Hej Jeg har læst en masse tråde vedr. skattefri omdannelse til Aps osv., men er ikke blevet helt afklaret endnu. Jeg regner med at starte firma i Oktober, men ville egentlig helst undgå at starte som Aps pga. de 125.000, indtil jeg har opsparet nogle "grunker". Det er IT-konsulent firma jeg starter, så der er jo ikke noget lager osv. Kun tlf. og computer. Tanken var så at omdanne til Aps f.eks. d. 1/1-09, men det store spørgsmål er så om jeg kan komme til at betale skat af firma overtagelsen. men som jeg har forstået det, så er det kun værdierne, som skal betales skat af. Dvs. tlf+computer? Hvad goodwill og andet? Nogen gode råd? pft! Kim |
Råd
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
Du skal være opmærksom på, at en skattefri virksomhedsomdannelse skal ske inden 30/6 i det efterfølgende regnskabsår. Virksomhedsomdannelsen sker derefter med tilbagevirkende kraft, så den gælder fra 1/1 i det nye regnskabsår. Du kan senere omlægge regnskabsperioden, hvis du ikke ønsker at have årsafslutning pr. 31/12. Mvh. Karsten |
- Og når du når til udgangen af juni måned, kan du måske benytte den opsparede goodwill som indskudskapital - Dvs. at du ikke nødvendigvis skal have penge op af lommen... ![]() |
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)