Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GRATIS webhotel til tidligere kunder hos...

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens:
primært er i Tyskland, giver det jo god mening at have en tysk hostet server Wink

bestemt, enig, men som computernørd ved du godt at performance er everything :-)

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 12:51

Jens:

Hvorom alting er; om serveren er placeret i DK eller i udlandet er egentlig underordnet... Jeg tror det er lige svært begge dele. Moralen må være; husk at gemme en lokal kopi af dit website+database og evt. mails. Jeg anbefaler gerne folk jeg snakker med om at vælge en udbyder til DNS, en anden til webhost og en 3. til mail... På den måde mister man da ikke ALT, hvis en af dem svigter (og man kan hurtigt skifte webhotel udbyder, hvis man er utilfreds med sin nuværende).

Det er da overhovedet ikke ligegyldigt hvor de står. Det handler jo ikke om latency det her - det handler om juridisk sikring. Latencymæssigt, så nej, så er det ret ligegyldigt om de står i Tyskland eller Danmark eller et andet sted med fornuftig forbindelse mod internettet.

Søren.Pedersen:
Hvis du har en server i udlandet har jeg en test du skal køre på den, finder du lynhurtigt ud af forskellen imellem en "dedikated server" hos hetzner/leaseweb og hvad de nu hedder alle sammen og det webhotel vi benytter. Har endnu ikke fundet en "dedikated" server der er hurtigere til eksempelvis mysql end det vi benytter.

Sikke noget vås. Hvis du sammenligner æbler og pærer, så er det klart at det ikke er sammenligneligt. Men hvis du køber en dedikeret server i tyskland med samme specs som de store hostingudbydere i Danmark bruger og du i øvrigt ved hvordan man sætter servere op, så får man da præcist samme performance.

Eller.. Faktisk, så har jeg en usecase hvor der er behov for at køre 3000+ QPS, jeg vil vædde med at det kan jeg få til at køre bedre på en billig server fra f.eks. Hetzner end du kan på de shared MySQL server som dit fi.. eller jeg mener, det firma du er hosted hos, har. Skype-CoolSmile

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 12:55

Frands:
Faktisk, så har jeg en usecase hvor der er behov for at køre 3000+ QPS,

enig, det er også en slat, tvivler der er mange mysql servere som lige kan følge med der.

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 13:44

Frands:
Det er da overhovedet ikke ligegyldigt hvor de står. Det handler jo ikke om latency det her - det handler om juridisk sikring. Latencymæssigt, så nej, så er det ret ligegyldigt om de står i Tyskland eller Danmark eller et andet sted med fornuftig forbindelse mod internettet.

Jeg er klar over, at man via rettens vej nemmere har adgang til sine data, hvis de er i DK frem for udlandet. Men vejen via retten er besværlig og langsommelig, så det bedste råd er at have en kopi af sine website data - uanset hvor de ligger.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 13:50

Søren.Pedersen:
Hvis du har en server i udlandet har jeg en test du skal køre på den, finder du lynhurtigt ud af forskellen imellem en "dedikated server" hos hetzner/leaseweb og hvad de nu hedder alle sammen og det webhotel vi benytter. Har endnu ikke fundet en "dedikated" server der er hurtigere til eksempelvis mysql end det vi benytter.

Nu ved jeg ikke om datacentre i danmark - men nu er leaseweb faktisk et utrolig godt hosting selskab - og de har kvalitet - det er skam helt normale servere man får hos dem, så vil ikke sige at leaseweb ikke kan levere 'dedikeret servere', da det er 100% rigtige servere de bruger.

Kvaliteten er ihvertfald i top, i deres hollanske datacenter (EvoSwitch)

Men anyways - jeg syntes også kontant glemte utrolig meget, og til enhver tid - hvis ens data betyder så meget for en, bør man også tage backup, selvom hosten gør det.

Lidt ligesom man skal huske at tage backup af sine ting hjemme, hvis man gerne vil gemme det :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 20:24

Jens:
Hvorom alting er; om serveren er placeret i DK eller i udlandet er egentlig underordnet... Jeg tror det er lige svært begge dele. Moralen må være; husk at gemme en lokal kopi af dit website+database og evt. mails.

Jeg kan kun være enig, uanset hvor god og dyr din host er, så tag altick en backup... Som Englænderne siger.. " Better safe than sorry" 

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 15:36

3000 QPS... jo det burde ikke være noget problem at få en serveer der kan håndtere det......

Meeen som en anden i tråden sagde, så dur det altså ikke at sammenligne æbler og pærer og queries er altså ikke bare queries....

Stort set enhver server kan klare 3000 simpe queries pr sec, men er det dårlige queries som ikke benytter indexes korrekt, skriver til temp tables under sort osv, ja så kan selv store servere få problemer.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 5. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:43

Jens:
Hvorom alting er; om serveren er placeret i DK eller i udlandet er egentlig underordnet...

Der er jeg så ikke enig. Specielt mht. SEO tælller det med i det samlede, om din server er i det land, du optimerer til, så vil til enhver tid foretrække en DK serverløsning, hvis det er til et firma i DK.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:50

Fedt... Det er virkelig flot med sådan en service!!
Og det fortjener i at få af vide.. :-)

Gid at flere brugte service noget mere service i deres salg

Mangler du hjælp til at blive mere aktiv på de sociale medier? -> www.mustgovisual.dk

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 19:20

Daniel Büssen:
Fedt... Det er virkelig flot med sådan en service!!
Og det fortjener i at få af vide.. :-)

Gid at flere brugte service noget mere service i deres salg! 

kræver jo at man kan få fat i data :-)

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)