Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com snylter - hvad gør jeg?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hvis billigarganolie.com skulle være en info side om arganolie - er det så en info side om "vores billige argan olie", eller er det en info side der generelt taler om "billig argan olie".

Hvorfor hedder den ikke faktaomarganolie.com eller endnu bedre faktaomarganolie.dk - teksten er da på dansk ?

Hvad er jeres holdning til dette ? Tror I på Morten Kristensen ?

 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis du mener at Morten snylter på din domæne, så må du vel også mene at du snylter på arganolie.dk og alle de andre arganolie domæner?

Bare fordi du putter "billig" foran betyder ikke at du får rettighed til navnet. Hvis du vil ha' et navn for dig selv, så vælg et, hvor der er særpræg og registrere det som varemærke.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

ivaerksaetter2013:
Hvorfor hedder den ikke faktaomarganolie.com eller endnu bedre faktaomarganolie.dk - teksten er da på dansk ?

Fordi der er langt flere søgninger på "billig"+ordet fremfor "Faktaom"+ordet, det siger vel næsten sig selv hvorfor der er valgt som der er.

Hvis du ikke ønsker at andre laver hjemmesider med det domæne du bruger, så skal du registrere dem også. Du kan ikke forvente at fordi du laver en side om billigt-et-eller-andet, så afholder alle andre sig fra at lave en side om et lignende emne, bare på .com.

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Morten, du må godt nok have smagen af broccoli i munden!
Gu fanden er det da irriterende hvis nogen bevidst prøver at "kopiere" din forretning ind på et andet domæne hvis du har fundet noget der virker.

... Men nu sælger Morten det ikke!
Ikke engang henviser til hvor man kan købe det ved en af dine konkurrenter, tværtimod er jeg sikker på at han er dygtig til SEO og trafikskaben i det hele taget!
Så hvis du var lidt kvik fik du da lige indgået en aftale ham og sørgede for at alle de mennesker der var på hans side blev tilbudt et produkt efter de havde nærstuderet hans fakta hjemmeside. Han skaber nok bare mere fokus og kan give dig flere kunder, om han henviser til dig eller ej.

 

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i at man ikke kan beskytte sig med mindre at man køber de fleste andre topdomæner. 

Tomas ville du have samvittighed til at købe billigvvs.nu for at lave en infoside om vvs artikler? 

Her handler det vel også om moral. 

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ivaerksaetter2013:

Morten sælger ikke argan olie i dag men jeg formoder at har planer om at sælge via siden her http://cosmos-co.dk/

Se også http://www.facebook.com/pages/Cosmos-Coeu/524938694204598

På Mortens Google+ profil her http://www.facebook.com/pages/Cosmos-Coeu/524938694204598 

finder man link til

Costomfit.eu

billigarganolie.com/ 

cosmos-co.eu/ 

Ja og det er jo intet galt i at starte en konkurrent op. Heldigvis.

Det er træls med konkurrence, men du kan ikke forvente at du kan sidde på markedet alene, og registrere et dansk domæne med billigt-et-eller-andet og så domænet på .com i tid og evighed aldrig bliver taget i brug.

Der er noget galt hvis han havde kopieret dine tekster eller billeder, men der er intet galt i at starte en konkurrent op, desværre for dig, men godt for forbrugerne.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har rettigheder til navnet, så kan du intet gøre, så kan andre tage og registrere det, nu fungere .com, .net, og andre TLD'er ikke som dk-domæner gør.

Hvis du vil have beskyttet dit domæne, evt. brug nogle som MarkMonitor.

Og ja, hvorfor hedder han ikke Faktaometellerandetolie, det er ligesom at spørge Microsoft hvorfor de ikke hedder Microhard?

Hvis domæner er 'vigtige' for en, så bør man jo registrere dem noget tidligere :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ivaerksaetter2013:
Her handler det vel også om moral. 

Undskyld mig men har du ikke selv købt domænet?

billigarganolie.dk

Hvad er det så for en moral du hentyder til ?

/allan

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Okay så det er tillægsordet billig der gør at han hentyder til din forretning?
Hvis man så smed et tillægsord mere ind så ville det være OK, ellers forstår jeg ikke din logik.

www.superbilligarganolie.dk
www.billigereendbilligarganolie.dk

I og med du bruger produktets navn i dit firma navn, så er det rigtig svært at gøre noget ved det, så skulle jeg forbyde alle andre der sælger ure ikke om at bruge ure i deres domæne navne, fordi så hentyder de til min forretning, specielt hvis de hedder billigeure.dk da det er det vi slår os på.
Istedet tag kampen op og spyt i næverne også vær bedre, og sørg for du ligger nummer #1 når folk søger efter dit produkt (og ja vi ligger nummer 1 når folk søger på billige ure)

Ud og stepperne, og kig efter bolden i stedet for modspillerne!

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)