Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bedst opsætte en wordpress blog?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken måde vil i anbefale at sætte en wordpressblog op.

Tænker her om hovedside skal være resumerer af alle indlæg? eller blot en fast side, med link til indlæggene fra menuen.

Er det bedst at lave sider, eller indlæg.

Vil gerne se et godt eksempel på en god opsætning, og tænker her ikke så meget på design, men mere den gode SEO effekt.

God aften derude.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 22:04

jeg kigger li med her :-)

Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 22:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Crazy.

Det behøver du ikke fortælle alle os andre, benyt den glimrende funktion i toppen af det første indlæg der hedder ""Send e-mail hvis nogen svarer på indlægget, så er der nemlig meget mere plads til de interessante indlæg, som både dit og mit bestemt ikke er en del af. (Men jeg håber andre læser dette og lære at bruge funktionen)

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 22:33

Javel Kingsbo

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 22:37
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

CRAZY:

Javel Kingsbo

jeg lure også 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Jun 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:42

Hej Marjoe

Jeg syntes det er lidt svært at svare på uden at kende din målgruppe og site emne.  Dine brugere skal kunne lide at bruge sitet fordi der sker noget interessant.

Der er ikke noget i vejen for at have begge dele, altså Sider med f.eks. facts om din virksomhed i en standard menu. Og Indlæg der har karakter at updates, nyheder, fagligt indhold o.l. - det er ofte det som fanger....

Jeg syntes personligt at det er rart at indlæg bliver vist på forsiden i overskriftsform hvis siden er meget aktiv for så er det nok derfor man besøger den ofte.
ingen grund til at man først skal gennem en forside.
Men det afhænger af mængden af indlæg du forventer at udgive---Er det f.eks dagligt, ugentligt eller ? Der er ikke noget mere trist end at komme ind på et site for 3. gang som stadig ikke er opdateret - så mener jeg ikke det giver mening at bruge hele forsiden på indlægs resumerer. Så kan man jo f.eks. i stedet lave en side widget med de 5 seneste indlæg og så bruge dit hovedspace til din virksomheds budskaber.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 23:13

jeg har et par eksempler som disse, hvor jeg både har sider og indlæg.

http://www.smykkertilmaend.dk

http://www.herresmykke.dk

Det som jeg tænker på, er også hvilken SEO værdi der er ud af bloggen, og ikke kun brugeroplevelsen, med disse opsætninger - eller er det lige meget.

Nu viser jeg kun resumë, men tænkte om hvis jeg bare viste hele indlægget på forsiden. og ikke havde links til indlæg i venstre side, ville give bedre SEO værdi.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Jun 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 19:54

Hej Marjoe

Det er da nogle fine sider specielt den første er ret stilfuld :-) Jeg er ikke nogen SEO "nørd" men jeg kan give dig nogle enkle tips
som jeg selv benytter mig af i mit arbejde med WP:

1. Sørg for der er så få fejl som muligt i koden, Søgermaskiner er følsome overfor bugs og vil i mange tilfælde sortere dine sider fra hvis der er fejl i koden.
Det kan være en vanskelig opgave at lave noget der er 100% fejlfrit men det er muligt men kræver en del indsigt for at rette disse fejl som ikke nødvendigvis
er synlige umiddelbart. Hvis du ikke har gjort det kan du altid tjekke dine sider igennem på f.eks:  http://validator.w3.org/
Der er en i øvrigt en masse værktøjer du kan give dig i kast med hvis du vil arbejde på at få den perfekte kode her: http://www.w3.org/QA/Tools/
(P.S: Ja du kan sikkert godt finde dette punkt lidt omfattende og det er ofte noget man overlader til en "SEO nørd" hvis man har meget web indhold)

2. Tænk søge ord ind i dine tekster, gerne sammensatte ord som man ville bruge hvis man nu skulle finde det dine artikler/indlæg/sider handler om. Søge maskiner
er dog blevet ret intelligente så man skal ikke overdrive brugen af søge ord eller sammensatte søge ord for det kan man blive sorteret fra på også!

3 Styles og flotte themes Top banner tekster  m.v. er rart for øjet med det fylder som regel godt op i koden og da søgemaskiner kan være designet til kun at skimme den første del af koden så er det vigtigt at dit indhold med dine budskaber ligger så tæt på toppen som muligt så søgemaskinen finder det før end den springer videre i teksten så at sige :-)....Det er kun få der egentlig ved hvordan søgemaskinerne prioritere og der er ikke noget endegyldigt svar på SEO arbejdet fordi de udvikler dem hele tiden.

4. Sørg for at der er en hvis tekstmæssig overensstemmelse mellem links, fotos og tekst i indlæg og sider det "score" godt i søge maskinerne som jo i princippet søger efter det bedst mulige for den der søger. Brug også Meta tags flittigt de ligger sig i header.! 

Til slut kan jeg se at dine indlæg ikke tilhøre en kategori - det bør du anvende og det giver også "points" hos søgemaskinerne.

Det var da lidt at overveje...God arbejdslyst med dine spændende projekter.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 20:11

Tak for et godt og uddybende svar, og det vil jeg da lige kikke nærmere på.

Du mener at jeg skal bruge den widget der viser kategorier også, og så tilføje indlæg til disse?

Nu når det er smykker skrives om, så skal jeg lave kategorier eks. armbånd, halskæder,ringe etc. etc.

John d

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 20:19
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)