Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af platform

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

 Der findes på markedet et utal af forskellige platforme. Eksempelvis:

1) Magento

2) Zen cart

3) Jigoshop

4) osCommerce

5) OpenChart

Er der nogen der kan rådgive mig lidt her.....hvad er fordelagtigt når man ser på økonomi, brugervenlighed, effektivitet, fremtid etc.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 111
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Jeg startede fra 0, og prøvede mig lidt frem med osCommerce, Magento, og til slut Presta :) Jeg endte med at beholde presta, da jeg fandt at den var mere intuitivt opbygget? :) Den var den nemmeste af de 3 at finde rundt i...

Måske det kunne være en mulighed at du installerede både magento, og presta.. Også legede med begge i et par uger? 


- Anders 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jan1234:

1) Magento

2) Zen cart

3) Jigoshop

4) osCommerce

5) OpenChart

Magento blev bygget af Nord Amerika's største leverandør af osCommerce løsninger. Fordi osCommerce ikke var god nok. Så at have dem på samme liste virker lidt paradoksalt Smile

Ville måske også kigge imod platforme som wooCommerce, uCommerce, Chainbox, dandomain, scannet, scancommerce... osv osv osv.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Jeg sidder med vores Prestashop en del timer hver dag. Og det spiller bare synes jeg. Har ikke nogen erfaring med jingoshop, zencart eller opencart. Men kender en smule til OS-Commerce og endnu mindre til magento. Af de 3 ville jeg til en hver en tid anbefale Prestashoppen


Thomas 

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fantastisk hvordan folk kan negligere et shopsystem frem for et andet uden at kende til behovet hos kunden. Jer som sælger shopsystemer, ender i ikke bare i pinlige situationer når i står over for en professionel it-software indkøber, som stiller de yderst dybe spørgsmål:

Hvorfor tjener jeg flere penge ved at have Magento frem for osCommerce?

Når man piller den grafisk flottere backend ud af Magento, hvad er det så Magento kan som osCommerce ikke kan?

Er det virkelig det eneste kort i kan rive ud af ærmet, at dem som har udviklet Magento ikke brød sig om osCommerce, så derfor er osCommerce kategorisk dårligere end Magento? Jesus en kildekritik!

 

Jimmy

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dimsedut:

Det er fantastisk hvordan folk kan negligere et shopsystem frem for et andet uden at kende til behovet hos kunden. Jer som sælger shopsystemer, ender i ikke bare i pinlige situationer når i står over for en professionel it-software indkøber, som stiller de yderst dybe spørgsmål:


Hvorfor tjener jeg flere penge ved at have Magento frem for osCommerce?


Når man piller den grafisk flottere backend ud af Magento, hvad er det så Magento kan som osCommerce ikke kan?


Er det virkelig det eneste kort i kan rive ud af ærmet, at dem som har udviklet Magento ikke brød sig om osCommerce, så derfor er osCommerce kategorisk dårligere end Magento? Jesus en kildekritik!


 


Jimmy



Drop nu bare at tage hul på den religions diskussion igen igen Jimmy. Det er hver eneste gang at magento bliver nævnt du har et kæmpe behov for at tale den ned.
Hvergang med samme resultat at magento nu nok alligevel er langt de fleste commerce platforme teknologiske overlegne.

Kan du ikke huske forklaringerne, vil jeg foreslå du bare kigger i historikken på din amino profil.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nils:
Drop nu bare at tage hul på den religions diskussion igen igen Jimmy. Det er hver eneste gang at magento bliver nævnt du har et kæmpe behov for at tale den ned.

Hov hov, er det nu også rigtigt? I øvrigt, hvem startede.

Jeg har næsten 1½ år siden der var denne debat, ellers har jeg vist ikke kommenteret på lignende efterfølgende.

http://www.amino.dk/forums/t/145928.aspx?PageIndex=3

Som du nok læser, så finder jeg stadig ikke svar på hvad det er som er så fantastisk ved det ene system frem for det andet. Tværtimod så viser du jo med tydelighed at du ikke har den fjerneste anelse om hvad osCommerce kan. Derfor syntes jeg måske det er lidt ringe, du har travlt med at sige det er et skidt system. Det der så forarger midt lidt er at se, HOV, du sælger jo Magento, så er du nu så objektiv som du udgiver dig for.

Hvert system har sine fordele. Det kan vist ikke siges meget anderledes.

Jeg har programmører i både Magento og osCommerce, og har INGEN præferencer i det ene system frem for det andet. Jeg ejer endda selv webshops i både Magento og osCommerce. Hvorfor? Fordi jeg har valgt system efter behov! Hvis jeg troede jeg ville tjene bare 1% mere ved at skifte mine osC shops ud med Magento, så havde jeg gjort det i samme sekund tanken strejfede mig.

Hvorfor bruger du ikke dine ressourcer på af fortælle hvor godt Magento er? I stedet for at bruge kræfterne på at nedrakke et shopsystem som du i bund og grund ikke kender? Det er nok bare mig, men hos mig ville det give et meget bedre billede.

Jimmy

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimsedut:
HOV, du sælger jo Magento, så er du nu så objektiv som du udgiver dig for.

Dimsedut:
Hvorfor bruger du ikke dine ressourcer på af fortælle hvor godt Magento er? I stedet for at bruge kræfterne på at nedrakke et shopsystem som du i bund og grund ikke kender? Det er nok bare mig, men hos mig ville det give et meget bedre billede.

Du fik godt fat i at mit første indlæg foreslår jeg han kigger på platforme som WooCommerce, uCommerce, Chainbox. og andre ?

Med de super kompetencer du har på feltet har du sikkert allerede opdaget at www.commercegruppen.dk <- en en wordpress ?

Så til GummiTarzen delen (Langspyt ude i skolegården):

Hvis du Kigger på mit CV vil du opdage jeg lavet online løsninger siden midten af 90'erne... Med solide rødder i både Microsoft & *nix verdenen. (Og en del embedded systemer) - Også før, men da var det lidt nogle andre protokoller end http.

Jeg er helt enig i at platformen skal vælges til behovet. Jeg mener egentligt heller ikke jeg har givet udtryk for andet.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)