Hej allesammen. Jeg er ved at starte en webshop op, og tænkte så på om jeg skal have et cvr. Nr. Betaling foregår over paypal, og det er self en minimal omsætning jeg ville få. Men er det ulovligt at starte en webshop og sælge ting, uden at have cvr. Nr. .?? Håber i kan hjælpe mig :)
Hvis man omsætter (ikke tjener) for mindre end 50.000 indenfor en periode på 12 måneder, behøver man sådan set ikke være momsregistreret. Man må dog gerne.
Der kan så være visse former for handel, hvor man ikke kommer uden om momsregistrering. F.eks. hvis man importerer varer. Jeg kan også være i tvivl om, hvorvidt man kan oprette betaling gennem Paypal uden at have et cvr-nummer?
Du skal føre et regnskab uanset, hvad du vælger. Hvis du bliver momsregistreret, kan du få momsen retur for de driftsmidler, du skal bruge i din virksomhed.
Okay tak for svaret. Jeg vil ikke tjene mere end 50.000 indenfor de 12 mdr. Jeg synes jeg har hørt før man godt kan oprette betaling via paypal uden cvr. Men er ikk sikker ?? Hvis jeg nu vælger og få et cvr. Nr. Skal jeg så til og lave regnskaber ? Eller er det kun hvis du tjener over de 50.000 at du er berretiget til det ?
Okay tak for svaret. Jeg vil ikke tjene mere end 50.000 indenfor de 12 mdr. Jeg synes jeg har hørt før man godt kan oprette betaling via paypal uden cvr. Men er ikk sikker ?? Hvis jeg nu vælger og få et cvr. Nr. Skal jeg så til og lave regnskaber ? Eller er det kun hvis du tjener over de 50.000 at du er berretiget til det ?
Ja altså, du skal jo regne ud hvor meget du skal betale i moms, og igen når du skal lave årsopgørelse, hvor meget du skal betale i skat.
Ja altså, du skal jo regne ud hvor meget du skal betale i moms, og igen når du skal lave årsopgørelse, hvor meget du skal betale i skat.
Hvis du ikke er momsregistreret, skal du selvfølgelig heller ikke afregne moms. Men ja, du skal lave regnskab og årsopgørlese og oplyse overskudet til skat.