Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at have webshop uden CVR?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Viderup Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen. Jeg er ved at starte en webshop op, og tænkte så på om jeg skal have et cvr. Nr. Betaling foregår over paypal, og det er self en minimal omsætning jeg ville få. Men er det ulovligt at starte en webshop og sælge ting, uden at have cvr. Nr. .??
Håber i kan hjælpe mig :)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:00

Hvis man omsætter (ikke tjener) for mindre end 50.000 indenfor en periode på 12 måneder, behøver man sådan set ikke være momsregistreret. Man må dog gerne.

Der kan så være visse former for handel, hvor man ikke kommer uden om momsregistrering. F.eks. hvis man importerer varer.
Jeg kan også være i tvivl om, hvorvidt man kan oprette betaling gennem Paypal uden at have et cvr-nummer?

Du skal føre et regnskab uanset, hvad du vælger. Hvis du bliver momsregistreret, kan du få momsen retur for de driftsmidler, du skal bruge i din virksomhed.

Tilmeldt 9. Mar 13
Fra  Viderup Skrevet kl. 09:06
Okay tak for svaret. Jeg vil ikke tjene mere end 50.000 indenfor de 12 mdr. Jeg synes jeg har hørt før man godt kan oprette betaling via paypal uden cvr. Men er ikk sikker ?? Hvis jeg nu vælger og få et cvr. Nr. Skal jeg så til og lave regnskaber ? Eller er det kun hvis du tjener over de 50.000 at du er berretiget til det ?
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 09:09

ts14:
Okay tak for svaret. Jeg vil ikke tjene mere end 50.000 indenfor de 12 mdr. Jeg synes jeg har hørt før man godt kan oprette betaling via paypal uden cvr. Men er ikk sikker ?? Hvis jeg nu vælger og få et cvr. Nr. Skal jeg så til og lave regnskaber ? Eller er det kun hvis du tjener over de 50.000 at du er berretiget til det ?

Ja altså, du skal jo regne ud hvor meget du skal betale i moms, og igen når du skal lave årsopgørelse, hvor meget du skal betale i skat.

Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 09:26

ts14:
Jeg vil ikke tjene mere end 50.000 indenfor de 12 mdr

Det er vigtigt at forstå, at det ikke drejer sig om, om man tjener mere end 50.000, men om man OMSÆTTER for mere end 50.000!!

Tilmeldt 9. Mar 13
Fra  Viderup Skrevet kl. 09:48
Ja self. Omsætter.. Mn fejl
Tilmeldt 9. Mar 13
Fra  Viderup Skrevet kl. 09:49
Okay så jeg skal altså have det cvr nr. Også selvom jeg omsætter for under 50.000. Det er det i foreslår ?:)
Tilmeldt 9. Mar 13
Fra  Viderup Skrevet kl. 09:50
Så i foreslår jeg får der cvr. Nr også selvom jeg omsætter for under 50.000?:)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 09:59
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

ts14:
Så i foreslår jeg får der cvr. Nr også selvom jeg omsætter for under 50.000?:)

Vil du selv handle i en webshop som ikke har cvr.nr.?

Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 10:06

Internexus:
Ja altså, du skal jo regne ud hvor meget du skal betale i moms, og igen når du skal lave årsopgørelse, hvor meget du skal betale i skat.

Hvis du ikke er momsregistreret, skal du selvfølgelig heller ikke afregne moms. Men ja, du skal lave regnskab og årsopgørlese og oplyse overskudet til skat.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)