Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmør omkostninger ?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest tusind tak for de fyldestgørende svar fra alle . 

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke havde forstillet mig at man som køber , skulle sætte sig ind i så mange tekniske ting omkring selve opbygningen. Jeg havde nok egentligt forestillet mig at man i samarbejde med programmøren kom frem til hvad det skulle indeholde udfra ens detaljerede ønsker . Lidt som mødet med Husarkitekten som Mikkel hentydede til  , men dog ikke så teknisk.  Men igen sådan er det jo som newbie på et felt man ikke kender til. 

Men derfor er det også bare super fedt med så mange gode gode råd , så man får lidt indsigt i jeres verden og hvad der reelt kræves.Jeg havde foreksempelvis overhovedet ikke tænkt over at man skal tage hensyn til antal sidevisninger  i forhold til brugere, og hvornår på dagen der er pres på.  Men som sagt så er det jo svært at vide hvornår der er pres på et billedsite , da det jo er noget folk kan bruge dagen lang, men et skud fra hoften ville være 15.00- 22.00 . 

Derudover skal jeg ok lige have sat mig en del  mere ind i hvad jeg reelt får brug for af servere , og hvordan jeg håndterer den situation .  

Eller rettere sagt der er nok en hel del mere jeg er nødt til at tage stilling til .Så der er jo ikke andet for end at jeg må sætte mig ned den næste  måned  og simpelthen lave en ekstrem detaljeret plan for de ønsker jeg har , og så finde den rette programmør , når jeg mener min ide har potentiale til at kunne blive udført. 

Jeg blev jo egentligt ikke klogere på et bud omkring hvad omkostningen evt. ville kunne rende op i, men jeg blev da en del klogere på hvad der skal til for at i ville kunne give mig det :-) 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:02

Lejmand:
Jeg havde nok egentligt forestillet mig at man i samarbejde med programmøren kom frem til hvad det skulle indeholde udfra ens detaljerede ønsker .

Det er også sådan vi plejer at gøre det, netop fordi de fleste kunder ikke har kompetencerne til at lave en korrekt og fyldstgørende kravsspecifikation selv :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:01

Du skal også regne med at en god programmør med erfaring er dyr men set over længere tid så vil han kunne spare dig penge. Du kan sagtens hyre en programmør i et par dage hvor i sidder sammen og gennemgår dit projekt. han kan så lave det mere forståligt til andre du kan sende det til så du ikke skal forklare dig flere gange. ud fra det kan de så give dig et bud på hvad det vil koste ialt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)