Jeg vil i det her indlæg prøve at illustrere hvordan du kan finde den helt rigtige indløsningsaftale til internationale betalingskort (Mastercard, visa osv.). Der er flere aspekter i at finde den rigtige aftale, i dette indlæg vil jeg primært beskæftige mig med matematikken: støv dine gamle matematikbøger af og kom i gang! ;). Til det illustrative vil jeg benytte Euroline og Teller, efter min opfattelse de mest benyttede indløsere. Priser er som følge: Teller: Oprettelse 1000 DKK, årligt 1200 DKK & transaktions-gebyr på 1,5% Euroline: Transaktions-gebyr 2,05% (OBS! Euroline fastsætter gebyr ud fra din virksomhed, dvs. dig og mig sagtens kan have forskelligt gebyr) Kilder: Jeg opsætter to ligninger (linjens ligning y=ax+b), opsætter disse i en graf og kan se hvor på grafen de skærer hinanden. (Læs: 400.000) Hvad betyder dette? Det betyder det bedst kan betale sig for dig, at benytte Euroline så længe din ÅRLIGE omsætning ikke overstiger 400.000. (Det er vigtigt at tage MIT resultat med et gran salt - som sagt er gebyret variabelt fra shop til shop - derfor ALTID ring til de forskellige indløsere og få et uforpligtende tilbud du kan benytte til at vælge.) Som det fremgår: overstiger din omsætning 400.000, kan det bedst betaler sig at benytte Teller som din indløser, da deres faste gebyrer bliver mindre og mindre i forhold til hvor meget du sælger. I modsætning til Euroline' transaktions-gebyr som er lidt højere end Tellers, stiger gebyret kraftigere i forhold til omsætning. Det er netop derfor det altid er vigtig at inddrage bl.a. denne form for simple matematik, når du som erhvervsdrivende skal træffe en beslutning, hvor du har flere valgmuligheder. Jeg håber indlægget kan hjælpe personer, der står og er i tvivl hvilke indløser de skal vælge.
|
Rigtig godt Emil - et spørgsmål der jo ofte kommer op.
Det kunne være godt at tilføje Paypal , da denne jo ofte nævnes som det "billige " alternativ.