Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb som forbruger med henblik på vidersalg?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej all i skønne Aminoer!

Mon ikke der er nogen her der kan hjælpe mig med et lille spørgsmål jeg har :)

Jeg går og leger lidt med tanken om at starte en webshop af en art, da jeg tror det kan give en god erfaring, og se om det evt. kunne være noget med handel der kunne være sjovt at lave i fremtiden.

Nåh, men mit spørgsmål er om det er lovligt at købe, lad os bare sige et computerspil online, og derefter sælge det videre til en forøget pris?
Det var egentligt bare det, og muligvis er jeg bare for dårlig til at søge på Google, men kunne ikke umiddelbart finde nogle svar :)

Mvh.
Joachim Skovgaard 

Co-Founder af en plakatwebshop, indehaver af et online bilmagasin, samt kæmpe nørd, når det kommer til 5G telefoner.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 13
Skrevet kl. 20:38

Ingen med noget input?

Har gået sådan lidt og tænkt om man ikke bare skal kaste sig ud i det og tage det som det kommer? Tror i det vil give for store problemer?

Co-Founder af en plakatwebshop, indehaver af et online bilmagasin, samt kæmpe nørd, når det kommer til 5G telefoner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:47

Du må gerne som privat person købe og sælger. Det du IKKE må er at komme over 50.000 kr i omsætning på 12 tilfældige måneder i stræk, for så får du moms og bod for al dit salg også inden da. Se DETTE LINK om momsgrænse, som ikke er en budgrænse men noget der absolut ikke må overskrides

Den anden sag er, at du ikke må købe tingene fra noget sted uden for EU, for så kræves der CVR med moms og importørregistrering

Du skal under alle omstændigheder føre regnskab og betale skat af indtægter minus udgifterne - via forskud og årsopgørelsen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 13
Skrevet kl. 20:54

Så langt er jeg med, men hvis nu jeg skaffer CVR, bliver momsregistreret og får en indtjening på 50.000 eller over, kan jeg så stadig købe de computerspil aktiveringskoder jeg vil sælge fra en billig forhandler over internettet (G2Play.net)?

Og når nu G2Play har kontorer i Hong Kong, men det hele foregår over internettet, skal jeg så stadig importørregistreres?

Ved ikke rigtig om det er til at forstå, men det håber jeg! :)

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:56

Det skulle der vel ikke være noget problem i, lidt ligesom DBA, hvor man vel egentlig også ofte sælger sine ting. Men personligt, ville jeg nok vælge at handle der, hvor du handler, og så spare nogle penge :).

Du bliver jo egentlig bare et fordyrende led. Så jeg har svært ved at se, hvor dine kunder skal komme fra, medmindre du gør noget som gør livet lettere eller billigere for kunden.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 13
Skrevet kl. 21:00

Det har jeg også tænkt på, og det er selvfølgelig rigtigt.
Jeg ved bare af erfaring at der er nogle der ikke tør købe ved udlandske sider så det var der jeg håbede på at kunne få noget hjem, i forhold til at kunne tilbyde billigere priser end de andre danske butikker.

Og så vil jeg gå efter at være klar med support næsten døgnet rundt og gøre brug af de sociale netværk, så man "kommer sammen", forstå mig ret, med kunderne :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02

helt til at forstå.

hvis det er rene ydelser og ingen varer skal du ikke importregistreres mig bekendt - så det bliver så blot grænsen for 50 t i omsætning du ikke må krydse uden at være registreret

Du må gerne sælge computer spil og koder - forudsat naturligvis det er lovlige koder osv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 13
Skrevet kl. 21:09

Og det er der jeg bliver i tvivl, altså angående om det er lovlige koder. De er blevet anklaget af nogle for at det er ulovligt, men har indtil videre gået lige gennem retten, uden problemer, men er dog lidt i tvivl, da de har nogle ret utrolige tilbud.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 21:26

G2Play er jo ikke blandt de billigste sider inden for cdkeys mere.

Gamekeystore etc er ofte langt billigere. blot se det nye simcity der er 75 kroner i forskel.

Der er intet ulovligt i det som sådan, det en side som gamekeystore gør er at de indkøber en bunke fysiske keys, scanner dem og sælger dem online.

Ofte er spil langt billigere i fysisk version end digital version.

Nu står jeg selv bag danmarks største Football Manager side og med fm som eksempel koster digital version i dk omkring 380-400 ved release, alt imens nordisk box version går til ca 270 og engelske versioner til 230.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 13
Skrevet kl. 21:30

Ja det har jeg godt lagt mærke til, men hvor får de dem fra?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)