Enig. Og derfor tror jeg ikke på at PayPal kan stå alene
Det tror jeg til gengæld er skudt meget forkert. Det er kun gætværk fra min side, men jeg tror ikke en gang halvdelen ved hvem PayPal er.
Hvilket du så også selv erkender. Af mange forskellige årsager, handler jeg ikke på danske shops der kun har PayPal som betalingsmiddel. Signalværdien i at man ikke vil have eller kan få en rigtig indløsningsaftale, er simpelthen for stærk. Når jeg ser en shop der kun har Paypal, opfatter jeg det som nogen der ikke rigtigt ved om de egentlig vil drive shop, og derfor ikke har lyst til selv at bruge penge, hvis de nu skulle have lyst til at lukke den i morgen. Og jeg ønsker ikke at handle et sted, der sende de signaler. Det er den tryghed, som du også selv er inde på. Denne tråd er et godt eksempel på dette. Trådstarter vil egentlig bare have et projekt han har det sjovt med, og vil derfor ikke binde penge i en "rigtig" betalingsløsning. Han vil også gerne tjene penge mens han gør det, men hans strategi (jf andre tråde), er at han vil være billigere end alle andre, der i øvrigt har svært ved at få en fornuftig forretning ud af det. Så med den strategi, vil det ret hurtigt gå op for ham at han ikke kommer til at tjene penge på projektet, og så er det lige pludselig droppet. Hvor står jeg som kunde så? Jeg synes faktisk at det er ret generelt for de danske shops (med enkelte undtagelser) der kun har Paypal, at deres strategi er at tjene så lidt som muligt på deres varer. Eftersom dem der også vil tjene så lidt som muligt også vil være billigst, er spiralen startet. Og jeg kan faktisk ikke komme på at jeg har set nogen shops i dette marked, der er startet som "PayPal shop", der holder ret længe. De skal nok være der, jeg kan bare ikke se komme i tanke om nogen. Derudover har jeg udelukkende negative oplveleser med at bruge PayPal, da de har registreret mig på alle mine e-mail adresser i forbindelse med køb hvor jeg har været nødt til at handle på "PayPal shops", og jeg ikke aner hvilken kode jeg har brugt, eller hvilket kort jeg har knyttet til den enkelte mailadresse. Men det kunne da være interessant at se danske shops der konverterer godt, på trods af at de kun har payPal. Jeg tror ikke der er mange. |
Hej
Fint indlæg meedd et par problematikker.
Hærdede online personer som de fleste nok er på Amino kunne måske tilslutte sig din kommentar om paypal eller noget af den
Men her slår uvidenheden til igen.
Du behøver kun en paypal konto( email-addresse) og du vil altid blive spurgt i checkout om du har en konto.
Så hvis du har oplevet at lige pludselig have mange forskellige som du ikke kan huske, SÅ GØR DU DET FORKERT.
Desuden har Paypal nogle af de strengeste regler jeg har set til dato, meget strengere end den danske købelov.
Du har 45 dage til at fotryde dit køb og få pengene retur, og i den periode skal sælger dokumenter at han har sendt varen til dig.
Hvis ikke han gør det eller hans svar på Paypals undersøgelser ikke er tilfredsstillende, får du penge tilbage.
Sevfølgelig kan man ikke gardere sig mod at en shopindehaver lukker og smutter, men i det tilfælde er det ligemeget hvor han er tilsluttet.