Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmør omkostninger ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

Jeg gik ellers í den blåøjet tro at det var muligt at opbygge et Foto uploadings site ud fra diverse Joomla eller wordpress programmer  ( eller lign ), men har efterfølgende konstateret at det nok nærmere er en programmør jeg har brug for.  Jeg kan se på diverse Freelance forums at priserne i Danmark ligger på alt fra 150 DKK og opefter , og fra 10 dollar i udlandet pr. time .

Nu har jeg desværre ikke kontakt til en programmør , Men hvor mange timer skal man regne med at det tager at programmere følgende :

Kort ridset op så skal websitet indeholde følgende :

Medlemslogin /Profil
Mulighed for brugerne for at uploade Billeder og evt. video
Mulighed for brugerne til at kommenterer hinandens billeder og rate billederne, så de bliver fremhævet efter antal ratings i deres kategori
De billeder som brugerne uploader skal brugerne kunne sætte ind i diverse kategorier .
Et debatforum for brugerne.

mulighed for ads

Stort set noget ala  http://beta.photobucket.com/

Jeg er godt klar over at der er mange andre ting jeg skal forholde mig til men det er egentligt mere for lige at få et indblik i hvad man eventuelt kan forvente af omkostninger på sådan et projekt, inden jeg går lidt mere seriøst til værks og kontakter en programmør. Jeg er også godt klar over at prisen er temmelig åben indtil noget mere konkret er på bordet, men hvad er jeres vurdering af en omkostning til et projekt som dette ?

Håber at hører fra jer kloge Aminoer

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil ikke nævne en pris, for så bliver jeg bare kaldt for bindegal, og får at vide at det sagtens kan laves for 500 kr. ;-)

Jeg vil blot gøre dig opmærksom på, at et server setup der kan klare brugeres billed- og videoupload absolut ikke er ukompliceret. De fleste hostingselskaber vil sikkert hurtigt smide dig ud pga. de ressourcer du vil trække, ikke mindst på båndbredde. Og der skal være et seriøst backup system, for brugere der mister deres billeder eller videoer bliver sure.

Undervurdér ikke denne udgift, den er næsten ligeså vigtig som programmeringen.

Mvh Carsten

Tilmeldt 4. Mar 13
Skrevet kl. 23:07

Hej Carsten

500 Kr så må jeg hellere slå til Wink

Men jeg er indforstået med at det måske er et lidt større projekt jeg forsøger at få lidt info omkring, og at det kræver et fornuftigt hostingselskab.

Planen var egentligt blot en billede del i første omgang , men kunne jo ligeså godt hører på begge dele når nu jeg var i gang. Det skal lige siges at jeg primært ville fokuserer på et land med 45 Millioner indbyggere , så hvis medlemmerne tager sitet til sig, ville der " muligvis "  ret hurtigt være brug for et yderst stabilt Hostingselskab, hvis vi foreksempelvis leger tanken at der kommer en medlemsbase på 5000- 10.000 inden for det første år .    

Men det er jo blot rent gætteri

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 23:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der efter mit indtryk stor forskel på det du beskriver og det man kan se af beta.photobucket..

Du skal sætte dig ned og kigge på en masse sites som kan det du søger og så laver du en 100% konkret liste.. Ellers risikere du at få en pris som ikke holder i længden... Og så bliver både du og din programmør skuffede over et potentielt tabt projekt.

Jeg laver udvikling i php/mysql og arbejder pt. blandt andet på en platform som skal bruges i forbindelse på et "medlemssite" hvor der skal udveksles film, billeder osv.

Det er ikke så meget det at lave de enkelte dele som en upload funktion. Det er mere når der skal ske noget på tværs af funktionerne at du begynder at bruge tid på det - Ligesom når staten for lavet IT.. De sidste 10% automatisering koster 50% af den totale kage..

MVH

Niels Smile

Tilmeldt 4. Mar 13
Skrevet kl. 00:34

Tak for svar Niels 

Som sagt så er jeg godt klar over at jeg er nødt til at lave et direkte konkret oplæg af ønsker  til en eventuelt programmør, da jeg  som du selv skriver  risikerer at modtage et produkt som ikke er anvendeligt i praksis. Så  der villle  skulle være en form for kommunikation på tværs af funktionerne , men da Programmøren nok har lidt mere forstand på det, og at det er lidt mere omfattende at beskrive herinde , valgte jeg egentligt blot at lave det som et ret åbent spørgsmål i forhold til hvad man ville skulle forvente af pris . 

Jeg syntes egentligt min korte beskrivelse er nogenlunde til at forstå i forhold til hvilket produkt jeg arbejder mig hen i mod, men jeg er godt klar over at det er svært at give et bud på en decideret  pris . Det var blot lidt mere for at få en ide om vi snakker 10 timer eller 100 timer . 

I bund og grund skal sitet blot fungerer som et " simpelt "   foto community  hvor man kort beskrevet  kan: 

1) Oprette et Medlemslogin med  en kort  Profilbeskrivelse såsom brugernavn -Alder- bopæl- email  og lign. 

2) Mulighed for brugerne for at uploade billeder til deres profil og som samtidigt kan krydses af til at gå i en bestemt forudbestemt kategori . I de forudbestemte kategorier kan de andre  brugere så rate og kommentere nedenunder , og  billederne vil så blive fremhævet/ opdeles  i en form for top 10 i hver kategori  efter ratings fra andre brugere . Det er jo så her vi begge er enige om  der skal være en form for synergi imellem systemet/brugernes trafik. 

3)  Eventuel med mulighed for en feature med bruger betaling for at kunne lave et vist antal " gallerier " i sin profil , men i 1 omgang er dette ikke aktuelt da der i det land jeg fokuserer på pt. ikke er mulighed for dette ,så vidt mine undersøgelser viser . Primær årsag til dette er   pågrund af den nuværende teknologi og økonomiske situation blandt brugerne Men det er jo så der jeg vurderer  at disse ting ændrer sig inden for en kort årrække, og der dermed opstår en gunstig økonomisk situation , hvis jeg indenfor 2 år har mulighed for at tiltrække et fornuftigt antal brugere.

Så sitets økonomi  skal det første år eller  2 udelukkende bestå af adds ,så jeg i første omgang har en gratis side som blot  tiltrækker en kundegruppe , som på et senere tidpunkt ville kunne skabe grobund for en fornuftig omsætning når brugerbetaling bliver muligt. 

4) Et debatforum for brugerne

5) Evt en mobil app.  Dette har jeg dog ikke sat mig ind i endnu, men det vil uden tvivl være en fordel hvis brugerne havde den mulighed

Så kommer der jo en masse  andre features man skal overveje såsom Facebook/twitter  login -  Adds / indtægtskilder   -  osv . 

Jeg syntes egentligt ikke det lyder som en voldsomt svær programmerings opgave, men jeg snakker jo uden forstand . For mig virker det blot  som et ret simpelt site som godt nok kræver lidt kommunikation  de enkelte profilers uploads/trafik  imellem.  Men måske det er mere omfattende end jeg lige regner med. 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 02:38

Jeg vil gerne give dig et overslag over en udviklingspris, men ikke her i det åbne forum.

Du er meget velkommen til at skrive til mig på jd[snabel-a]icode.dk eller via kontakt-siden på icode.dk

Så får du et fornuftigt overlag - og et "tilbud du ikke kan sige nej til"

Mange af tingene kan skrues sammen gennem Joomla, som er et færdigt system, som er nemt at administrere og videreudvikle.

Der kan bygges de enkelte moduler på, som du har behov for.

Selve programmeringen og tidsforbruget, ligger i at få tingene til at spille sammen, og at gøre tingene "failsafe" overfor misbrug og eventuelle ondsindede...

Herudover ligger der en del designmæssige udfordringer, som bør tages samtidigt under udviklingen.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:58

Lejmand:
primært ville fokuserer på et land med 45 Millioner indbyggere

I givet fald vil jeg anbefale at din første version bliver bygget til at skalere, dvs. du har allerede inden udviklingen er gået i gang taget stilling til hvad du vil gøre når du har max'et første server ud, nr 2, nr 3 osv. Det er nemlig ikke umiddelbart smertefrit at gå fra den første til de første servere ... det kræver at din software er bygget til at kunne skaleres ud på den måde. (Der kommer sikkert nogen senere idag og kalder det "cloud" ... men i virkeligheden er det faktisk bare godt håndværk og sund fornuft) 

For at estimere hvor mange resourcer du skal bruge har du behov for at vide hvor mange daglige sidevisninger du forventer, og hvordan de er spredt på dagen. Dine 10.000 brugere kan sagtens genere 10.000.000 sidevisninger om dagen men det kan også være at de kun generere et par tusinde.

Når så vi ved hvor mange sidevisninger vores brugere generere, skal vi til at gætte på dels hvor mange database opslag og dels hvor mange billeder og dels hvor mange html filer hver bruger henter ... når det kommer til stykket viser det sig at være nærmest umuligt at beregne og det bedste vi kan gøre er at komme med et kvalificeret gæt og så rette ind når vi er kommet i luften og kan måle på nogle rigtige brugere.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lejmand:
Som sagt så er jeg godt klar over at jeg er nødt til at lave et direkte konkret oplæg af ønsker  til en eventuelt programmør, da jeg  som du selv skriver  risikerer at modtage et produkt som ikke er anvendeligt i praksis.

Jeg er enig med Niels et langt stykke af vejen, den øvelse der her beskrives kaldes med et godt dansk ord for "behovsafdækning" og det er en process der systematisk hjælper dig til at danne dig et overblik af dit produkt og hjælper dig med at nedfæste den ide på papir og kommunikere den til dit udviklerteam.

Men skal dog være opmærksom på at betale for behovsafdækningen, du kan sammenligne det lidt med at hyre en arkitekt til at designe dit hus. Du sætter dig sammen med arkitekten og fortæller om dine ønsker og ideer, og han tegner et hus til dig ud fra det. Hvis du ikke er tilfreds med tegningen så tilretter i den sammen. Når du er tilfreds tager du dine tegninger, betaler arkitekten og går ud og hyrer en entreprenør der bygger huset for dig.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 06:31

Mikkel Mikjær Christensen:
Dine 10.000 brugere kan sagtens genere 10.000.000 sidevisninger om dagen men det kan også være at de kun generere et par tusinde.

Engi med MIkkel i begge posts. Dog skal man også huske på hvornår folk kommer, kommer der 10.000 bruger mellem 20 og 23 eller kommer de spredt udover hele dagen. 

Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:02

Hvis jeg var dig, så ville jeg bruge den næste uge på at skrive ned SAMTLIGE funktioner som du kunne tænke dig. Der er tit flere end man lige regner med, og ofte flere ting man ønsker end man lige ved.

Danner du dig ikke dette overblik, så kan du ende med at få et godt tilbud som ender med at blive 3 gange så dyrt, fordi der er langt mere arbejde end du havde regnet med. Du kan nemlig godt være at små funktioner i dit hoved ikke ligner en udgift, men det kan meget vel være de er det. Specielt hvis der er flere af dem.

Få lavet en liste med ALT siden skal kunne helt ned til mindste detlaje. Send den til et par personer der har tilbudt at lave det, og gå igennem listen sammen med dem

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)