyttet, så alle må bruge det, som de lyster. Så du skal måske ik hænge dig så meget i, hva andre shops gør eller kalder deres varer, men mere fokusere på dig eget...

Er du klar over, hvor svært det er at finde din egen shop på forsiden? Det tog mig 2 minutter at regne den ud... Jeg sad bare og ventede på, at der skete noget, men det gjorde der ik... Så hvis du vil have kunder i biksen, så skal du virkelig have arbejdet med optimeringen, for ellers finder de slet ik webshoppen...

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 20:35

Mit, måske lidt farvede, svar er tekst. Du skal fortælle dine kunder din "historie" gennem den tekst du har på din hjemmeside. Hvem, hvorfor, hvordan osv. Du kan supplere med noget marketing, der bakker den fortælling om dig og dit firma op, som når ud over kanten til dine potentielle kundegrupper, og rører dem liiige der hvor de får lyst til at KØBE dine ting også :) 

Du skriver at det ikke er så vigtigt hvordan du får dem ind i butikken, men det er det også lidt. For hvis de søger på "tilfældig-tank-top" fordi de gerne vil have noget billigt bras de kan skifte ud om 3 måneder, så skal du enten 1) have en hjemmeside/shop der straks overbeviser dem om at det er meget bedre at købe dine kvalitetsting som måske er lidt dyrere  eller 2) sørge for at dit budskab kommer ud gennem marketing,bannere, sociale medier, word-of-mouth eller hvordan du nu lige planlægger din kampagne, så folk allerede der søger på " lækre kvalitetstoppe, og dernæst kommer ind i DIN butik. :)

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Skrevet kl. 21:31

Pernille Abildgaard:

Mit, måske lidt farvede, svar er tekst. Du skal fortælle dine kunder din "historie" gennem den tekst du har på din hjemmeside. Hvem, hvorfor, hvordan osv. Du kan supplere med noget marketing, der bakker den fortælling om dig og dit firma op, som når ud over kanten til dine potentielle kundegrupper, og rører dem liiige der hvor de får lyst til at KØBE dine ting også :) 

Du skriver at det ikke er så vigtigt hvordan du får dem ind i butikken, men det er det også lidt. For hvis de søger på "tilfældig-tank-top" fordi de gerne vil have noget billigt bras de kan skifte ud om 3 måneder, så skal du enten 1) have en hjemmeside/shop der straks overbeviser dem om at det er meget bedre at købe dine kvalitetsting som måske er lidt dyrere  eller 2) sørge for at dit budskab kommer ud gennem marketing,bannere, sociale medier, word-of-mouth eller hvordan du nu lige planlægger din kampagne, så folk allerede der søger på " lækre kvalitetstoppe, og dernæst kommer ind i DIN butik. :)

Du har ret, det handler om at fortælle den rigtige histore...., men hvordan... :-)

Jeg kan se du arbejder en del med tekster. Har du mulighed for at komme med nogle forslag forbedringer ris og ros som tekst forfatter, og evt hvordan du kan hjælpe mig igennem dit firma, så jeg kan tune mit budskab mere målrettet overfor kunden. Tekster har aldrig været min stærke side, men mere billeder og det visuelle. Send gerne en pm hvad du/I kan tilbyde :-)

Her er min webshop

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 21:35

Det vil jeg gerne. Jeg har arbejdet en del med "kreative" og jeg tror jeg kender, ihvertfald en del af dine "bump" når det kommer til det tekstmæssige udtryk. Jeg synes du har nogle gode visuelle ting derinde, og det kan jeg godt omsætte til ord.

Jeg ved ikke om jeg når at kigge det igennem i aften, da jeg har en deadline, men ellers sender jeg dig lige en pb i morgen, med de tanker jeg gør mig om din side :)

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)