Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge grafik fra andre hjemmesider af?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg overvejer at starte mit eget lille firma på hobby basis som laver wallstickers til hjemmet. Jeg er nu igang med at finde filer til min webshop og det jo ikke til at undgå, at man har de samme filer på de forskellige hjemmesider som også sælger wallstickers. Men hvad hvis jeg finder noget tekst eller en figur fra en hjemmeside og gerne vil bruge den. Er det lovligt? 

F.eks. hvis man tager et screenshot af billedet og man så laver filen om til vector selv bagefter?

Mvh.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:05

Nej, det er ikke! og det er rigtigt dyrt at blive opdaget! Brug istedet nogle af StockFoto sitesne f.eks. http://www.dreamstime.com/ , hvis du skal lave wall stickers skal du nok ud i en extended licens, så et billede koster 200-300 kr.

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 10:29

Hej nybruger,

Som Lundsby skriver så er det absolut ikke lovligt. Det kan sidestilles med tyveri. Og det er heller ikke særlig pænt at gøre synes jeg.

Og såvidt muligt, så tag dog egne billeder? Så er du da 100 procent sikker på at du får hva du ønsker? :)

Thomas

Tilmeldt 7. Mar 13
Skrevet kl. 10:33

Har været inde og købe billeder til siden. Men jeg taler om det grafiske materialer. Teksterne, figuerne osv  :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:04

Nybruger1:

Har været inde og købe billeder til siden. Men jeg taler om det grafiske materialer. Teksterne, figuerne osv  :-)

Selvfølgelig må du ikke det! Det er et produkt som en grafiker har lavet, og får royalties af fra den pågældende hjemmeside.

Jeg har arbejdet med at lave nogle wallstickers for et firma.

Tilmeldt 7. Mar 13
Skrevet kl. 11:19

Men at lave noget der ligner fra bunden af er vel ikke ulovligt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57

Det kommer an på hvor meget det ligner - forestil dig at du laver sportssko og fra bunden har lavet et logo som ligner Nikes - nej vel?

Skil dig ud fra de andre og lav noget originalt grafik - eller køb det - hvis du kopierer kommer du hurtig til at virke useriøs

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 12:07

Du må ikke kopiere noget andre har skrevet, uden deres tilladelse ..

Mht det grafiske: hvis du evt bliver trukket i retten pga en efterligning vil man lægge vægt på hvorvidt den er lavet efter originalen eller om det kunne være rent tilfældigt at din minder utroligt meget om deres.. Men helt ærligt .. Lav dit eget, det andet lugter da langt væk !!?

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 12:34

Jeg forstår godt hvad du mener og det er fristende at tage et billede som f.eks. forestiler jordenkloden eller verdenskortet, og det ligner jo hinanden overalt :-) men lad være, det kan som andre skriver koste dig mange penge.

Det er dog ikke forbudt at lade sig inspirere men undlad at kopiere, jeg har personligt været indblandet i noget lignende, da jeg i min spæde webstart havde fundet et fedt billede og lagt det på min hjemmeside, der kom de altså efter mig, og jeg slap kun med nød og næppe for at betale en klækkelig bøde.

Det kan være svært fordi det er så nemt at få fat i, men lad vær det kan blive farligt i længden :-)

Fra Holte
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 552
Fra  Herreaccessories.dk Skrevet kl. 12:36
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Nu vil jeg ikke beskylde dig for noget, men synes det er lidt mærkeligt at dit profilbillede ligner Isaac Grant's logo næsten på en prik: http://isaacgrant.com/ 

Jeg ved ikke hvem er jer der kom først, men én ting er i hvert fald sikkert - en af jer har taget idéen fra den anden. :-)

Du er en rigtig dygtig logodesigner, så håber det er ham og ikke dig, der har kopieret logoet.

Ha' en rigtig god dag! :-)

Mvh

David Bograd

Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.

Tjek Bograddesign.dk for mere info! 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)