Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg kommer til at få underskud hver måned!

Side 7 ud af 10 (96 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

cheapweb:
ref punkt 2: det eneste der her betyder noget er at kunden føler sig tryg

Enig. Og derfor tror jeg ikke på at PayPal kan stå alene

cheapweb:
ef punkt 3: Jeg tror at hvis du laver en Poll blandt danske internetbrugere så ved de fleste(gætter på 95%) hvem Paypal er,

Det tror jeg til gengæld er skudt meget forkert. Det er kun gætværk fra min side, men jeg tror ikke en gang halvdelen ved hvem PayPal er.

cheapweb:
Den eneste grund til at mange af de betalingsudbydere i Danmark kan eksistere er pga folks uvidenhed.

Hvilket du så også selv erkender.

Af mange forskellige årsager, handler jeg ikke på danske shops der kun har PayPal som betalingsmiddel. Signalværdien i at man ikke vil have eller kan få en rigtig indløsningsaftale, er simpelthen for stærk. Når jeg ser en shop der kun har Paypal, opfatter jeg det som nogen der ikke rigtigt ved om de egentlig vil drive shop, og derfor ikke har lyst til selv at bruge penge, hvis de nu skulle have lyst til at lukke den i morgen. Og jeg ønsker ikke at handle et sted, der sende de signaler. Det er den tryghed, som du også selv er inde på.

Denne tråd er et godt eksempel på dette. Trådstarter vil egentlig bare have et projekt han har det sjovt med, og vil derfor ikke binde penge i en "rigtig" betalingsløsning. Han vil også gerne tjene penge mens han gør det, men hans strategi (jf andre tråde), er at han vil være billigere end alle andre, der i øvrigt har svært ved at få en fornuftig forretning ud af det. Så med den strategi, vil det ret hurtigt gå op for ham at han ikke kommer til at tjene penge på projektet, og så er det lige pludselig droppet. Hvor står jeg som kunde så?

Jeg synes faktisk at det er ret generelt for de danske shops (med enkelte undtagelser) der kun har Paypal, at deres strategi er at tjene så lidt som muligt på deres varer. Eftersom dem der også vil tjene så lidt som muligt også vil være billigst, er spiralen startet. Og jeg kan faktisk ikke komme på at jeg har set nogen shops i dette marked, der er startet som "PayPal shop", der holder ret længe. De skal nok være der, jeg kan bare ikke se komme i tanke om nogen.

Derudover har jeg udelukkende negative oplveleser med at bruge PayPal, da de har registreret mig på alle mine e-mail adresser i forbindelse med køb hvor jeg har været nødt til at handle på "PayPal shops", og jeg ikke aner hvilken kode jeg har brugt, eller hvilket kort jeg har knyttet til den enkelte mailadresse.

Men det kunne da være interessant at se danske shops der konverterer godt, på trods af at de kun har payPal. Jeg tror ikke der er mange.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:17 | Låst

Hej

Fint indlæg  meedd et par problematikker.

Hærdede online personer som de fleste nok er på Amino kunne måske tilslutte sig din kommentar om paypal eller noget af den

Men her slår uvidenheden til igen.

Du behøver kun en paypal konto( email-addresse) og du vil altid blive spurgt i checkout om du har en konto.

Så hvis du har oplevet at lige pludselig have mange forskellige som du ikke kan huske, SÅ GØR DU DET FORKERT.

Desuden har Paypal nogle af de strengeste regler jeg har set til dato, meget strengere end den danske købelov.

Du har 45 dage til at fotryde dit køb og få pengene retur, og i den periode skal sælger dokumenter at han har sendt varen til dig.

Hvis ikke han gør det eller hans svar på Paypals undersøgelser ikke er tilfredsstillende, får du penge tilbage.

Sevfølgelig kan man ikke gardere sig mod at en shopindehaver lukker og smutter, men i det tilfælde er det ligemeget hvor han er tilsluttet.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:31 | Låst

Det er meget muligt at jeg gør det forkert. men når man som jeg handler på en del forskellige betalingskort, og har en del forskellige mailadresser, vil man ret hurtigt komme ud for at man ikke kan betale, fordi kortet er tilknyttet en anen mailadresse. Når man så ikke kan huske hvilken, tager man et nyt i brug. Og på et tidspunkt er man løbet tør for mailadresser og betalingskort, og så har du balladen.Og den tager flere dage at rette op på.

Men nu er det selvfølgelig ikke alle der har samme mønster som mig, så det er selvfølgelig ikke et generelt problem.

cheapweb:
Du har 45 dage til at fotryde dit køb og få pengene retur, og i den periode skal sælger dokumenter at han har sendt varen til dig.

Nu er du vist på vej ud på et skråplan. Du har ikke 45 dages fortrydelsesret, men 45 dage til at lave en indsigelse ved tvister. Jeg troede i øvrigt at den grænse hed 8 uger for betalingskort. Men den beskyttelse har du også din bank. (Edit: Tilføjer lige en vigtig pointe) Men det er de færreste forbrugere der er klar over dette, og så er det som sådan ligegyldigt da utrygheden dermed stadig vil være tilstede.

cheapweb:
Sevfølgelig kan man ikke gardere sig mod at en shopindehaver lukker og smutter, men i det tilfælde er det ligemeget hvor han er tilsluttet.

Signalet er bare at det er lettere at smutte hvis man ikke har brugt penge, end hvis man har.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:38 | Låst

Ups en lille fejl.

Ja det er selvfølgelig ikke fortrydelsesret  som du rigtigt skriver, men i det tilfælde at du ikke har fået din vare eller den ikke er som beskrevet at de 45 dage gælder.

Har dog svært ved at se ideen med at bruge mange forskellige email-addresser. HVORFOR GØRE DET!!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:08 | Låst

Cheapweb @ Men her slår uvidenheden til igen....  SÅ GØR DU DET FORKERT...

Ja det er selvfølgelig trist at mange af os er nogle fjolser, men sådan er virkeligheden, og den rammer DIG og DIN butik når du vælger Paypal :).

At DU synes det er dejlig let og bekvemt er ganske uinteressant, hvis blot en (u)vis %-del af kunderne ikke synes det/ønsker at benytte det.

Som du selv rigtigt skriver - Det afgørende er kunden.....

Noget helt andet er jo gebyrerne, som er langt dyrere med Paypal - hvis blot du har en rimelig omsætning. Er det ikke omkring 3% på paypal ?, mens et Dankort er 1,45 + 0,1%

En handel på bare 5.000,- giver altså et gebyr hos Paypal på DKK 150,-  sammenlignet med dkk 16,50 med Dankort

Så betyder et årsgebyr på DKK 1.000,- for en dankort aftale ikke meget eller ??

Meget er selvfølgelig trosspørgsmål, men super du er så glad for paypal - så betaler vi andre fjolser "i dyre domme hos NETS" - og snupper kunderne - takker og bukker :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:20 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

cheapweb:

Fint indlæg  meedd et par problematikker.

Hærdede online personer som de fleste nok er på Amino kunne måske tilslutte sig din kommentar om paypal eller noget af den

Men her slår uvidenheden til igen.

Du behøver kun en paypal konto( email-addresse) og du vil altid blive spurgt i checkout om du har en konto.

Så hvis du har oplevet at lige pludselig have mange forskellige som du ikke kan huske, SÅ GØR DU DET FORKERT.

Desuden har Paypal nogle af de strengeste regler jeg har set til dato, meget strengere end den danske købelov.

Hvis ikke han gør det eller hans svar på Paypals undersøgelser ikke er tilfredsstillende, får du penge tilbage.

Det er nærmere dit indlæg, som der er lidt problematikker med!

1. Paypal konverterer meget dårligere end normale gateways. Det er bevist gang på gang i test... PUNKTUM!
  2. Paypal giver ik 45 dages returret! Paypal laver ik handelsbetingelserne, det gør det enkelte land. Man har 45 dages INDSIGELSE på betalingerne, hvilket faktisk er dårligere end, hvis du har betalt med et almindeligt kreditkort... Så føre almindelig checkouts 2-0 Smile
  3. Igen ved en normal checkout, så tager provideren ved kreditkort 10% af beløbet, som først udbetales senere hen. Dette for at have sikkerhed, hvis firmaet lukker ned eller ik har cash. Nu står der 3-0 
Du nævner mange flere fejlagtige informationer, som er baseret på dine egne holdninger mm. Synd når dine indlæg ellers er lange og informative i denne debat...
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:44 | Låst

Hej Amadeo

Amadeo:

bliver man flyttet til PRO (150.-/måned), hvis trafikken stiger over 3GB, og man stadig er under 3750 i omsætningen?

Ja, man bliver advaret når man nærmer sig grænsen på trafik, og så vælger man om man vil flytte til Pro eller havde sitet password beskyttet resten af måneden.

Amadeo:
Hvor meget er 3GB traffik?

Det er svært at sige, men vi har lavet hostede shops i en del år efterhånden, og jeg mener ikke vi har set nogle tilfælde hvor folk vi har efter faktureret for trafik ikke har haft minimum 3750 kr i omsætning.

Amadeo:
Ulempe: ingen support, desværre.

Ja, der er hverken mail eller telefon support, men vi har et forum hvor man kan få support, dels af os og dels af andre brugere.

Amadeo:
Du skriver på hjemmesiden: "Gratis udgaven er løsningen for mindre virkomsheder, såvel som for advancerede Wink forbrugere".

Det kommer an på hvad man sammenligner med, i forhold til Prestashop, Magento etc. så designet til at være meget nærmere at bygge sites/shops på, for folk der ikke er programmører. I forhold til f.eks. 123hjemmeside, så er CloudSprout noget mere avanceret, vi joker nogle gange med at det er en 456hjemmeside.

Men som jeg også skrev tidligere, så har vi idag det store problem, at vi ikke har nok start sites (vi har kun et). Hvilket gør det markant svære at komme igang, end hvis vi havde. Men vi arbejder rigtigt hårdt på at få bygget flere og få afklaret nogle rettighedsproblematikker omkring billeder etc. Det kan dog godt betale sig at tilmelde sig allerede idag, fordi man får en mail så snart der er flere templates.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:01 | Låst

Hej Casper

Det tror jeg ikke at du kan undgå så jeg har ikke lige nogen bud. Jeg tror at du er nød til at se det på den måde at det er nødvendigt at betale de udgifter og se som en investering i at din virksomhed kan komme til tjene penge på den lange bane. Jeg er lidt i den samme situation som dig. Held og lykke med det.

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 17:20 | Låst

Synes lidt det her indlæg er røget ud af sporet

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 17:49 | Låst

Hej Casper

Den branche du har valgt er en hårdt presset branche, med meget lave avancer, nogle endda lavere end det du nævner.

Som andre også har nævnt er en af årsager til dette at utrolig mange der starter en webshop netop vælger denne branche.

Desværre har det resulteret i at priserne indenfor de sidste år er dumpet utrolig meget på netop disse produkter, til gavn for forbrugeren men til skade for virksomhedsejeren. En af årsager er at mange af disse nye shops der kaster sig over branchen, er at de ikke har de samme omkostninger til feks betalingsgateways, nets osv, fordi de kun tilbyder Paypal eller lign, fordi de vil drive shoppen så billigt så muligt, og sælge varen så billigt så muligt, hvilket dumper priserne. Naturligvis kan det lade sig gøre at sælge disse produkter og holde virksomheden kørende, vil har selv denne type produkter i sortiment, men vi har valgt ikke udelukkende at satse på denne type produkter.

Min erfaring er at have nogle andre produkter også, med en højere avance som kan opveje den lave avance på mobil tilbehør.

Og så gælder det ikke altid om være billigst, man kan faktisk godt sælge disse produkter selvom de er lidt dyrere end hos konkurrenten, hvis man har noget andet at byde på feks en bedre kundeservice, en mere troværdig side, bedre betalingsløsninger.

Side 7 ud af 10 (96 indlæg)