Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge finansering, hjæp !

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg låner 50.000 kr af familien eller selv smider 50.000kr  som indskud i mit firma, som er en enkeltvirksomhed. 

Hvordan kan jeg betale/få dem tilbage igen? Dette er et lån som er rentefrit!

Kan man trække dem fra som afdrag eller hvordan,gør man dette?

Mvh Emmanuel

PS: tak for en super god hjemmeside :o)

Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:28

Hej Emmanuelsaliba. 

Du ønsker at opstarte en selvskabs type der såvidt jeg husker ikke koster noget at oprette. ( enkeltmandsvirksomhed

Jeg formoder derfor du vil indskyde de 50.000 så du har kapital i virksomheden, til drift af virksomheden og dækning af omkostninger i opstartsfasen. 

hvorfor ville du så ønske at få pengene tilbage igen ?

Som udgangs punkt vil du blive beskattet af pengene hvis du trækker dem ud af selvskabet.... 

SÅ i realiteten skal du kun skyde pengene ind til drift af virksomhed og ikke for at oprette selvskabet ligesom et APS og A/S der kræver henholdsvis 80.000 og 500.000 at oprette. 

håber du kunne bruge min begrænsede viden inden for dette område... MVh Julian 

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 14:33

Penge som du skyder ind i virksomheden påvirker ikke resultatet på nogen måde, og det samme når du trækker pengene ud igen.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39

julianrl:
Som udgangs punkt vil du blive beskattet af pengene hvis du trækker dem ud af selvskabet.... 

Dette er ikke korrekt.
Når der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, så skal 'indskuddet' registreres på en mellemregningskonto. Når disse penge trækkes ud igen så vil de ikke udløse en beskatning.

Stig 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:57

julianrl:
hvorfor ville du så ønske at få pengene tilbage igen ?

Hvorfor skulle man IKKE ønske at få sine penge tilbage igen?
Hvis man starter en virksomhed, ønsker man da, at den kan finansiere sig selv og endda generere et overskud, så de 50.000 er jo bare for at have noget at starte med.

Og nej, man bliver selvfølgelig ikke beskattet af sine egne penge, som man har "lånt" firmaet og trækker ud igen.

Man bliver beskattet af firmaets overskud som udregnes ved at trække sine udgifter fra sin omsætning.

Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:11

Birte. 

Det jeg mente, var at man netop indskyder de 50.000 til drift af virksomheden og senere hen genere større omsætning ?. 

Men det sker jo ikke, hvis han bare trækker dem ud ``det nøjagtig samme beløb..´´ efter oprettelse af selvskab

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37

de beskattede penge du skyder ind skyder du ind og bogfører i status på en konto i mellemregning og du kan trække dem ud igen lige når du vil uden skat. I og med det jo er beskattede midler du fører ind - så er der ikke noget skat indblandet - heller ikke fradragsmæssigt

vh

Tilmeldt 21. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:51

tak for alle svar, det var lige det jeg skulle bruge. Cool

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)