Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at have en web-shop?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Vejen
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er,

Jeg er ny herinde og håber at jeg har postet mit spørgsmål det rigtige sted.

Jeg går og drømmer om at starte en lille tøjvirksomhed op. Planen er i første om gang at salget af mine egne varer skal ske over nettet.

Jeg vil derfor høre, om i kan komme med nogle bud på hvad det koster at have sådan en web-shop.

På web-shoppen skal der kunne betales med div. kreditkort

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 17:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kthuesen:
. Planen er i første om gang at salget af mine egne varer skal ske over nettet.

Hej

Umiddelbart er der flere ting i det. Lad os dele det op:

1: Dit website/shop system. Kan du vedligeholde det selv koster det ikke mere end få hundrede kroner om året.

2: Indløsningsaftale. En del vil nok sige at du kan klare dig med eksempelvis paypal eller en løsning hos Euroline. Problemet ligger i at visse, omkring 5-8%, af alle indløsninger foretages med "rene" dankort. Med rent dankort menes der et dankort som ikke er et visa-dankort. For at kunne tage dankort i Danmark skal du have en aftale med nets.dk.

3: Payment gateway. Du skal for at kunne tage kort i Danmark have en aftale med et firma der kan indløse kort. Disse firmaer sender dine kunders betaling til verifikation hos indløseren (nets, euroline mm). Denne koster ca. 1000-3000 om året alt efter behov.

Den store udgift er til udvikling af din webshop. Det bedste du kan gøre er at oprette et webhotel hos en udbyder, installere eksempelvis opencart, prestashop, magento eller nogle af de mange andre shop systemer som findes. Kan du selv, med tiden, vedligeholde din webshop er det klart at foretrække.

Mvh WebHosting A/S

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 17:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej kthuesen.

Tja.. Det afhænger jo af rimelig mange ting vil jeg sige.

Du skal i hvert fald ud og købe varer ind. Hvor meget det koster, afhænger jo af hvor mange varer du køber, og hvad de koster.

Selve shoppen, kan man jo få "gratis". Der findes jo adskillige open-source webshops, som kun kræver et webhotel og et domæne.
Du kan også vælge at købe en færdig løsning hos f.eks Dandomain el. andre, hvor det koster xxx kr pr måned at være kunde.

For at tage imod dankort, skal du have en indløsningsaftale med NETS. Det koster vidst 1000 kr pr år + 250 kr i oprettelse. Derudover tager de 25 øre pr. transaktion.

Hvis du også vil modtage internationale kort (mastercard, visa mm.) kan man få en indløsningsaftale med Euroline, som tager ca. 2-4% af beløbet pr. transaktion.

Herudover skal man også købe betalingsgateway hos f.eks QuickPay eller Epay. Det koster 99-199 kr pr. måned.

Håber det gav et lidt klarere billede for dig :)

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 17:05

Jeg vil skyde på at du kan få et webshop op for et par tusinde kroner, hvis du selv sætter dig lidt ind i det. Og betaltings løsning kan du finde på epay.com eller ewire.com

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 17:08

Vi har faste udgifter til vores webshop på omkring 5000,- om året ex moms.

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Skrevet kl. 17:10

Vedr. Ewire, så overvej det lige en ekstra gang inden du lader dig friste af deres "billige" løsning.

Det koster 10 kr at få overført penge til sin egen konto (Og det SKAL gøres én gang om ugen).
Desuden tager de en relativ høj procentdel af transaktionsbeløbet.

Mange klager over skjulte gebyrer, og ufattelig ringe kundeserviceTrustpilot

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:28

Webshoppens pris og månedlige hosting er nok den mindste udgift. Markedsføring gennem eks. AdWords og SEO arbejde er nok væsentlige poster i budgettet. Intet kommer jo af sig selv ;-)

Mvh Carsten

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 17:34

Ja, de få tusinde det vil koste at holde shoppen kørende, er intet i forhold til budgettet for marketing og salg.

Så måske trådstarter skulle lægge lidt regnskaber op. Først med produktionen og omkostninger af disse. Dernæst se på hvor mange penge der kan postes i reklame og søgemaskine optimering.

For en web shop kan, som der nævnes, fås i alle prisklasser.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Vejen
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:52

Tak for alle svarene. Jeg kan godt mærke at dette er et bredt område. 

Jeg kigger på DanDomain nu. Det ser ud som om at man kan hoste en webshop med webhotel, og hvad i ellers nævner for 199 pr. md. Ved siden af dette produkt kan man tilkøbe diverse betalingsformer så som PayPal eller DanDomain's eget betalingssystem, som tager Dankort, Visa, Master osv. Dette koster 190 kr. pr. md. 

Er der nogen som kan anbefale dette?

Mht. varelager og reklamer ønsker jeg ikke at arbejde i det endnu. Jeg fokusere kun på prisen af selve hostingen af web-shoppen. :-)

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Skrevet kl. 18:03

Hvis du er en smule it-kyndig kan du jo selv installere en webshop på dit domæne.
Så slipper du med en lavere månedlig ydelse. 

PrestaShop er et e-commerce system, som er relativt brugervenligt (og gratis).
Hvis du ikke selv ved hvordan man kommer i gang, findes der en masse venlige sjæle her på Amino, som helt sikkert kan hjælpe dig. 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)