Hej Amino brugere Jeg gik ellers í den blåøjet tro at det var muligt at opbygge et Foto uploadings site ud fra diverse Joomla eller wordpress programmer ( eller lign ), men har efterfølgende konstateret at det nok nærmere er en programmør jeg har brug for. Jeg kan se på diverse Freelance forums at priserne i Danmark ligger på alt fra 150 DKK og opefter , og fra 10 dollar i udlandet pr. time . Nu har jeg desværre ikke kontakt til en programmør , Men hvor mange timer skal man regne med at det tager at programmere følgende : Kort ridset op så skal websitet indeholde følgende : mulighed for ads Stort set noget ala http://beta.photobucket.com/ Jeg er godt klar over at der er mange andre ting jeg skal forholde mig til men det er egentligt mere for lige at få et indblik i hvad man eventuelt kan forvente af omkostninger på sådan et projekt, inden jeg går lidt mere seriøst til værks og kontakter en programmør. Jeg er også godt klar over at prisen er temmelig åben indtil noget mere konkret er på bordet, men hvad er jeres vurdering af en omkostning til et projekt som dette ? Håber at hører fra jer kloge Aminoer
|
Jeg vil ikke nævne en pris, for så bliver jeg bare kaldt for bindegal, og får at vide at det sagtens kan laves for 500 kr. ;-)
Jeg vil blot gøre dig opmærksom på, at et server setup der kan klare brugeres billed- og videoupload absolut ikke er ukompliceret. De fleste hostingselskaber vil sikkert hurtigt smide dig ud pga. de ressourcer du vil trække, ikke mindst på båndbredde. Og der skal være et seriøst backup system, for brugere der mister deres billeder eller videoer bliver sure.
Undervurdér ikke denne udgift, den er næsten ligeså vigtig som programmeringen.
Mvh Carsten