Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Årsopgørelse :-(

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder i en lidt special situation, i og med jeg opstartede et firma men gav op inden der kom så meget som en krone i omsætning (skyldes jobtilbud i det private). Min plan er at lukke, CVR. nummeret engang i Maj hvor min bindíngsperiode hos TDC slutter. Jeg har selvfølgelig købt PC, mobil osv. i forbindelse med opstarten, og har ca. et minus på 11.000 kr. på min forretningskonto hos Nordea resten er blevet betalt af egen lomme... Jeg har haft to hævninger på ca. 2.000 kr., på forreningskontoen i privat regi.

Hvad skal jeg angive hos SKAT? Jeg har løbende over året trukket de moms udgifter fra jeg nu kunne, og har som sagt ikke tjent noget som helst... Vil bare gerne have lukket CVR., så jeg kan komme videre, dog uden at SKAT hiver mig til torskegilde!

Virksomhedsformen er enkeltmandsvirksomhed.

På for hånd tak!

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:07

Tja. Hvis du kan overbevise SKAT om, at du virkelig havde intentioner om at drive en egentlig virksomhed, kan du muligvis få fradrag for de udgifter, du har haft i forbindelse med opstart af firma. Altså indkøb af de nævnte ting, PC, mobil osv. Om du har hævet penge ud eller ej til dit eget privatforbrug har ingen betydning for firmaets resultat. Kun for, hvor meget du nu skylder banken.

Jeg svarer, selv om jeg ikke ved så meget om det. Det gør jeg i håb om, at vi kan få lokket nogle af de mere professionelle på banen. Jeg tror bestemt Cookie vil kunne give nogle rigtig gode svar her.

F.eks. mener jeg, at der er noget med, at du skal købe de nævnte effekter ud af firmaet, når du lukker det. Om der ligefrem bliver tale om at du skal refundere den moms, du har fået retur, vil nok afhænge af, hvornår du startede dit firma.

Men jeg håber som sagt, at nogle kyndige mennesker kommer på banen :-)

Tilmeldt 17. Oct 11
Skrevet kl. 16:25

Ja det giver vel egentlig meget god mening, at det skal betales tilbage! Vil bare gerne slutte det ordentligt af, så håber også på at personer som Cookie vil vise mig lyset ;-)

Men mange tak for inputtet birte, det giver meget god mening! ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:05

Hvis du startede virksomhed i 2012 ville jeg bede SKAT afmelde mig med tilbagevirkende kraft således at start og sluttidspunktet er samstemmende.

Dernæst vil jeg indbetale den moms som du har fået tilbage i forbindelse med anskaffelser af Tlf. mv.

Det er den enkleste måde at lukke ned på.

Tilmeldt 17. Oct 11
Skrevet kl. 08:57

Vil det så sige, at det eneste jeg skal oplyse på årsopgørelsen er den moms jeg tidligere har indberettet som jeg nu skal betale tilbage?

Hvad menes der med, at det skal afmeldes med tilbagevirkende kræft? Hvilken indflydelse vil det få?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18

Denhøje:
Hvad menes der med, at det skal afmeldes med tilbagevirkende kræft? Hvilken indflydelse vil det få?

Hvis du lader dig afmelde med tilbagevirkende kraft betyder det, at du stilles som om at du aldrig har drevet virksomhed. Som nævnt betyder det at du skal tilbagebetale den moms du har fået udbetalt.

Samtiidig betyder det at du ikke skal gøre noget i forhold til selvangivelsen.

/Henrik

Tilmeldt 17. Oct 11
Skrevet kl. 12:34

Okay det lyder som den helt perfekte løsning! Jeg går udfra jeg kan ordne det på SKATs hjemmeside via mit login ikk?

Mange tak for hjælpen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36

Jeg er helt enig med Henrik - Luk selskabet tilbage fra starten og lav en momsindberetning med den moms der er trukket fra som købsmoms - ind som salgsmoms så det helt udlignes, og tingene tilhører så dig selv og ikke den virksomhed, som du jo selv siger aldrig rigtigt eksisterede

Skat vil næppe rynke på næsen over det - du har godt nok trukket kredit på moms men havde jo en ærlig hensigt, og viser nu, at der ikke blev noget skind ud af den bjørn og indbetaler pengene igen - hvilket er lettere end at du skal til at købe tingene ud af selskabet igen med moms - og køre hele regnskabsproceduren

Du får muligvis udvidet selvangivelse og enten kan du så udelade fra 111 og frem - og hvis det driller rent teknisk, sætte 0 ind

vhf

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41

Denhøje:
Jeg går udfra jeg kan ordne det på SKATs hjemmeside via mit login ikk?

Lukningen sker via virk.dk http://www.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Webreg_aendre_virksomhed__lukke_virksomhed hvor du melder moms fra med samme dato som du oprindeligt tilmeldte dig som virksomhed og lukker selskabet

Hvad skat angår har du betalt skat normalt fra dit arbejde går jeg ud fra, og får årsopgørelse - er det en udvidet, så kan du så droppe 111 og frem, men nogen gange driller det så man ikke kan godkende uden at skrive noget TROR jeg - og i så fald skriver du bare 0 i felterne der kræves - det vil fremgå når du godkender årsopgørelsen hvilke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)