Hej Troels,
Har du nogen idé om hvad der skal til før mærkerne kan kan godkende din shop?
De kan vel umuligt godkende den når den er "tom for indhold"
Morten
1. Du skal være autoriseret forhandler (er vel indlysende). Nogle gange kræver det også en anbefaling fra lokal agent (du betaler til tiden, overholder aftaler osv).
2. Overholde deres prispolitik. Der findes et par varianter afhængig af mærke/agent. 1. Ingen prisnedsættelser overhovedet! 2. Ingen prisnedsættelser, men udgåede modeller er fritstillet. 3. Ingen prisnedsættelser på nyheder, resten er (til dels) fritstillet. 4. Du kan sætte priserne som du vil (i realiteten kun mindre mærker, der bare vil ha' mærket ud på markedet).
3. Din webshop skal ligne noget fra 2013 og ikke 1996. Blinkende tilbudspriser i Netto-farver er ikke en god idé..
Som sagt er det ikke alle leverandører/mærker der har en politik på området endnu, men de største har. Og mon ikke qua internettets fremtid, at de fleste inden længe vil ha' en politik på området.
Og ja billederne de bliver en slagmark inden længe. Da man ikke kan forhindre grå-markeds forhandlere at operere indenfor EU, satser mærkerne hårdt på brud af rettigheder ved fx at benytte billeder, tekster og også manualer uden tilladelse..
Mvh,
Troels