Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at have webshop uden CVR?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der sker dig jo ikke noget ved at prøve at starte op uden CVR - der vil du finde ud af OM der er hindringer der gør at du uanset omsætning vil momsregistrere dig.

Hindringerne KUNNE være f.eks

1 Du trods alt på et tidspunkt får så meget gang i den, at du kommer over 50.000 på 12 mdr - hvor alt det du omsatte i den periode inden registreringen pludseligt koster dig moms + tilsvarende bod, af det du ikke havde moms på - se evt. DETTE LINK, men jeg tror du er helt med

2 Du løber måske ind i problemer med paypal - men du kan normalt sagtens ha paypal konto uden at være momsregistreret

3 Du vil har nets og dankort tilknyttet

4 Du køber ting i DK hvor du ikke kan trække momsen fra uden moms reg

5 Du skal importere ting fra uden for EU hvor der kræves moms og importør registrering

Hvis ingen af de punkter - eller andre jeg ikke lige tænker over, skaber vanskeligheder, så er du oppe og har din webshop hvor du fakturerer alt uden moms - du kan med andre ord prøve dig frem og se om det hele går for dig uden registrering - og ellers registrere dig forbi problemet, bare de 50t aldrig kan blive et problem

Du skal føre regnskab i princip på samme måde som hvis du var CVR så alt kan dokumenteres og opgives korrekt til skat, og du skal gemme bilag og regnskab i 5 år, men du slipper for momsdelen. Vil du registreres kan du læser om HVORDAN HER. Lidt nede i det er links til lidt om skat og til registreringen hos virk.dk - den er gratis

god vind med projektet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Viderup Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for svaret! :)

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)